Vægttab og Graviditet..

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Vægttab og Graviditet..
Jeg er som nævnt i et tideligere indlæg gravid :)
Lidt før jeg blev det, besluttede jeg at tabe mig nogle kg..
Vægten var over 95 kg, og jeg havde det utrolig dårligt..
Da jeg så fandt ud af, at jeg var gravid, blev jeg skrækslagen for at ende på den anden side af 100 kg..
Så jeg fik noget hjælp af min mor; (som i nok kender, Sanne38) og jeg startede mit vægttab.
Det er indtil videre blevet til 5,8 kg, og er endelig under 90kg! :)))

Har snakket med min læge, og han siger at jeg skal forsætte til midten af 5 måned.. Til den tid er jeg forhåbentlig nede på 84-85 kg..

Har sat mig for, IKKE at tage mere end 9-12 kg på under resten af graviditeten.. Er det helt urealistisk?
Har snakket med min mor, og hun tog omrking 30 kg på.
Så jeg er en smule forvirret?
14 år3. maj 2010 kl. 21:08
re: Vægttab og Graviditet..
STORT tillykke med graviditeten! :)
Det er da super flot og det er bestemt realistisk... :) Jeg tog 10 kg på. og overvægtige anbefaler man at vi kun tager 8-10 kg på. Så klø du bare på! ;)
Mærk efter på din krop om den har det godt, og at den får energi nok, så er jeg sikker på at det nok skal gå! :)
I nogle kommuner har de et tilbud til overvægtige gravide om et lille hold hvor man snakker kost og motion for gravide og træner sammen. Spørg din jordemor - hun ved helt sikkert hvis det er et tilbud som er i din kommune! :)
Pøj... pøj... ;)
14 år3. maj 2010 kl. 21:16
Tak skal du have :)
Det vil jeg da helt sikkert undersøge!
14 år3. maj 2010 kl. 21:18
Hejsa!

Tillyke først og fremmest! Har selv født for snart 5 mdr siden. ¨

Jeg tog desværre 18 kg på under graviditeten, hvilket var for meget synes jeg. Fik dog en masse pæne kommentar så det må have siddet godt! Men du kan sagtnes holde din vægt på 9-12 kg, som er det der er pasende for overvægtige at taege på.

Ja nogen tager 30 kg på, men det er ofte nogen der falder i det usunde eller pga. deres stofskifte der ændres ved graviditet eller væske i kroppen. For mit vedkommende var det chokoladen den sidste måned der gjorde det!

Jeg synes det er fornuftigt du snakker med lægen, og sørg for at bruge dine jordemoder til at få råd fra!

Held og lykke med det!
14 år3. maj 2010 kl. 21:36
Først og fremmest tillykke med graviditeten :-)

Første gang jeg var gravid tog jeg også næsten 30 kg på, men jeg har en mistanke om at mit stofskifte ændrede sig da jeg blev gravid. Før jeg blev gravid kunne jeg nemlig spise alt uden at tage på, vejede faktisk altid lidt i underkanten. Så blev jeg gravid og spiste stort set som jeg plejede (ikke særlig sundt :-D) og tog de berømte kilo på.....Under de næste 2 graviditeter tænkte jeg nøje over hvad jeg spiste og tog begge gange kun de obligatoriske ca 10 kg på,

Så hvis du tænker over hvad du putter i munden, og det gør du jo allerede, så tvivler jeg på at du tager 30 kilo på.

Held og lykke....både med gravidititeten og vægttabet :-)

Vh Karin
14 år3. maj 2010 kl. 22:09
Det du gør er helt rigtig skat..
Du klare det så fint! Så bare forsæt, og følg lægens råd.

Er utrolig stolt over dig! :))
14 år5. maj 2010 kl. 14:51
Vil lige opdatere jer lidt herinde :))

Har tabt mig 8 kg allerede!!!
Er simpelthen så stolt :)

Mit nye mål er at ramme de 83 kg før d. 1 Juni..
Det kan jeg sagtens nå..

Fra d. 1 juni sætter jeg mig som mål, at øge min vægt med 10 kg ind til jeg føder.

Det lyder ret realistisk, da jeg stadig har tænkt mig at spise sundt under graviditeten, dog med lidt flere kalorier. Satser på at 2200 er nok..

Udover det fastholder jeg motionen, og bliver ved med at cykle til og fra skole.. Har ca. 16 km om dagen.

14 år9. maj 2010 kl. 12:37
Hej Sarah

Tillykke med graviditete. Dit mål om maks at tage 10 kilo på lyder meget realistisk. Jeg har været overvægtig begge gange jeg har været gravid og begge gange har jeg kun taget 7 kilo på så det kan sagtens lade sig gøre.

14 år10. maj 2010 kl. 07:28
Hvor er det flot! Det er da også gået hurtigt!
14 år11. maj 2010 kl. 10:32

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...