Hej. Jeg vil foreslå at du tager en dag ad gangen og lever den så sundt som du kan. Personligt behøver jeg ikke være motiveret for at spise rigtigt. Men jeg har brug for motivation for at komme ud at løbe en tur eller at styrketræne.
Jeg motiverer mig selv ved at se på de fordele jeg får, og de ulemper jeg undgår ved at motionere. Jeg er vistnok færdig med at drømme om at se ud på en bestemt måde, men jeg vil gerne være stærk og sund (og slank), og det kan jeg jo ikke være uden at være veltrænet; ordet siger selv at det ikke er noget man er uden at gøre noget.
Som du kan se af ovenstående prøver jeg at argumentere mig til handling (også følelsesmæssigt). Det gælder om at lokke mig til at synes at det er alle tiders og komme ind i en god cirkel den vej. Jeg håber en dag at den daglige motion blot er en vane, en rutine, som jeg ikke skal bruge en masse energi på i sig selv. Men det sker dæleme ikke af sig selv.
Velkommen i kampen mod din dovne, trygge side.
Forummet her er en god motivator, og jeg bliver også personligt meget motiveret når jeg læser artikler af Chris MacDonald, fordi han har så meget energi.
#2 af SiriS (slettet)
min frustration er at jeg i lang tid ikke har kunnet tage mig sammen og haft motivationen.
er der nogle der har nogle gode råd til at komme i gang?
nu ved jeg ikke hvordan det er herinde, jeg håber jeg lærer jer at kende, og man støtter hinanden også. jeg havde stor hjælp af en slankeklub på et babyforum, men af andre grunde valgte jeg at blive slettet derfra.
lidt om mig... jeg er en pige på 26, jeg skal tabe mig 50 kg, jeg er under uddannelse, og bor sammen med min mand og vores 2 børn.