Brug for et los bagi!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Brug for et los bagi!
Hej alle sammen.

Først og fremmest fedt forum. Jeg har ikke selv været den "aktive" i debatterne, men følger spændt med på sidelinien.

Jeg blev først rigtig aktiv i min kostomlægning og opmærksom på kcal da jeg toppede min vægt 72,2 kg!!!, det var grænsen for mig. Jeg gik derfor i gang med at taste min mad ind dagligt, hvilket har gået rigtig godt indtil jeg fandt ud af at jeg havde "råd" til is i mine kcal!!! Det var bare en kæmpe fejl, for den ene is har taget den anden og nu føler jeg at jeg er kommet på gale veje. For hvad nytter det at træne derudaf og samtidig spise usundt, hvis jeg så ikke taber det fedt på mave, baller og lår, som jeg så gerne vil.

Er det okay med en is (Læs: flere) dagligt, eller skal jeg holde mig til en is i weekenden eller måske slet intet??? Jeg er i vildrede, da jeg ikke rigtig ved om jeg vil tabe mig, hvis jeg bare har et underskud af energi dagligt, også selvom isen er kommer indenbords?

Min krop reagerer voldsomt på hvis jeg spiser flere is, brød eller tung mad generelt, så buler min mave ud som var jeg gravid, og så er det ikke så sjovt at måle taljemålet den dag eller flere dage efterfølgende!

Hvad gør I andre? Spiser I udelukkende sundt eller er der plads til lidt usundt til tider, og hvor ofte er det så?

Har brug for et los i den rigtige retning, da jeg ikke ønsker at ødelægge det jeg allerede har opnået. Jeg har jo tabt en del cm og næsten 5 kilo på ca. 5 uger, så det er jeg jo glad for ;)

Det blev en lang smøre.... God vind til jer alle ;)
14 år25. maj 2010 kl. 17:11
re: Brug for et los bagi!
Først og fremmest tillykke med de 5 kg - sikke en start! (:

Men altså, jeg har det personligt sådan, at jeg ikke vil lide alt for meget nød under mit vægttab - jeg har brug for at finde en balance imellem sundt og usundt, og det medfører altså også at jeg spiser chips, pizza og andet godt. Selvfølgelig prøver jeg at styre det, og det er jo så det perfekte ved madital. Der kan jeg jo gennemskue om jeg har nok kcal til det eller ej.

Mit råd til dig vil nok være, at hvis du ikke kan leve uden, så må du lære at leve med det. Måske er flere is om dagen lige lovlig meget, men så start med at skære det ned til en is om dagen, så til en is om ugen - og ja, måske virker det, måske virker det ikke! Men du skal da bestemt ikke slås ud af den, slet ikke når det går så godt!
14 år25. maj 2010 kl. 19:01
Det kommer jo også an på hvilke is det er. Sodavandsis feder langt mindre end flødeis. En mælkedreng er vel i orden. Men en gang friske jordbær i sæsonen, en appelsin eller en kvart vandmelon kan vel også erstatte en is. Eller prøv med en smoothie. Pointen er, at for meget af det gode er for meget, men det er kun dig selv der kan mærke efter hvad der passer for dig. Men prøv at tænke i alternativer - det er svært at få vitaminer nok med alt for mange tomme kalorier.

Bare det var mig der havde tabt 5 kilo på 5 uger - det er flot, og det lyder ikke om om du er på helt gale veje. Men pas på!
14 år25. maj 2010 kl. 19:16
Bare lige et lille forslag fra sidelinien :-)
- Prøv De Danske Vægtvogters is. Jeg har for første gang købt en pakke med kakaois, tror de hedder Ping-is eller sådan noget. De er faktisk temmelig(!) gode og indeholder kun 60 kcal pr. 100 ml (en is er 120 ml). Det er jo ingenting i forhold til "almindelige" flødeis!
14 år25. maj 2010 kl. 20:50
Jamen det er også sådan jeg har det - at jeg ikke vil "lide" under en kostomlægning, men nærmere tænke over hvad jeg spiser, og så er det vel ok at man har dårlig samvittighed efter 3 is på en dag!!! Nå, men ja, jeg holder jo godt øje i forhold til min forbrænding i løbet af dagen, så måske er det okay det jeg har gjort indtil nu... men som der er sagt skal jeg selvfølgelig passe på!!!

Grundet den dårlige samvittighed skyndte jeg mig lige til en spinningtime til aften, så forbrændte jeg 423 kcal - men det svarer jo kun til ca. en af de is (370 kcal) jeg spiste idag (det fortæller bare alt - smiler). Men lidt er også godt.

Tusind tak for jeres svar - det er altid rart at høre hvordan andre opfatter ens "problem". Men livet ville for mig være for surt, hvis ikke jeg måtte smage alt det usunde, men selvfølgelig bare i moderate mængder... og det er der rygraden skal findes frem, og det gør jeg så!

Rigtig god dag til jer allesammen. Dejligt I også er her ;)
14 år25. maj 2010 kl. 20:58
Og så må jeg selvfølgelig prøve vægtvogternes is... mums
14 år25. maj 2010 kl. 20:59
Vil bare tilføje at light isene fra hjem is også er værd at prøve.
14 år25. maj 2010 kl. 23:56
Tak for det ;)
14 år26. maj 2010 kl. 12:52
Eller isis :) de er vist ret gode.. Tror jeg skal have købt nogle af de der is! Eeelsker is..
Hmm.. Alternativer til is kan være hjemmelavet sorbe :)
Eksempler:
Banan: Frosne bananer(i skiver helst), lidt koldt vand, lidt vaniljesukker, blend= genial bananis.
Bær: 1 norm. banan, 300 gram frosne bær, evt meget lidt vand= genial bærsorbe.
GUF siger jeg bare ;) - især med lidt nødder og chokolade stykker..
14 år26. maj 2010 kl. 20:01
Lyder også lækkert - jeg må prøve den med banan en dag ;)
14 år27. maj 2010 kl. 23:32

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...