Giv mig dit bedste kcal fattige tip

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Giv mig dit bedste kcal fattige tip
Nej hvor er jeg kørt sur i min madplan (1200 kcal), og så begynder jeg at få andre ting hvor der er flere kcal i, men det giver jo så mindre mad til mig. Og så er det sulten den melder sig når den ikke skal! Kan i ikke give mig nogle af jeres små guldkorn:

Hvad er det bedste du ved, der mætter og ikke er kcal fattig?

Det skal siges at jeg tillader mig selv at tage lidt ekstra, da det jo så kun kommer op på fx. 1500 kcal. Men jeg ville gerne kunne holde det på de 1200. Jeg har gjort det før, så ved jeg kan, mit problem er bare det er de forkerte ting der ryger ind, og jeg er kørt surt i rugbrød og gulerødder!
14 år3. juni 2010 kl. 21:30
re: Giv mig dit bedste kcal fattige tip
Nødder! :) Mætter, smager skønt od gode proteiner. Dog er der det med fedt indholdet..
14 år3. juni 2010 kl. 21:42
Skyr rørt med vaniliepulver (ikke vaniliesukker), jordbær, frisk ananas og banan. Det er jeg blevet helt forfalden til som mellemmåltid.
14 år3. juni 2010 kl. 22:21
Jeg synes at 100 gram kvark blandet med et stort æble skåret ud i tern både mætter og smager af dessert :)

Jeg har også prøvet at lave disse virkelig lækre kanelsnegle: arla.dk Du kan sagtens putte lidt mere grov mel i, så de mætter bedre :) Jeg erstattede yderligere 75 gram af hvedemelet med rugmel. Sukkeret erstattede jeg med birkesød. Jeg fik lavet 22 kanelsnegle af portionen og gns. 120 kcal. pr. stk. (50 gram) så de er et super fornuftigt bud på en aftens snack :)
14 år3. juni 2010 kl. 22:24
Havregrød til morgenmad mætter til frokost. Kolde kogte kartofler mætter rigtig godt og har lavt GI. Vand er rimelig kaloriefattigt og mætter før måltidet. Tørrede, udblødte og kogte bønner mætter, er proteinrige og kan spises kolde som snacks. Agurk og melon spiser jeg når jeg bliver eftermiddags-sliksulten. Suppe kan varieres i det uendelige og er som regel en kaloriefattig spise. En råsalat til forret, masser af grønsager som tilbehør, og frugt til dessert gør det muligt at skære ned på den fede hovedret uden sult.
14 år4. juni 2010 kl. 00:25
Her er min lille specialitet:

Groen Lakrids.

Tag ca. 5cm raa agurk og skaer den i stave.

Spis dem friske og koelige sammen med sukker-frie pastiller efter eget valg (jeg elsker selv GaJol's salt-lakrids pastiller).

That's it! :-D

Jeg ved godt det ser underligt ud paa papiret, men det du goer er jo blot at faa almindelige lakrids pastiller til at fylde mere og vare laengere, samtidigt med at du faar noget sund naering fra agurken.

Champignon - friske og afkoelede (i koeleskab). Vask dem og del hver af dem ned igennem midten, foerst en gang, og saa igen de to halvdele.

Spis dem evt. som en variation til anden groen snack, f.ex. min "Groen Lakrids" og tynde skiver Honing Melon - el. endnu bedre, vand-melon.

Held og lykke med det. - Du ved, du kan!! ... '^L^,
14 år4. juni 2010 kl. 15:17
Frugtsalat - uden alt det fede fløde eller vaniliecreme.

1 melon
1 ananas
2 ferskener
1 banan
2 æbler

i småstykker og som supplement til gulerødderne.

Herudover kan gulerødderne også suppleres med peberfrugt, agurk og (jeg kan altså ikke lide det, men nogen forguder det) bladselleri.

Det handler for mig mest om at ha' det i huset - at priortere at få det købt. For nøøøjjj hvor skal der slæbes til huse :)
14 år4. juni 2010 kl. 18:53
Ja, der skal slæbes. Men jeg elsker at det jeg har lagt på rullebåndet er sundt og grønt. Det skal ligne madpyramidens fordeling. Jeg er den mest (skin)hellige forbruger.
14 år5. juni 2010 kl. 09:30
Mit bedste tip er:

Smoothie af f.eks:
1/2 banan
Frosne hindbær
Evt. krydderier (kanel, vanille, kardemomme o.l.)
Soyamælk (eller anden vegetabilsk mælk)
1-2 spsk Proteinpulver (mega ærteprotein smager bedst)
Vand
Evt. lidt citron el limesaft

-mætter helt vildt pga. proteinerne og kan gøre det ud for morgenmad for mig. Kalorierne afhænger af mængden af ingredienserne.
14 år1. juli 2010 kl. 21:44
Hvis jeg ikke har andet og jeg er ved at dø af sult, så tyr jeg gerne til et stort krus kaffe med minimælk, det mætter godt. Et glas kærnemælk er også godt.
en omelet med grøntsager mætter og smager utrolig godt.
14 år4. juli 2010 kl. 23:29

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...