20 kg. 20 uger - 15 tilbage

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

20 kg. 20 uger - 15 tilbage
Endnu en uge er nu gået og jeg er spændt på hvordan det står til med jer andre.

Min egen situation kunne mildest talt sagtens være bedre, jeg har præsteret en kæmpe vægtøgning i denne uge. 2 kg. +. Jeg er simpelthen fuldstændigt rasende på mig selv og uforstående for hvordan jeg kan tage så meget på, på en enkelt uge.

Jeg har godt nok haft et mislykket forsøg på rygestop hvor jeg kastede mig over alle de "lækre" madvarer såsom chokolade og bagervarer. Men syntes alligevel 2 kg er meget.

Mht. til det her projekt vil det sige at min status er 1,9 kg er røget på de 5 uger der er gået, derfor er jeg 3,1 kg bagud. Projektet føles snart som umuligt ved mindre jeg skal have uger tæt på sultegrænsen, så de næste par dage vil jeg lige overveje hvad jeg skal stille op.

Håber I andre har haft en bedre uge.
14 år10. maj 2010 kl. 12:11
re: 20 kg. 20 uger - 15 tilbage
Hejsa..
Jeg tror det vigtige i denne er, at du ikke skælder dig selv ud, men derimod acceptere, at du denne gang har taget lidt på.. Sig til dig selv "at det sgu ikke så godt" op på hesten igen..Og så giv den ekstra gas i denne uge.. Personligt bliver jeg kun mere demotiveret, hvis jeg skælder mig selv ud.. Så ros dig selv for at du fortsætter og kæmper.. Og selvfølgelig skal du ikke leve på sultegrænsen. Så hellere udskyde datoen for målet en ekstra uge :-)

Du får et venligt klap bag i..
Giv gas så skal det nok lykkes..
14 år10. maj 2010 kl. 12:31
Ja af samme grund tror jeg den der med 20 kilo og 20 uger ikke ville virke for mig. Når du er så meget bagud lige nu og det går dig så meget på er du nødt til at revurdere din plan. Enten siger du okay de første 5 uger gav kun 1,9 kilo, men de resterende 15 uger er det stadig mit mål at tabe 1 kilo om ugen. Men altså målet er nu 15 kilo på 15 uger og ikke 15+ de 3,1 du mangler fra de første 5, for det bliver da håbløst. Ja altså det er jo bare sådan jeg ville have det.
14 år10. maj 2010 kl. 12:37
Jeg er stadig lidt foran pga. suppekuren, jeg mangler 14,4 kg på nuværende tidspunkt. Om en uges tid skal jeg på suppekuren igen.

Men man kan altså hurtigt komme lidt bagefter. Og jeg ved hvis jeg kommer lidt for langt bagefter med mine mål, så stopper jeg dem og sætter mig et nyt mål. Dumt er det måske, men for mig er det så umotiverende at være bagud med mit mål. Så derfor ændre jeg ofte mine mål. De store delmål findes jo selvfølgelig altid, men bare uden tid. Hvis fx. har et mål der hedder 4 kg i maj, og jeg kan se det ikke lykkes, så laver jeg det om til 2 eller 3 kg måske. For mig er det så vigtig at jeg føler jeg når mine mål!

Du skal nok komme op på hesten igen!
14 år10. maj 2010 kl. 16:58
Det går der ud af 5,1 kg(ialt 15,1 kgpå 15 uger)
Helt enig med Karina skedt er skedt 1,9 kg er da i den rigtige retning. Glæd dig over det og så igang igen. Gå en lang tur eller et eller andet så du får lidt god samvitighed og selvtilid igen
14 år15. maj 2010 kl. 01:12
Mopsie, hvis nu I var med i et realityTV-program, ville du jo blot fortsætte og at se hvor meget du kunne nå at tabe dig i resten af perioden.

Alle processer har et individuelt forløb, og 20 uger er lang tid at holde fokus, så kriser må forventes. Desuden har vi forskellige forudsætninger og udfordringer.

Tråden fortsætter, og jeg tror den vil være dig en torn i øjet hele perioden hvis du springer fra nu. Du kan stadig nå rigtig langt på 15 uger, så prøv at se det som en mulighed for at gøre dit allerbedste for at komme så langt du kan. Måske kan du endda indhente noget af det, du tog på i sidste uge, men det er ikke så vigtigt som det er at gennemføre denne intensivperiode.

Så hvis du er stået helt af, synes jeg du skulle overveje det igen.
14 år15. maj 2010 kl. 12:10
Pas på du ikke hænger dig i alt det negative, det bliver alligevel ikke bedre af det. Du kan blive bekraftet i det er noget møg at tage på, ikke at tabe nok, at du er kommet til at spise en kage osv. men det er også det. Prøv bare at sige til dig selv det var noget skidt og så se frem, hvad der er sket kan ikke ændres, men du kan selv bestemme hvad du gør fra nu af.
Og det der med rygestop, det er bare noget møg ! Prøv at drikke et stort glas vandt hver gang trængen melder sig..
14 år17. maj 2010 kl. 11:03
bekrafte = bekræfte
14 år17. maj 2010 kl. 11:05
Tak for alle jeres svar. I har selvfølgelig ret, det nytter hverken noget at give op eller gå og være sur på mig selv.

Jeg skulle bare lige overvinde mit "nederlag", mit problem er ofte og har været det i mine tidligere livsstilsændringer; at det er alt eller intet for mig, det vil sige at hvis jeg først er faldet i kan det hele også bare være lige meget, så begynder jeg at spise usundt igen. Det er noget jeg virkelig skal arbejde med, for det er det der er min største stopklods i mit projekt.

Men for lige at opdatere så er jeg nogenlunde tilbage på rette kurs igen (laver opdatering i den nye uges tråd)

Igen tak, det er rart at have sådan nogle kloge kvinder med på sidelinjen der kan fortælle mig når jeg bliver fjollet.
14 år17. maj 2010 kl. 12:42

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...