#2 af kamilla85 (slettet)
Vægt-debat
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+kamilla85 (slettet)
re: Vægt-debat
Man taber sig oftest i ryk og så kan den godt stå og stampe en tid netop for at din krop også kan følge med.. men det er da super flot at du har tabt 3 kg på en uge.
Bare rolig det er helt normalt at det står stille indimellem..
Bare rolig det er helt normalt at det står stille indimellem..
14 år30. april 2010 kl. 10:53
vkolle
Det er helt rigtigt at vægttab gerne kommer i ryk, men for at svare på de andre spørgsmål:
For lidt væske kan give forstoppelse, mange fibre kan også give forstoppelse, hvis man ikke får væske nok.
Jeg ved jo ikke om du har forstoppelse, men det kunne også være noget af forklaringen.
For lidt væske kan give forstoppelse, mange fibre kan også give forstoppelse, hvis man ikke får væske nok.
Jeg ved jo ikke om du har forstoppelse, men det kunne også være noget af forklaringen.
14 år30. april 2010 kl. 11:16
Noire (slettet)
Et lille råd fra mig ville være at huske også at måle dig.
Det kan sagtens være at du taber dig cm, mens din vægt står stille, kroppen skal jo lige kunne følge med.
og ja man taber sig i ryk, så man skal være lidt tålmodig :).
Det kan sagtens være at du taber dig cm, mens din vægt står stille, kroppen skal jo lige kunne følge med.
og ja man taber sig i ryk, så man skal være lidt tålmodig :).
14 år30. april 2010 kl. 14:33
Stronger (slettet)
Jeg vil give dig et lidt anderledes svar!
Jeg har i en lang periode vejet mig flere gange om dagen, dumt ja, men det er en anden historie. Nu vejer jeg mig dagligt. Som alle andre ofte siger, så taber jeg mig ikke rigtig i ryk på den måde. Jeg taber lidt hver eneste dag, og så er de "runde" tal svære at komme over for mig. Men jeg kan se på vægten hvis jeg indtager en masse at spise/drikke sent på aftenen. Men også det med om man har været på toilet spiller en rolle.
Jeg mener godt at for lidt væske kan sænke ens vægttab. For når man drikker meget holder kroppen sig igang, og man føler sig mere mæt hvis man fx. indtager et stort glas vand inden hvert måltid.
Jeg har aldrig hørt om at sunde kulhydrater holder på vægten.
Jeg har hørt, ved ikke om det er en skrøne eller historie, at et hvis man drikker et stort glas vand når man står op, sætter det forbrændingen igang, men man skal vist også sørge for at få nogen morgenmad inden for den første halve time af hensyn til forbrændingen!
Nå jeg sludre løs her. Men selv om jeg vejer mig hver dag, og mine tal er MEGET pålidelig, så er der mange hvor vægten svingere eller tabes i ryk!
Og så lige et klap på skulderen over dit flotte vægttab!
Jeg har i en lang periode vejet mig flere gange om dagen, dumt ja, men det er en anden historie. Nu vejer jeg mig dagligt. Som alle andre ofte siger, så taber jeg mig ikke rigtig i ryk på den måde. Jeg taber lidt hver eneste dag, og så er de "runde" tal svære at komme over for mig. Men jeg kan se på vægten hvis jeg indtager en masse at spise/drikke sent på aftenen. Men også det med om man har været på toilet spiller en rolle.
Jeg mener godt at for lidt væske kan sænke ens vægttab. For når man drikker meget holder kroppen sig igang, og man føler sig mere mæt hvis man fx. indtager et stort glas vand inden hvert måltid.
Jeg har aldrig hørt om at sunde kulhydrater holder på vægten.
Jeg har hørt, ved ikke om det er en skrøne eller historie, at et hvis man drikker et stort glas vand når man står op, sætter det forbrændingen igang, men man skal vist også sørge for at få nogen morgenmad inden for den første halve time af hensyn til forbrændingen!
Nå jeg sludre løs her. Men selv om jeg vejer mig hver dag, og mine tal er MEGET pålidelig, så er der mange hvor vægten svingere eller tabes i ryk!
Og så lige et klap på skulderen over dit flotte vægttab!
14 år30. april 2010 kl. 22:34
xony (slettet)
tak for de gode svar :o)
Jeg vil prøve at drikke mere væske - har faktisk døjet lidt med forstoppelse i ugens løb.
Vejer mig hver morgen efter toilet osv. Så det burde være ret præcist. Spiser aldrig efter aftensmaden..
Ih, glæder mig til at blive normalvægtig og lækker igen :o)
Jeg vil prøve at drikke mere væske - har faktisk døjet lidt med forstoppelse i ugens løb.
Vejer mig hver morgen efter toilet osv. Så det burde være ret præcist. Spiser aldrig efter aftensmaden..
Ih, glæder mig til at blive normalvægtig og lækker igen :o)
14 år30. april 2010 kl. 22:56
Frk Jakob (slettet)
MIn vægt svinger op/ned med op mod 2 kg. SÅ jeg ser mere på det generelle billede end hver dag.
14 år1. maj 2010 kl. 22:00
Nogle dage ryger der måske et par skiver grovbrød for meget indenbords.
Mit vægttab har på en uge set således ud:
78.1 - 77.9 - 76.2 - 76.1 - 75.5 - 75.0 - 75.0 - 75.1
Det undrer mig, at vægten de sidste 3 dage har stået stille og lagt 100 gram til i dag. Derfor disse dumme spørgsmål:
Kan for lidt væskeindtag gøre, at vægttabet går i stå?
Kan sunde kulhydrater (som fx groft brød) holde på vægten?
Jeg ved godt, at samlet set har jeg tabt mig ret meget på en uge. Men det undrer mig bare, at vægten falder i ryk på den måde.