Kcal tælling

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Kcal tælling
Hejsa

Jeg havde været igennem suppekuren en gang, og begyndte igen. Efter første dag stoppede jeg faktisk kuren 2. gang, ikke fordi jeg ikke kunne, men fordi jeg aldrig har prøvet kcal tælling og blev anbefalet det af en veninde. Tænkte det lød spændende..... Og jo egentlig det mest indlysende af alt. Men har aldrig gjort det fordi jeg synes det er for besværligt!

Men hold da op, aldrig har en "slankekur" været sjovere. Hvis du er en af dem derude der ikke gider kcal tælling som jeg tænkte før, så er mit råd SPRING på det!

Jeg har allerede tabt ½ kg inden på en halv uge, så det absolut ikke langsomt, jo måske i forhold til suppekuren. Jeg vil gerne tabe ml. ½-1 kg om ugen.

Og om lørdagen giver jeg mig selv lov til at spise 2000 kcal = plads til lidt hygge. Det er jo bare helt kanon! Til hverdag spiser jeg min. 1200 og så op til 1500 kcal. Dvs. jeg kan godt spise en ekstra rugbrød en dag hvis jeg er sulten. Det fungere bare så fint for mig det her, og det er noget jeg vil kunne leve med resten af livet, for jeg får jo lige så stille printet ind, hvad jeg skal spise og hvad jeg skal undgå!

Jeg er nu ved at kæmpe mig ned mod næste delmål som er på 75 kg. SÅ FEEEEDT at være under de 80 kg.

Jeg kunne sagtnes fnde på at tage suppekuren igen, da jeg hellere ikke har taget på efterfølgende på denne kur, tværtimod, synes jeg min trang til sukker og forhold til maden har ændret sig! Jeg har lært at værdsætte en banan, eller en gulerod:-)

TOTAL OVERSKUDSAGTIG GOD FREDAG HERFRA!
14 år30. april 2010 kl. 06:59
re: Kcal tælling
Super godt du har fundet noget der virker for dig :)
14 år30. april 2010 kl. 07:46
Du har været på Madital længe uden at tælle kcal? Jamen...

Nå, men det er super skønt for dig at du har fundet noget der virker for dig.
14 år30. april 2010 kl. 08:38
ja ja jeg har bare brugt forum, og til at taste mål ind og følge min kurve.... har altid syntes det var for besværligt at tælle kcal....
14 år30. april 2010 kl. 08:50
Det er helt okay, man kan jo bruge stedet som man vil. Jeg opfatter dig bare som en erfaren bruger, så det overrasker. Jeg er HELT enig med dig i beskrivelsen, jeg har det på samme måde med kalorietællingen. Den har lært mig SÅ meget om mine behov.
14 år30. april 2010 kl. 09:30
Jeg er ligsom Siri overrasket over du først nu er begyndt at tælle kal.

Det er rigtigt at det går sport i den i hvert fald i begyndelsen. Det virker ikke rigtig på mig mere. Den sidste mdr. har jeg hellere ikke talt.
14 år30. april 2010 kl. 13:55
hi hi!

Der findes jo tusinde måder at tabe sig på. Jeg har tabt næsten alle mine kilo med den sunde fornuft! Bare spist så sundt som muligt og motion. Men da jeg ikke får tid til motionen på samme niveau, tæller jeg kcal. nu i stedet for. For når man ikke motionere, så taber man sig jo ikke hvis der ryger lidt for meget indenbords:-)

Tæller alle i andre kcal? Det lyder helt som om det er unormalt den måde jeg har tabt mine kilo på:-)

Har altid synes det var så pisse besværligt at skulle veje sin mad osv. :-)
14 år30. april 2010 kl. 22:25
Jeg synes det er super, at du har kunnet tabe dig via din sunde fornuft. Det er jo også sådan man kan holde sin væg engang i fremtiden :) Ved at sørge for at holde øje med vægten og maden og så regulere, hvis vægten peger den forkerte vej :)
14 år1. maj 2010 kl. 07:24
Jeg fik anbefalet en anden kalorieberegner af en veninde der ligesom jeg havde svært ved at tabe sig de der 5-10 kilo, og havde haft glæde af at bruge siden, så jeg var på der i et par måneder og tabte mig et par kilo. Så fandt jeg siden her, som kan det samme (undtagen at dele opskrifter) og har en langt bedre forumfunktion, så jeg talte kalorier fra dag 1. Det har gjort at jeg har korrigeret en hel del i min kost, som jeg med min sunde fornuft troede var ok. Bla fik jeg slet, slet ikke protein nok før, og måltidsfordelingen var/ er skæv.
14 år2. maj 2010 kl. 19:56

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...