Rejse og vægttab

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Rejse og vægttab
Åhh uhh... Nu skal jeg (igen!) væk fra min hverdag... sidste gang resulterede det i 4 croissanter den ene dag og lidt for meget ved dessertbordet den anden. Vi får typisk serveret kage 3 gange om dagen, og jeg *plejer* at være god til at sige "max 2 gange på en uge" når jeg er afsted. Men hvad hjælper det, når jeg så kommer til at tage for meget de gange?

Det er altså svært at være inkarneret på hotel med travle arbejdsdage i en hel uge uden at alle gode planer ryger fløjten.

Og så er der fly-maden. Den er sikkert vildt kalorieholdig. Øv øv! Sidste gang tog jeg toget og kunne have min egen madpakke med - men jeg tror de stjæler mine gulerødder i vand i security :(

Jeg er bange for at det ENDNU engang skal betyde stilstand eller (fy-føj) forøgelse i vægten.

Nogle ideer til, hvad jeg kan gøre?
14 år11. maj 2010 kl. 18:52
re: Rejse og vægttab
Det er altid svært når vi bevæger os uden for hverdagen. Jeg skal selv afsted på ferie og jeg skal passe på at jeg ikke tænker "Det må jeg gerne, for jeg har jo ferie". Nå men et par gode ideer, som måske kan hjælpe.

Det med gulerødderne. Hvis det er fordi de ikke skal blive tørre at du har gulerødder i vand, så prøv i stedet at købe snackgulerødder. De er meget saftige i sig selv og behøver ikke ligge i vand. På den måde kan du alligevel få noget sundt med på turen. Og der er vel egentlig ikke noget i vejen for at tage madpakke med på flyveturen. Nu flyver jeg ikke ret tit, men kunne der måske være mulighed for at bestille diabetesmad - det er som regel ikke så fed mad.

Mht. kagen er der altså ikke andet for end at du må begrænse dig. Og så er det ikke 2 gange hvor du bare kan æde igennem. Hvis du tillader dig selv 2 gange kage er det 2 gange et lille stykke.

Pøj pøj med det.
14 år12. maj 2010 kl. 08:30
re: Rejse og vægttab
Hej Karina

Tak for tippet med snackgulerødder - jeg har aldrig købt dem før, da det egentlig har fungeret helt fint med mine gode øko-gulerødder i vand :)

Jeg tænker, at jeg nok godt kan skaffe sådan nogle i en af forretningerne i Kbh lufthavn - man må nemlig slet ikke have mad med gennem check-in længere :(
14 år12. maj 2010 kl. 08:33

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...