Det glæder mig at motivationen holder :)

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Det glæder mig at motivationen holder :)
Ja som skrevet så glæder jeg mig over, at min motivation fortsat er intakt, da jeg ellers er liiidt god til at miste motivationen når først nyhedens interesse er overstået :) Men nu kører jeg på 6. uge af min kostomlægning/vægttab og det går bare derudaf :)
Jeg kan mærke at forskellen for mig består i at jeg har droppet det sukker - det gør VIRKELIG kæmpe forskel og jeg får fortsat lækre sager. Har f.eks. bagt brownies som jeg skal have med i strikkeklub i aften. De er brugt uden sukker og med et minimum af fedt, men smager alligevel mushi og lækkert som brownies skal :)

Noget andet er, at jeg er motiveret pga. min datter, som jeg gerne vil give gode madvaner med i livet :) Hvor vil jeg gerne have at hun ikke skal være et tykt barn, der skal kontrolvejes som jeg skulle, eller blive drillet som jeg blev eller altid have vægtproblemer som jeg :( Derfor må ændringen ske nu mens hun er lille, hun er 2½ år :)

Nu er der næsten røget 7,5 kilo og jeg er meget stolt. Jeg forsøger nu at ruste mig til den periode, hvor vægttabet går mere i stå, for det gør det nok snart. Jeg har en forventning om at de første 10 kilo ryger rimelig nemt og jeg mangler jo kun 2,7 kilo derhen.... meen jeg regner også med at de sidste 10 kg. bliver hårde og strenge. Men som en anden så klogt sagde herinde (jeg kan ikke huske hvem) .... når man spiser sundt og dyrker motion, samt sørger for at der er underskud i kalorieregnskabet, så kan det kun gå een vej ... nedad :)

14 år26. april 2010 kl. 09:22
re: Det glæder mig at motivationen holder :)
Lige en bemærkning mere om det sukker: Jeg kan faktisk mærke, at min smagssans er blevet stærkere nu jeg har droppet sukkeret. I går fik jeg en lækker øko appelsin og det var næsten som slik :)
14 år26. april 2010 kl. 09:23
Tak for et motiverende indlæg!

Jeg havde tidligere problemer med stor sliktrang, men har heldigvis overvundet det, og spiser slik og kage uden tendens til overspisning som jeg kendte tidligere.

Det er flot at du har tabt dig så meget på så kort tid! Gid det var mig! Jeg er også motiveret til sund kost, men for tiden ikke så meget for at dyrke al den motion der skal til for at smide de 9 kilo, jeg gerne vil af med.
14 år26. april 2010 kl. 12:16
Velbekomme - vi er her jo for at give hinanden god råd, motivation og støtte :)

Jeg synes det er flot at du har lært dig at kontrollere dit sukker indtag :)

Jeg har også forsøgt mig gang på gang, men har erkendt at jeg er sukkerafhængig - det er sådan noget der kan mærkes ikke alene på stor sukkertrang, men også på "craving" efter alle andre former for hurtige kulhydrater, heriblandt hvedemel. Jeg bliver helt syge efter mere og mere, hvis jeg spiser ristede krydderboller, kiks mv.
Det er som om det er nemmere at forholde mig til at sukker er for mig, som alkohol er for en alkoholiker :)

Desuden oplever jeg simpelthen de fedeste bieffekter af min nye sunde mad med færre kulhydrater, nul sukker, men masser af grønt, protein og frugt. Jeg har bla. fået en meget renere og klarere hud og mere energi :)
14 år26. april 2010 kl. 12:38
Det er bare SÅ motiverende at læse dit indlæg...
Jeg tænker når du kan så kan jeg fandme også!!!
Jeg skal bare lære at flytte fokus fra mad og over på noget andet!
Tror faktisk lige jeg går en go tur med hunden!!!
Ja det er det jeg gør...
14 år26. april 2010 kl. 14:09
Belfast: Håber du og hunden fik en dejlig tur ud i det blå :)

Nu er det blevet sæson for cherry tomater - jeg har lige købt de første og damn de er lækre - jeg tror de bliver min dille den næste periode !! Nam 200 gram røg liige ned i løgneren (munden) :)
14 år26. april 2010 kl. 14:38
Det var en super tur... bort set fra at Diesel (min hund) var ved at ryge i totterne på Gunnar(en anden hund)....

Jeg har også lige guflet de lækreste små tomater. Jeg har gemt kernerne så vi selv kan producere nogle tomater i vores drivhus :0)
14 år26. april 2010 kl. 15:21

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...