vægttab med dårlig ryg.
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Kaela
re: vægttab med dårlig ryg.
Du kunne eksempelvis svømme et par gange om ugen. Det er ikke særlig belastende for ryggen. Da min kammerat brækkede ryggen for et par år siden, begyndte han at svømme 3 gange om ugen og han tog slet ikke på :)
Du kan også sørge for, at dine kcal kommer fra protein og masser af grøntsager i stedet for fedt og hurtigt optagelige kulhydrater som hvidt brød, pasta, kartofler og ris :) Så kan dit kalorieoptage være omkring det samme, men bare anderledes "pakket".
Det er ren matematik, du skal blot forbrænde flere kalorier end du indtager. Hvor hurtigt du vil taber dig hænger så sammen med, hvor differencen er :)
God slankevind :)
Du kan også sørge for, at dine kcal kommer fra protein og masser af grøntsager i stedet for fedt og hurtigt optagelige kulhydrater som hvidt brød, pasta, kartofler og ris :) Så kan dit kalorieoptage være omkring det samme, men bare anderledes "pakket".
Det er ren matematik, du skal blot forbrænde flere kalorier end du indtager. Hvor hurtigt du vil taber dig hænger så sammen med, hvor differencen er :)
God slankevind :)
14 år8. juni 2010 kl. 23:46
Kaela
hvor STOR differencen er :)
14 år8. juni 2010 kl. 23:47
SiriS (slettet)
Åh, hvor hårdt! Du har allerede været igennem et sejt træk, og det er synd at du tilmed har taget på i det omfang. Men du ved jo at du egentlig ikke har et problem med overvægt, og det tror jeg gør det lettere. Jeg er helt enig med Kaela i hvad hun (han?) skriver om svømning og kost. Du kan også gå dig stærk og slank, prøv at læse om powerwalk, det er faktisk muligt at konditionstræne gående. Og så vil jeg også tilføje styrketræning. Du går sikkert til genoptræning, og den træning er garanteret også en knap du har mulighed for at dreje på. Det gælder altså om at se de muligheder du faktisk har for at skrue dit energiforbrug op. Det er godt gået at du har taget beslutningen om at gøre noget ved det. Overvægt gør jo heller ikke noget godt for din nu svagere ryg.
14 år10. juni 2010 kl. 07:08
bruger slettet
Tak for rådene :)svømning var faktisk en god ide som jeg ikke selv havde tænkt på....har regnet lidt på det og hvis jeg bare taber mig ca et halvt kilo om ugen kan jeg være tilbage på min vægt før ulykken i slutningen af året og det virker da nogenlunde overkommeligt :)
14 år13. juni 2010 kl. 03:07
jeg har egentlig aldrig haft problemer med vægten men for et år siden kom jeg ud for en alvorlig ulykke hvor jeg blandt andet fik 4 brud på ryggen... dette har betydet at jeg det sidste år har været nærmest bundet til sengen i lange perioder og i løbet af det år har jeg taget over 15kg på. dette går mig rigtig meget på for kan nærmest ikke kende mig selv når jeg kigger mig i spejlet så nu har jeg besluttet mig for at der skal ske noget. jeg må dog hverken cykle eller løbe pga ryggen og da min krop stadig at i gang med at hele må jeg heller ikke skære for drastisk ned på mit kcal-indtag men er det så overhovedet muligt at tabe sig så meget uden at det skal tage 100 år?
mvh karina