Sukker junkie.

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Sukker junkie.
Jeg er for alvor begyndt mit vægttab igår, jeg er kun 19 år og vejer 97 kg.

Jeg er vant til at få sukker, chips, sodavand hver dag.
og har intet fået igår eller idag. men jeg har tilgengældt fået hovedpine, og er sikker på at dette skyldes min sukker afhængighed.
Er der nogen der ved hvor længe disse " abstinenser " bliver ved ?
14 år15. juni 2010 kl. 19:18
re: Sukker junkie.
Alt fra 3 dage til over en uge er lige normalt!!

Prøv at drikke rigeligt med vand, og når sukkertrangen bliver for voldsom, så "foder" den med frugt (evt tørret, da det er sødere...vær dog obs på at det indeholder flere kalorier).

Det hjalp på min hovedpine, da jeg stoppede med sukker for 1½ måneds tid siden, og jeg havde kun hovedpine et par dage. Tror især det var mine voldsomme mængder vand, der tog det værste.

Held og lykke med sukkerafvænningen og vægttabet :-)

Vh Karin

14 år15. juni 2010 kl. 19:33
Tillykke med beslutningen :)

Jeg ønsker dig alt det bedste og glæder mig til at følge din proces, - hvis du altså vil dele ;)

Mht. hovedpinene, tror jeg på, at det hænger sådan sammen som du sige. Jeg kan også kun anbefale vand i kæmpe mængder.

Gode snacks er:
- ristet rugbrød, evt med lidt smør
- frugt i tern med revet mørk chokolade
- nødder
- tørrede dadler, figner, abrikoser osv.
- lette havregrynskugler af havregryn, smør, kakao og ganske ganske lidt flormelis (skal ikke spises ofte, men i en snæver vending, og når man er lige ved at dø af sukkertrang, er det SÅ meget bedre end at gå amok i slik, kage og chips)

Det hjælper også at børste tænder, når sukkertrangen melder sig og så er tyggegummi min nye bedste ven ;)

Held og lykke

Kærlig hilsen herfra :D
14 år15. juni 2010 kl. 19:48
Hej
Min bedste ven imod sukker-trangen
er cola light !. (uden sukker)
takket være det, at jeg ikke går amok i sukker ;)
- og det kan man drikke uden man tager på af det...
ellers så er mandler også gode.
og så kan man også putte en vaniliestang i en flaske vand og lade det trække natten over , og så drikke det .
har ikke prøvet det, men er et tip jeg har fået.
held og lykke med at tabe dig!..
sørg for at finde en masse ting som motivere dig !:)

kramz
14 år15. juni 2010 kl. 21:12
og vindruer :)
14 år15. juni 2010 kl. 21:17
Prøv evt. at læse indlægget om chrom-tilskud under "Gode Råd"
14 år18. juni 2010 kl. 10:56
Det er desværre ganske normalt at man får hovedpine og kan blive lidt svimmel, de første par dage, for mig er det dog de 2 første dage der er værst.

Jeg prøver tit at tage det i etaper.
Så når jeg vælger sukker fra, prøver jeg altid at være lidt god ved mig selv. Spise noget god mad og drikke nogle zero eller light sodavand, også gå i krig med den sund mad når jeg slapper lidt mere af overfor sukkeret. Ellers kan det godt bliver for hårdt
14 år18. juni 2010 kl. 13:27
jeg håber det går godt med dit vægttab jeg er selv meget sukkerafhængig.. men hvis du har det lige som mig så skal du også holde dig fra light "ting" du kommer ikke af med din sukker afhængighed ellers. jeg er lige faldet på sukkervognen igen det startede med en cola light så var jeg besat igen. det er at skære alt sukker væk jeg har beslutede at start igen 3-4 dage med hovedpine men så går det over :)
14 år26. juni 2010 kl. 07:58
Nedsæt dit daglige kulhydratindtag til under 50 g, (dvs, ingen brød, pasta, ris, kartofler vindruer, tørret frugt i nogen som helst varianter OVERHOVEDET!!) Hvis du er lige så sukkerafhængig som jeg har været, så nytter det ikke noget at spise tørret frugt eller drikke lightsodavand i stedet for slik og alm sodavand. man kommer hurtigt til at overspise af det tørrede frugt, og light-sodavand og andre produkter med sødemiddel kan påvirke dit blodsukker lige så meget som RIGTIG sukker, således at du oplever blodsukkerdyk og sukkercrawings...
Spis masser af protein til alle dine måltider (også mellemmåltiderne!!) Spis kun grove grøntsager og undgå gulerødder i en periode!! Sørg for at få masser af gode olier fra de koldpressede økologiske olier, nødder, frø og kerner.
Og frem for alt, husk vand!!!

Måske dette kan være en inspiration? Hilsen en afvænnet sukkernarkoman, der nu har været clean i en måned og ikke har haft lyst til at kaste mig over sukker eller lignende overhovedet!!

Ps, hvovedpine, træthed og muskelømhed burde gå væk efter 2-3 dage, hvis du holder dig FULDSTÆNDIG fra sukker i ALLE sine varianter og skærer ned på kulhydraterne i din kost!!
14 år27. juni 2010 kl. 22:18
Til Githa81.
"light-sodavand og andre produkter med sødemiddel kan påvirke dit blodsukker lige så meget som RIGTIG sukker"
Ej, der er du altsår på gale veje... Det er ikke sandt.
Det er sandt, at nogle sødemidler gerne indeholder færre kcal end sukker, men får blodsukkeret til at stige ligeså meget, så her er effekten ikke ret god.
Men disse sødemidler er IKKE i light sodavand.

Hilsen en T1 diabetiker
14 år29. juni 2010 kl. 20:34

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...