Ædeflip - tilbage på sporet.

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Ædeflip - tilbage på sporet.
Så er jeg tilbage efter et gevaldigt ædeflip - varede "kun" 14 dag ca. Ved simpelthen ikke lige hvad der skete. Tabte mig rigtig fint og var vældig motiveret. Men et eller andet skete - vel i mit hoved - og jeg kunne slet ikke styre mit madindtag. Har spist hvad som helst fra slik, pizza, morgenbrød til tre-retters menu. Men nu er jeg her igen. Første dag hvor jeg igen har fundet motivationen og tastet mit madindtag - i morgen skal jeg på vægten fra morgenstunden - det er en overvindelse, da jeg jo ved at noget af mit ellers fine vægttab er gået fløjten - puha!!
Er der nogen af i andre der kender til dette, hvad gør i og hvad tror i der ligger til grund for at det pludeslig er ukontrollerbart (sådan føles det ihvertfald)?
Nå, men er som sagt tilstede igen og vil igen kæmpe som en gal:o)
Madmor1
14 år4. maj 2010 kl. 22:13
re: Ædeflip - tilbage på sporet.
Jeg kender det som tilbagefald til ligegyldighed. Det kommer ofte ved stress. Jeg arbejder hjemme og har en regelmæssig hverdag, men ind imellem har jeg ret travlt, og så bliver jeg lynhurtigt stresset. Min tærskel er meget lav, sikkert fordi jeg tidligere har haft en periode med alvorligt stress. I disse perioder lever jeg fra hånden og i munden, og har et stort behov for sødt og varmt og fedt og salt. Jeg kan ikke overskue at motionere, for jeg har jo travlt. I dag røg jeg af sporet over en opgave jeg skulle have gjort færdig i går, og en til der venter.

Jeg tror på vanens magt, og prøver at indføre flere og flere gode madvaner. Selv i dårlige perioder spiser jeg alligevel det sædvanlige (sunde) til morgenmad. Jeg overspiser ikke til måltiderne. Jeg spiser stadig de fuldkornsprodukter jeg har indført, og spiser også frugt. Jeg orker ikke at tilberede grønsagsmad, men kan måske vælge en købesuppe i stedet for købepizza, drikke vand i stedet for sodavand o.lign.

Men det vigtigste er nok at jeg fører dagbog og derfor reflekterer over hvad der sker med mig. Det kan få mig til at 'snappe ud af det' igen. Jeg har også en liste hængende, som minder mig om hvad jeg har på min personlige dagsorden. Nogen forstår slet ikke det behov, men hvis jeg ikke minder mig selv om hvad JEG vil, kommer jeg lynhurtigt til at bruge min tid på at danse efter nogen andres pibe.

Måske ved du alligevel godt hvad det var der skete.
14 år4. maj 2010 kl. 23:23
Jeg kender det godt. Pludselig får jeg ikke skrevet ind og så skrider det hele, jeg har gjort det af flere omgange herinde. De sidste par gange r der kun røget 0-2 kg på, men en gang røg der 10 kg på som stadig sidder der :( Men nu forsøger jeg at blive ved, det sværeste for mig er at huske at skrive ind, fordi glemer jeg det en dag, så bliver det til flere dage og så er jeg røget af sporet.
14 år4. maj 2010 kl. 23:55
Jeg kender det også godt. Mine tanker omkring det er faktisk helt anderledes. Jeg tror nogle gange at den tryghed jeg har ved at være tyk, den vil jeg ikke væk fra. Total skør tanke, men jeg tror jo selv at jeg går ubemærket igennem verden, og ingen ser mig og så derfor vil jeg gemme mig i denne verden. Men det gør jeg slet ikke.
Jeg tror på at ens overvægt og ædeflip er pga af ens tankegang.
Derfor arbejder jeg meget med mine tanker, for ved godt hvad jeg skal gøre for at tabe mig med hensyn til maden
14 år5. maj 2010 kl. 08:03
Jeg kender det selv alt for godt ;)!
Og jeg har løsningen, (virker for mig selv i hvertfald).
Inden du putter den uønskede mad i munden skal du stoppe op og tænke "Hvad for jeg ud af at spise det her? Hvorfor gør jeg det? Er det virkelig det værd? " Og forstil dig, dig selv om som du gerne vil se ud og kig så igen på maden du er ved at putte i munden. Og hvis det for det meste bare er fordi du keder dig lidt så tag et glas vand i stedet, eller en kop grøn te :)
Ingen kalorier i det ;)
Og ellers hvis den er helt gal så er rosiner, sødt frugt og nødder god erstatning for slik.
14 år5. maj 2010 kl. 18:55
kender det desværre også lige nu !
Jeg sammenligner det lidt med en misbrugers tilbagefald. Men op på hesten igen........
14 år5. maj 2010 kl. 21:01

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...