jeg mangler motivation...

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

jeg mangler motivation...
jeg er egentlig ret frustreret. jeg har før tabt både 10, 15 og 20 kg, og også taget dem pã igen.
min frustration er at jeg i lang tid ikke har kunnet tage mig sammen og haft motivationen.

er der nogle der har nogle gode råd til at komme i gang?

nu ved jeg ikke hvordan det er herinde, jeg håber jeg lærer jer at kende, og man støtter hinanden også. jeg havde stor hjælp af en slankeklub på et babyforum, men af andre grunde valgte jeg at blive slettet derfra.

lidt om mig... jeg er en pige på 26, jeg skal tabe mig 50 kg, jeg er under uddannelse, og bor sammen med min mand og vores 2 børn.
14 år28. april 2010 kl. 00:00
re: jeg mangler motivation...
Hej. Jeg vil foreslå at du tager en dag ad gangen og lever den så sundt som du kan. Personligt behøver jeg ikke være motiveret for at spise rigtigt. Men jeg har brug for motivation for at komme ud at løbe en tur eller at styrketræne.

Jeg motiverer mig selv ved at se på de fordele jeg får, og de ulemper jeg undgår ved at motionere. Jeg er vistnok færdig med at drømme om at se ud på en bestemt måde, men jeg vil gerne være stærk og sund (og slank), og det kan jeg jo ikke være uden at være veltrænet; ordet siger selv at det ikke er noget man er uden at gøre noget.

Som du kan se af ovenstående prøver jeg at argumentere mig til handling (også følelsesmæssigt). Det gælder om at lokke mig til at synes at det er alle tiders og komme ind i en god cirkel den vej. Jeg håber en dag at den daglige motion blot er en vane, en rutine, som jeg ikke skal bruge en masse energi på i sig selv. Men det sker dæleme ikke af sig selv.

Velkommen i kampen mod din dovne, trygge side.

Forummet her er en god motivator, og jeg bliver også personligt meget motiveret når jeg læser artikler af Chris MacDonald, fordi han har så meget energi.
14 år28. april 2010 kl. 07:42
Jeg synes madital er alletiders redskab, fordi det ikke kun handler om at tabe kiloerne. Det handler også om at spise sundt, røre sig nok og holde vægten når man er fædig.
Det er også motiverende at man på en måde kommer til at kende folk her i forum, og kan støtte, opmuntre, rose og småkonkurrere med hinanden.
Velkommen til!
Velkommen til!
14 år28. april 2010 kl. 08:08
Et velkommen til! var vist nok :-)
14 år28. april 2010 kl. 08:18
Hej med dig!

Jeg finder min motivation ved at læse bøger om at være sund, at surfe på nettet for at finde sunde alternativer til min usunde livsstil.

Jeg har førhen tabt 40 kg på - tjahh...det var vist 8 måneder - og holdt vægten. Slap dog så taget og tog de 15 kg på igen. Dem kæmper jeg så med nu :o). Lige nu kæmper jeg også med motivationen, fordi jeg efter de første kg (tabte 3 kg inden jeg meldte mig ind her) har RAMT MUREN. Kører op og ned med et kg - og KAN ikke tabe mig. Min krop er tilsyneladende glad for sit fedt.

Jeg har et spørgsmål jeg stiller mig selv, før jeg propper noget i munden - jeg stiller spørgsmålet til den mad, jeg overvejer at spise

"Og hvad kan du så gøre af gode ting for mig"

selvom maden ikke svarer - ja så kender man jo godt selv svaret ;)

Hvis du "kommer til" at putte noget i munden, og fortryder det med det samme - så spyt det ud igen! Det kan også være ren refleks, at man fx står og småspiser når man smører madpakker eller laver mad. Fanger du dig selv - så spyt det bare ud igen.

Det kan også hjælpe at gøre noget lækkert for sig selv. Tage et langt varm bad, og nyde sin krop (stor eller lille) - barbere ben, give håret en kur, smøre sig i lækker creme, ansigtsmaske, fodbad - eller hvad man nu synes giver en tand til skønheden.

Jeg synes det er meget vigtigt at være god ved sig selv, selvom man måske - på grund af selvhad og overvægt - ikke rigtig, helt inde i sjælen - mener man er det værd.

Det var sådan jeg i sin tid fik smidt de forhadte 40 kg. Ved at begynde at gøre gode ting for min krop. Lægge make-up, få gjort noget ved håret osv. Det var min startmotivation til vægttabet.

Pyhhh det blev langt. Men det var måske også for at fastholde mig selv lidt i de gode vaner.

(Jeg er iøvrigt selv mor til 3 - og fuldtidsarbejdende - kender også godt de vilkår, der gør det svært at gøre det gode for sig selv)

Mange knus, og opmuntrende tanker - jeg vil meget gerne støtte op om dit projekt, hvis du mangler en "makker".

Lovely
14 år28. april 2010 kl. 09:32

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...