#2 af SiriS (slettet)
Hjælp! min vægt svinger
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+SiriS (slettet)
re: Hjælp! min vægt svinger
:-( Øv!
14 år4. maj 2010 kl. 09:14
LarsJ (slettet)
Hejsa Jannice,
Det er ikke unormalt at vægten kan svinge rigtig meget. 5KG er nok lige i overkanten, men hvis du lever super sundt man-fredag kan du smide rigtig meget, og tage det samme på i weekende. Trøst dig med at langt det meste er væske, madvægt og lidt ekstra ;-)
Jeg svinger også de 4-5 kg om ugen, men ser man på den lange bane, så startede jeg med at svinge 90 til 94kg... så 89-93 etc etc. Nu ligger den på 82-85kg, så selvom det er en spand kold vand i ansigtet når man siger ombord på vægten mandag morgen, så falder den rigtig hurtig de kommende dage.
Jeg spiser som jeg vil i weekenden, men da der jo er 4½ dages hverdag, og 2½ dages weekend taber jeg mig over all...
Så fat mod og lev livet... med måde :-)
Lars
Det er ikke unormalt at vægten kan svinge rigtig meget. 5KG er nok lige i overkanten, men hvis du lever super sundt man-fredag kan du smide rigtig meget, og tage det samme på i weekende. Trøst dig med at langt det meste er væske, madvægt og lidt ekstra ;-)
Jeg svinger også de 4-5 kg om ugen, men ser man på den lange bane, så startede jeg med at svinge 90 til 94kg... så 89-93 etc etc. Nu ligger den på 82-85kg, så selvom det er en spand kold vand i ansigtet når man siger ombord på vægten mandag morgen, så falder den rigtig hurtig de kommende dage.
Jeg spiser som jeg vil i weekenden, men da der jo er 4½ dages hverdag, og 2½ dages weekend taber jeg mig over all...
Så fat mod og lev livet... med måde :-)
Lars
14 år4. maj 2010 kl. 11:04
onlyme (slettet)
hvorfor ikke veje sig en gang om ugen? vægten vil jo svinge lidt, så en gang om ugen vil man få et mere reelt tal
14 år4. maj 2010 kl. 11:46
LarsJ (slettet)
Man får et mere reelt tal. Men det er også rigtig motiverende at se man har tabt 2 "kg" på en dag. Man skal jo ikke være naiv og tro det er fedt, men det giver alligevel den følelse af selvværd og tilfredshed, som motiverer.
14 år4. maj 2010 kl. 12:52
xony (slettet)
Min vægt svinger også meget! F.eks i går vejede jeg 74.0. I dag vejer jeg så 74.8! Jeg er 100% sikker på, at det er mad, der fylder, og at der kan være væskeophobninger..
14 år4. maj 2010 kl. 16:32
Muimui89 (slettet)
Hej med dig :)
Jeg kender virkelig godt problemet. Jeg vejede i lørdags 77,6 kg og søndag vejede jeg lige pludselig 79,2kg. Det er simpelthen så irriterende - jeg bliver direkte negativ. På den anden side bliver jeg også lidt sur og mere motiveret.. stædig. Derefter går vægten ned igen, men det er frustrerende!! Jeg synes at man skal vende det til en styrke i stedet! Man kommer langt med stædighed!! :)
Jeg kender virkelig godt problemet. Jeg vejede i lørdags 77,6 kg og søndag vejede jeg lige pludselig 79,2kg. Det er simpelthen så irriterende - jeg bliver direkte negativ. På den anden side bliver jeg også lidt sur og mere motiveret.. stædig. Derefter går vægten ned igen, men det er frustrerende!! Jeg synes at man skal vende det til en styrke i stedet! Man kommer langt med stædighed!! :)
14 år4. maj 2010 kl. 16:40
Jannice (slettet)
Hej igen allesammen. Godt at høre at det ikke kun er mig som har det problem. Men som i også skriver, er det bare ekstremt frustrerende og gør at man ikke rigtig er så motiveret for at fortsætte vægttabet :-(
Men hva'! Jeg må op på hesten igen som man siger ;-)
Men hva'! Jeg må op på hesten igen som man siger ;-)
14 år4. maj 2010 kl. 17:02
Frk Jakob (slettet)
JEg spiste lidt for meget den ene dag og dagene fter havde jeg taget 2 kg på. SUK.... Så kender det godt.
14 år5. maj 2010 kl. 00:17
Vil lige af med mine frustrationer og høre om andre har det på samme måde..?
Min vægt svinger HELT vildt! ikke bare 1/2 til et helt kg. men op til 5 kg. over et par dage.. jeg svinger mellem 60 og 65 kg. Vejede fx. 60 kg i fredags - og så har jeg været til konfirmation og fest i weekenden og wupti: mandag morgen vejede jeg 65 kg. synes bare det er uhyggeligt meget - og så meget synes jeg heller ikke at jeg har spist! Meget frustrerende når mankæmper på at komme under de 60 kg.!!!!