Hvad sætter forbrændingen igang?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Hvad sætter forbrændingen igang?
Hejsa,

Jeg ville bare høre om det er rigtigt, at der er nogle madvarer der sætter forbrændingen mere op end andre?
14 år7. juni 2010 kl. 12:21
re: Hvad sætter forbrændingen igang?
Jamen, det er det da. Som udgangspunkt sætter langsomt optagelige kulhydrater forbrændingen lidt op, fordi kroppen skal arbejde lidt hårdere. Efter et måltid frigøres insulin, som er et hormon, som produceres i bugspytkirtlen. Hensigten er at fortælle alle cellerne i kroppen, at de skal optage sukker fra blodbanen. Jo mere sukker vi spiser, jo mere insulin må kroppen producere. Insulinet fremmer fedtoptagelsen. Derfor vil din forbrænding stige lidt, hvis du indtager mange grøntsager, groft brød, havregryn osv.

Krydderier er en anden ting, der booster din forbrænding, specielt cheyennepeber og chili. Chili giver i øvrigt mæthedsfornemmelse.

At drikke vand om morgenen kan sætte fut i fedtforbrændingen, viser et tysk studie. Forsøgspersonerne drak en halv liter vand på tom mave, og i løbet af 10 minutter blev stofskiftet øget med 30 pct., og fordøjelsen holdt sig jævn i halvanden time.

Mælk indeholder meget kalcium, som mindsker fedtoptaget i tarmen. Flere kalorier ender altså i toilettet, og færre når ud i fedtcellerne. Men husk det skal være skummet- eller minimælk.

Kaffe sætter ligeledes din forbrænding i vejret, men husk det skal være uden sukker, evt. med sødetabet. Det bruger jeg selv. Du skal drikke min. 4-5 kopper om dagen for at kunne se en effekt :)

Fed fisk indeholder fedtsyrer, som øger mængden af enzymer, der nedbryder fedtet.

Håber du kunne bruge det til noget :)
14 år7. juni 2010 kl. 12:44
Inde på iforms hjemmeside har de tilrettelagt et helt døgn med ting, der giver en høj forbrænding - super god inspiration. Der er både det med at drikke vand, kaffe, spise krydderier og meget andet (:
14 år7. juni 2010 kl. 20:16
Jeg bruger iform's måde.. Og min egen.. Jeg æælsker krydderier og bruger dem jævnligt, specielt chili og caynne. Ellers drikker jeg så meget vand jeg kan når jeg står op.
Men tror 5-6 måltider om dagen(gerne 70% frugt og grønt), kryderier, en løbetur og masser af vand er vejen frem :)
14 år9. juni 2010 kl. 15:40

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...