Jeg har ikke den fine tålmodighed du har så jeg kører både sukker frit og næsten hvedefri kost. Det kører altså bare fint for mig - der er så mange andre ting jeg kan spise så det gør mig ikke noget at undvære de to ting :)
Jeg har tabt 8,5 kilo på 6 uger :)
Med det aktivitetsnuveau du har er det nok ikke realistisk at øge motion yderligere så jeg vil tro du spise mindre portioner eller erstatte nogle fødevarer med mindre kalorieholdige.
#2 af lilja (slettet)
Nu har min vægt stået i stampe siden sidst i marts (1 måned) efter et vægttab på 3 kg. Det er træls - for jeg mangler kun 1 kg før jeg indløser min næste "pærmie" i konkurrencen: "Kom under 80 inden sensommeren", som jeg har kørende med mig selv.
Det er jo så dejligt nemt og lige til: jeg har i den sidste måned spist præcis det samme, som jeg har forbrændt. Men nøjj hvor er det træls. Det skyldes bl.a. en konfirmation og et par fadøl i byen. Ikke noget kæmpestort binge-orgie, bare lidt mere oven i en ellers fornuftig kost (ca. 2100-2200 kcal) og et ganske moderat sportsligt niveau (varierende mellem 5-10 timer/ugen).
Jeg gider ikke kure, ekstreme diæter eller noget som helst andet i den dur. Jeg er et ganske almindeligt, naturligt menneske, med en lidt for stor almindelig appetit. Alligevel vil jeg have lov at spise de samme "almindelige" fødevarer, som alle andre: havregryn, rugbrød, ris, kartofler - i modererede mængder. Men hvad kan/skal jeg stille op, når vægten bare ikke rykker sig i disse? En af de ting, jeg gjorde til at starte med, var at skære min portion havregryn om morgenen ned til under det halve (60-80 gram i stedet for 200 gram) og supplere med frugt og grønt i stedet. Det øgede mit mæthedsfornemmelse betydeligt og reducerede samtidig det, der (iflg. hjemmesiden her) var min dags absolut kcal-rigeste måltid - spiser uden undtagelse altid grov salat med fisk eller magert kød til frokost, og en til aften; det samme som resten af familien, dog med 300g grønt.
Skal jeg tilbage til at taste mad ind dagligt? Det gjorde jeg i starten og tabte mig 1kg/ugen - men jeg vil helst fri af den spændetrøje så hurtigt som muligt - da jeg synes det er højest unaturligt
Skal jeg tilbage til en nul-sukker-og-hvede politik?, som jeg i øvrigt synes er dødssyg at holde, da jeg så ikke kan spise en grov hvedebolle til træning eller tage en lille mathilde kakao efter kvindeløb? - to af de ting, der i det daglige er de største syndere i kcal ifht. mængde.
Er der andre herinde, der er plateauet? Og som kan fortælle hvad de gjorde, for at sætte skub i tabet?