#2 af SiriS (slettet)
Vægtafvæningsholdet!
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+SiriS (slettet)
re: Vægtafvæningsholdet!
Jeg tror du gør sagen en bjørnetjeneste ved at lade kalorietællingen flyde. Bagefter vil du kunne sige til dig selv at du kun har kontrol over din vægt, når du vejer dig hver dag.
14 år26. maj 2010 kl. 07:46
Ywon (slettet)
Jeg tror det er en god ide, du har der, 65! Og det er staerkt at du vil tage fat paa det, for vaegten boer jo vaere et redskab, en hjaelp, ikke noget man lader sig styre af.
Jeg bakker dig op fuldt ud! :-)
For mig er problemet lidt anderledes:
Jeg har aldrig brugt at maale mig. Jeg kan jo se i spejlet naar jeg ser ud, som jeg synes er godt, ligesom jeg som regel ogsaa kan maerke paa omgivelserne om de synes, jeg ser godt ud.
Mht. at veje sig ... faktisk va r dette heller ikke noget, jeg gjorde saerligt ofte, indtil jeg blev mere opsat paa at nu vil jeg altsaa goere noget ved situationen, hvorfor jeg tilmeldte mig her, for man kan jo ikke se paa sin figur om man har tabt sig 200g alligevel!
I starten loggede jeg foerst ind, for saa at komme i tanker om at veje mig. Men det er ved at blive en vane. Dog tror jeg ikke det nogensinde bliver en obsession for mig. - Men jeg behoever vel heller ikke flere obsessions, jeg har jo maden (Grr!).
Mit fokus har vaeret paa maden og fysisk aktivitet (typisk for mig, det med at fokusere paa maden, heh!).
Jeg bakker dig op fuldt ud! :-)
For mig er problemet lidt anderledes:
Jeg har aldrig brugt at maale mig. Jeg kan jo se i spejlet naar jeg ser ud, som jeg synes er godt, ligesom jeg som regel ogsaa kan maerke paa omgivelserne om de synes, jeg ser godt ud.
Mht. at veje sig ... faktisk va r dette heller ikke noget, jeg gjorde saerligt ofte, indtil jeg blev mere opsat paa at nu vil jeg altsaa goere noget ved situationen, hvorfor jeg tilmeldte mig her, for man kan jo ikke se paa sin figur om man har tabt sig 200g alligevel!
I starten loggede jeg foerst ind, for saa at komme i tanker om at veje mig. Men det er ved at blive en vane. Dog tror jeg ikke det nogensinde bliver en obsession for mig. - Men jeg behoever vel heller ikke flere obsessions, jeg har jo maden (Grr!).
Mit fokus har vaeret paa maden og fysisk aktivitet (typisk for mig, det med at fokusere paa maden, heh!).
14 år26. maj 2010 kl. 07:51
bruger slettet
Jeg er med, bliver alligevel bare så demotiveret af den, for 3 dag i træk viser den jeg har taget på. på trods af jeg kun drikker minimælk og vand. hvor jeg før drak cola og andre sodavand i store mængder.
14 år26. maj 2010 kl. 08:40
Zabrina
Det er rigtig godt gået - et flot skridt i den rigtige retning.
Husk på, at idag er den første dag i resten af dit liv.
Jeg giver SiriS lidt ret, du skal passe på du ikke bare kommer til at sige "SE SELV, jeg er nødt til at veje mig hver dag for at det her fungerer"..
På den anden side, så skal du mærke efter hvad der er vigtigst lige nu - er det at slippe vægten, tabe dig, eller begge dele stille og roligt.
Som jeg kort kom ind på i din anden tråd, har jeg haft en spiseforstyrrelse.. Det var rigtig slemt. Og det eneste jeg følte jeg kunne gøre til sidst for at kæmpe mig ud af det, var at droppe tankerne om kur, hvad jeg spiser og hvad jeg vejer.. Nu står jeg så 30 kg tungere 5 år efter. (og kæmper forfra med fornyet styrke :D )
Selvfølgelig er vi ikke ens, men bare du tænker lidt ud i fremtiden og prøver at vælge det du helst vil, ud fra mulige udfald.
Stort held og lykke med det (:
Husk på, at idag er den første dag i resten af dit liv.
Jeg giver SiriS lidt ret, du skal passe på du ikke bare kommer til at sige "SE SELV, jeg er nødt til at veje mig hver dag for at det her fungerer"..
På den anden side, så skal du mærke efter hvad der er vigtigst lige nu - er det at slippe vægten, tabe dig, eller begge dele stille og roligt.
Som jeg kort kom ind på i din anden tråd, har jeg haft en spiseforstyrrelse.. Det var rigtig slemt. Og det eneste jeg følte jeg kunne gøre til sidst for at kæmpe mig ud af det, var at droppe tankerne om kur, hvad jeg spiser og hvad jeg vejer.. Nu står jeg så 30 kg tungere 5 år efter. (og kæmper forfra med fornyet styrke :D )
Selvfølgelig er vi ikke ens, men bare du tænker lidt ud i fremtiden og prøver at vælge det du helst vil, ud fra mulige udfald.
Stort held og lykke med det (:
14 år26. maj 2010 kl. 09:54
Stronger (slettet)
tak for input!
Jeg skal i fuld gang med kcal tælling igen. Grunden til jeg tager nogle dage væk fra det, er fordi jeg gerne vil have alle tanker væk fra slankekur! Jeg håber på jg kan lade vægten stå helt indtil 30 juni........ så der skal nok ske lidt..... For mig er det vikelig vigtigst at jeg ikke ender i noget som jeg ikke har kontrol over længere med hensyn til vægten! Synes jeg blev lidt for opsat på at tabe mig hurtigst muligt! Selv om jeg ikke lige tæller nu her, så betyder det ikke jeg bare æder løs af alt muligt! Lever som jeg har tænkt mig at gøre resten af mine dage!
Jeg har altid givet mig selv lov til at leve livet også trods slankekur!
Jeg skal i fuld gang med kcal tælling igen. Grunden til jeg tager nogle dage væk fra det, er fordi jeg gerne vil have alle tanker væk fra slankekur! Jeg håber på jg kan lade vægten stå helt indtil 30 juni........ så der skal nok ske lidt..... For mig er det vikelig vigtigst at jeg ikke ender i noget som jeg ikke har kontrol over længere med hensyn til vægten! Synes jeg blev lidt for opsat på at tabe mig hurtigst muligt! Selv om jeg ikke lige tæller nu her, så betyder det ikke jeg bare æder løs af alt muligt! Lever som jeg har tænkt mig at gøre resten af mine dage!
Jeg har altid givet mig selv lov til at leve livet også trods slankekur!
14 år26. maj 2010 kl. 12:12
Chris_pigen (slettet)
Jeg kan godt forstå dit dilemma, at man nemt lader sig styre af vægten. På den anden side synes jeg den er en god rettesnor for mig, men måske man skulle følge dit eksempel og lade den stå urørt i nogle dage... Dog ved jeg ikke om jeg kan, da jeg godt vil vide om jeg vejer mere idag end igår etc.
Held og lykke med vægtafvænningen ;)
Held og lykke med vægtafvænningen ;)
14 år26. maj 2010 kl. 12:51
Zabrina
Mål 65 kg : Det lyder til du griber det an på den helt rigtige måde. Sådan! :)
Chris pigen: Du skal bare tænke på at du ikke rigtig kan regne med tallet når du vejer dig hver dag. Du kan have mere væske i kroppen en dag, hvilket gør at det ser ud til du har taget på, selvom du ikke har.
Prøv i stedet at skrive det du spiser ind her på siden. Så kan du se om det du spiser ser fornuftigt ud - det er jo det der egentligt betyder noget.
Chris pigen: Du skal bare tænke på at du ikke rigtig kan regne med tallet når du vejer dig hver dag. Du kan have mere væske i kroppen en dag, hvilket gør at det ser ud til du har taget på, selvom du ikke har.
Prøv i stedet at skrive det du spiser ind her på siden. Så kan du se om det du spiser ser fornuftigt ud - det er jo det der egentligt betyder noget.
14 år27. maj 2010 kl. 07:09
Chris_pigen (slettet)
Zabrina: Ja, det er rigtigt, men så længe min vægt ikke stiger, så er jeg tilfreds. Af og til står den bare i "standby" og det er fint ok. Men selvfølgelig er det bedste jo at lade sig veje max en gang ugentlig. Men det giver mig nu alligevel smil på læben, når det rykker nedad med vægten ;)
14 år27. maj 2010 kl. 23:31
Og nu må jeg lige prale lidt af mig selv. Jeg har ikke været på vægten i dag! OVERHOVEDET! Og jeg føler hellere ikke jeg har behov for det! Det eneste der er lidt et problem for mig, er at det ligesom flyder lidt i vasken med at tælle kcal. Men altså spiser meget fornuftigt alligevel. Lige nu handler det faktisk ikke om at tabe sig for mig, men at gøre mig fri af vægten. Jeg vil dog måle min krop hver uge, for at vise mig selv der sker noget!
Jeg er spændt på hvor lang tid der går, inden jeg stiller mig på vægten igen!