Vægt med fedt%måler?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Vægt med fedt%måler?
Ja jeg har set de i Aldi har en vægt der kan indeholde ens data, det er jo super smart! Så bare på det grundlag kunne jeg finde på at købe den!

Men så har den også fedt % måler, men har aldrig fattet hvordan vægte måler det? Kan de overhovedet det? Eller er det bare noget fis i en hornlygte!

Vægten koster kun 100 kr. og derfor synes jeg det var billigt i forhold til man kan gemme sin vægt derinde!
14 år3. juni 2010 kl. 19:36
re: Vægt med fedt%måler?
Mon ikke de kan det??

Fik i hvert fald testet min kropsalder, med tilhørende BMI, fedtprocent og en masse andre tal blot ved at træde op på en vægtlignende ting her i foråret (i forbindelse med en sund messe....så mon ikke de har deres facts i orden??)

Så jeg skal i hvert fald i Aldi i morgen....så kan den da holde så længe den holder til den pris :-)

Vh Karin
14 år3. juni 2010 kl. 19:45
Tror nok det først var fra på søndag af!

Jo det er da et forsøg værd til de penge! Kunne bare ikke forstå hvordan den kan måle det gennem fødderne!
14 år3. juni 2010 kl. 19:50
Typisk!! Der er jeg på arbejde, så de er sikkert væk inden jeg får fri....nå men prøver da alligevel, kan jo være der er en der har gemt sig under alt deres rod ;-)

Vh Karin
14 år3. juni 2010 kl. 20:05
Så prøver jeg os lige at skrive et indlæg herinde :)

Vægten måler fedtprocenten ved at sende nogle impulser gennem kroppen og kan derefter bestemme procenten, da fedt leder dårligere end fx muskler.
Men de er ikke så super præcise desværre, har selv en fra føtex, som inden jeg tabte mig målte min procent til 23, hvorimod en dyrere vægt fra fitnesscenteret (de plejer at koste mange tusind og er rimelig præcise) målte den til 29, så det var noget af en forskel ;)
Det gælder især fordi impulserne ikke kan trænge op i hele kroppen men tit kun ender med at måle benene...

hilsen Karin
14 år3. juni 2010 kl. 20:41
Jeg har også en fedtvægt. Det er en Tanita. Tror den kostede 600-700 dengang, for nogen år siden. Jeg har nemlig hørt at de billigere skulle være noget upræcise. Tror den er rimelig præcis, men har jo ikke rigtig noget at sammenligne med.

Ja den virker ved at sende en svag strøm gennem kroppen.
14 år3. juni 2010 kl. 20:49
Det er så først næste søndag den er på tilbud der!

Tak for svar alle sammen. Jeg ved godt den nok ikke måler så præcist, undrede mig bare over hvordan en alm. fedtmåler kunne gøre det!
14 år3. juni 2010 kl. 21:07

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...