Sætte forbrændingen op?!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Sætte forbrændingen op?!
Hej alle i gode mennesker.

Jeg har i 2-3 uger nu omlagt min kost, og jeg er begyndt at motionere dagligt, - jeg går eller cykler nogle ture på 30 min sådan i gennemsnit. Nogle gange mere, andre gange mindre - afhængig af overskud og tid! Men jeg har gjort det hver dag siden jeg startede! Jeg har ikke pt. mulighed for anden træning/motion grundet en skade i ryggen, så man må jo tage det man kan få! Noget skal der ihvertfald ske!

Mit problem er bare at der INTET sker på vægten? Jeg har som sagt, lagt min kost fuldstændig om, og jeg ligger på mellem 500-800 kal i underskud om dagen, og ifølge madital.dk ser det rigtig fint ud, og jeg holder mig inden for grænsen, endvidere fortæller oversigten mig at jeg taber mig mellem 80-120 g fedt pr. dag. Sådan groft regnet. Hvordan kan det være der ikke sker noget så?
Jeg har masser af gåpåmod, og er en smule 'bidt af det' efter jeg er begyndte at konsultere denne geniale side. Men for at holde motivationen igang, skal der bare ske noget på sigt!

Jeg har også målt mig, men der er ikke sket noget i omkreds af mave/talje, bryst, lår, arme osv. - dog en lille ændring på et par cm. på mine hofter. Det er alt.
Nogen her der har en idé om hvad jeg kan gøre for at sætte min forbrænding endnu mere op, så der sker noget?

Skal lige nævnes at jeg spiser 6-7 små måltider om dagen, og intet usundt. Holder mig inden for rammerne. Og jeg bruger min kostplan som jeg har fra en diætist, som vejledning af mængder mm.

Jeg har behov for at smide mellem 10 og 15 kg, og mit mål er til December 2010.
14 år19. maj 2010 kl. 11:05
re: Sætte forbrændingen op?!
Jeg har hørt at det først er efter de 30 minutter, man begynder at forbrænde fedt, så prøv at sætte gåturen/cykelturen op til at vare mindst 45 min til en time.
Man kan også speede stofskiftet op ved at spise protein til alle måltider, men det kan være du allerede gør det. 400 g grøntsager til frokost og 400 g til aften kan også være en hjælp, 15 g olie om dagen og fisk.
Det er det jeg prøver at arbejde ud fra pt, da mit vægttab også er stilnet lidt af de sidste par uger.
14 år19. maj 2010 kl. 11:41
Okay. Det må jeg lige undersøge nærmere :-)

Og tak for tips'ne!
14 år19. maj 2010 kl. 14:57
Kan du have sat din aktivitet for højt, så du i virkeligheden får for mange kcal?
14 år20. maj 2010 kl. 07:21
Det er først efter 30 dage at din krop bliver renset igennem og lærer at det her er din nye livsstil, så bliv endelig ved lidt endnu! Hvis din krop har været vænnet til fx at få meget fed mad eller hvad der nu har været den dårlige vane, så holder den 'fast' på fedtet i 30 dage, fordi den ikke længere får det daglige tilskud, som den er vænnet til. Efter 30 dage begynder kroppen at normalisere sig igen.

Sørg desuden for at når du cykler og går at du lige giver den en tand ekstra. Det er vigtigere at du presser dig selv 100 % i 30 min end at du kun giver den 80 % i 45 min. Så får du en højere efterforbrænding. Og kontakt eventuelt en træner i forhold til din ryg. Ofte kan man sagtens træne med en skade og det hjælper også på skaden. Sæt tid af i din kalender til motion.

Hold fast ved dit mål! Det skal nok begynde at gå fremad! Bare det at du er gået i gang er et stort skridt!
14 år20. maj 2010 kl. 10:06
KM123 - nej det tror jeg ikke, glemmer af og til at taste motion'en ind. Har også testet hvad min minimumsforbræning (altså forbrænding pr. dag uden at man bevæger sig) ligger på, så sålænge jeg ligger under det i madindtag, kan det næsten ikke gå galt. Spiser mellem 1200-1400 kcal pr. dag. Også det som den diætist jeg engang konsulterede, sagde var det mest rigtige.Måske jeg bare er utålmodig :-)

Schiermer - okay! Vidste jeg ikke. Lyder faktisk også ret logisk. Har snart været igang 1 mdr. Så jeg håber der begynder at ske noget inden længe :-) synes nemlig selv jeg er ret vedholdende og brænder for det!! Og tak for info :-D
14 år26. maj 2010 kl. 12:18

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...