Mål og delmål

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Mål og delmål
Jeg kæmper i øjeblikket meget for at nå mine mål, og jeg synes desværre ikke det er gået så godt selvom jeg taster løs, spiser sundt og dyrker motion. Jeg er da faldet i med lidt godter en gang imellem, men mit vægttab er nærmest gået i stå.
Nu er jeg så begyndt på Nupo, som har hjulpet mig før, den grønne kur. Og for at nå mit delmål for denne måned skal jeg tabe mig 1,1kg inden på torsdag. Det burde ikke være så meget hvis jeg havde tabt mig "som jeg burde" ifølge programmet her. Så nu håber jeg bare at jeg kan få det til at virke. Jeg vil synde en anelse imorgen da det er sankt hans, og jeg skal hjem til mine forældre og grille, men der vil være overflod af grønt på min tallerken.
Puha det er hårdt.
14 år22. juni 2010 kl. 09:35
re: Mål og delmål
Hej mia_duberg :-)

Jeg tror at vi er mange der ligesom dig er gået i stå op til flere gange i løbet af vores vægttabsperiode.
jeg kender det ihvertfald godt :-)

Jeg er meget påpasselig med ikke at sætte for stramme delmål, og så er det jo bare så meget mere dejligt hvis man når målet på kortere tid.

Held og lykke.

kmsch
14 år22. juni 2010 kl. 11:20
Det kan hjælpe på humøret at have andre mål at koncentere sig om end vægttabet. Motionsmål eller karrieremål fx. Når du gør alt det rigtige må det give pote en dag, men det er nemmere hvis du giver slip på kampen.
14 år22. juni 2010 kl. 11:50
uhhh jeg har det i grunden lidt svært med de har rene vægtmål - ja jeg har også sat et.. og håber på at nå det MEN jeg er meget mere til at sige den uge spiser jeg intet sødt eller drikker 2 liter vand hver dag eller (og det her gør jeg i denne måned) cykler minimum 10 km hver dag..
så ved jeg at jeg gør noget godt for mig selv og det virker bedre for mig end forbud - he he - forbud er spændende...
og fordelen ved motionsmål er, at man altid kan sige at det nok bare er musklerne der vejer mere hvis tabet i kg ikke er så stort! ;-)
mvh. Katja
14 år22. juni 2010 kl. 13:59
Hej Mia, jeg har også haft en periode hvor det bare gik helt i stå. Hvad du har brug for er at ændre din motion og kost en lille periode for at give din krop et kickstart schok.
Prøv at lave en anden form for motion en uge, som involverer nogle andre muskler end hvad du normalt bruger.
Prøv at spise forskelligt antal kalorier pr. dag. Varier lidt omkring dit satte kcal indtag. Nu du er på Nupo, prøv evt. en kun Nupo dag, så en sund normal dag, etc. Det kan virkelig hjælpe.
14 år23. juni 2010 kl. 07:40
jeg ser der perioder hvor vi går i stå trods vi spiser sundt for en måde for kroppen at stabilesere vægten på! Kroppen skal jo nu tænke at normalvægten er 5 kg mindre! Kroppen vil prøve at opretholde det som den tror er vores normalvægt=det vi vejer......

det har jeg i hvert fald lært! SÅ DET ER GANSKE NATURLIGT
14 år23. juni 2010 kl. 09:02
Tak skal I have for de positive svar og gode råd!
Igår tog jeg en dag med lidt mere mad end jeg plejer, spiste både almindelig frokost og aftensmad, desværre fik jeg bare spist lidt for meget om aftenen (grill + hygge = kæmpe indtag af mad), så idag er jeg syg af det. Jeg kan næsten kun grine lidt af det. Og forresten, nu hvos jeg genlæser mit indlæg ser jeg at jeg havde skrevet jeg mangler 1,1kg, men der skulle stå 1,7, og nu er det 1,8kg. Men jeg vil lade være med at hænge mig for meget i det, og så være glad for at jeg smalet siden sidste torsdag har tabt mig 600 gram!
14 år24. juni 2010 kl. 07:33
Super godt gået!!! 600 gr på en uge er da super fint! og ved du hvad jeg tænker lidt at det ikke bliver til at holde ud, hvis ikke man en gang i mellem spiser "almindeligt"!!
he he jeg kender godt fornemmelsen er ikke dårlig idag men puuuh hvor var jeg proppet igår.. dejligt faktisk at kunne mærke forskel på så kort tid! i forhold til hvilke mængder min mave kan klare af gangen!
14 år24. juni 2010 kl. 12:44

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...