HAr bare brug for hjælp..........

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

HAr bare brug for hjælp..........
Hej....
Mit navn er iben og jeg ønsker virkelig at tabe mig 10 kilo, måske det lyder af meget, men har gjort det før.... Jeg tabte mig også blev jeg gravid med min dejlige datter, det er nu snart 5 år siden, og jeg er bare så ked af min vægt nu, ved simpelhent ikke hvordan jeg kan tabe mig........ Sidste gang levede jeg i et trænings center, men det kan jeg ikke nu, da jeg har min datter og tage mig af...... Men jeg har altså ikke forstand på at tælle kalorier, så ved ikke hvad jeg skal spise og ikke spise......
Jeg er kun 30 år
På forhånd tak til jeg der gider bruge 2 min på at hjælpe mig
14 år15. juni 2010 kl. 20:10
re: HAr bare brug for hjælp..........
Hej Iben

Selvfølgelig kan du tabe de 10 kilo! :-) Også selv om du skal fokusere på din datter i øjeblikket. Og det er ikke for at få det til at lyde som om det er så let som ingenting - jeg kæmper selv med kiloene. Men det kan lade sig gøre, så det er ment som en opmuntring. Du skriver at du ikke har forstand på at tælle kalorier - og derfor ikke ved, hvad du skal spise - men hvor meget ved du generelt om ernæring og hvad der feder og hvad der slanker?

Hilsen Maja
14 år15. juni 2010 kl. 22:45
Prøv at starte med at veje alt det du spiser, og indtast hver eneste dag hvad du har spist, fx i en uge. På den måde finder du hurtigt ud af hvordan kalorieindholdet er i de madvarer du spiser.
Jeg blev fx meget overrasket over hvor mange kalorier der er i brød..også selvom det er rugbrød, fiberbrød, grovbrød osv. Samtidig har jeg også sparet rigtig mange kalorier ved at skifte skummetmælk ud med vand: der er 80 kcal i ét glas skummetmælk - jeg drak gerne 4-5 glas om dagen, hvis ikke mere = 3-400 kcal pr. dag!!!!
Så det er bare med at komme igang.
Mvh Kristine
(der har tabt 8 kg siden februar - uden at være sulten)
14 år16. juni 2010 kl. 00:10
Hej Iben. Jeg vil gerne tabe mig 20 kg. Har taget på pga. kroniske smerter = ingen motion og piller dertil som øger vægten. Jeg har også prøvet meget de sidste 5 år. men uden resultat, og uden at det var det jeg kunne holde. NU HAR JEG FUNDET DET... det er en drik som hedder "naturdiet" smoothie, det smager li som drikkecultura, det mætter i3-4 timer, det gør at jeg ikke har lyst til søde sager. Jeg tager 3 af dem om dagen sammen med noget frugt til mellemmåltider, og på 46 dage har jeg nu tabt 6,2 kg. JUBII jeg er bare så glad. Jeg er gået en buksestørrelse ned og kan se det på min figur. Jeg køber det i bilka til 19,75 pr. stk.
Jeg håber det er noget du kan bruge.
Hilsen Mette
14 år16. juni 2010 kl. 05:50
Hej, du må i gang med at få noget mere motion, og det kan du gøre sammen med din datter, hvis du bruger din fantasi. I kan lege fangeleg, spille bold, sjippe, gå ture, cykle (evt med hende i stol eller på anhængercykel), spille frisbee, lave gymnastik, slå vejrmøller mm. Motion behøver ikke være at sidde på en motionscykel i et center. Læg mærke til hvor meget børn bevæger sig helt naturligt.
Indstil dig på at det godt kan gå ret langsomt, når du 'kun' har behov for at tabe dig 10 kg. :-) Jeg har samme mål, og er nået ca halvvejs på et år. I starten tabte jeg mig ca et kg om måneden, men holdt pause til jul, og vendte ikke tilbage til kalorietællingen før efter 3 måneder, da jeg havde taget næsten det hele på igen. Har nu tabt 3-4 kg siden marts.
Jeg kan ikke tabe mig uden at få motion. Andre idéer: gør rent, slå græs, vask gulv en ekstra gang om ugen, gør morgengymnastik, flyt om, ryd op i kælderen, på loftet, i garagen... og brug madital. Tast det hele ind. DET er en kæmpe hjælp.
- og pøj-pøj!
14 år18. juni 2010 kl. 06:50
Mht hvad du skal spise: Fyld på at grove grønsager alle steder du kan komme i tanker om. Råkost (fx rødbede, hvidkål, jordskok) , dampede, bagte og svitsede grønsager (prøv bagte sølvbeder eller spisdkål med lidt revet ost og soltørret tomat, 10-15 min i ovnen), supper (Jeg kan lide de blendede (fx broccoli, gulerod eller ærter) og grønsagssnacks (fx blomkål, agurk, gulerod, bladselleri). Spiser du masser af grønsager dagen igennem, drikker masser af vand (så maven ikke går i stå af de mange fibre), spiser et par skiver rugbrød, fx med æg, kogt kartoffel, tun i vand, magert kødpålæg eller ost, opfatter kødet som tilbehør til dine grønsager, og får fx yoghurt naturel m lidt müsli eller grød og frugt til morgenmad, så er det ikke så meget plads til fede spiser, og du bliver ikke sulten. Det har hjulpet mig at tænke i hvad jeg skal have af sund mad, så sundt og lækkert som det kan blive, i stedet for at fokusere på hvad jeg må undvære.
14 år18. juni 2010 kl. 07:05

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...