#2 af bruger slettet
Suppekuren - gode råd
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+bruger slettet
re: Suppekuren - gode råd
Ih hvor jeg forstår dig!!!
Jeg syntes nu ikke supen var stærk, men nøøøøj hvor jeg bare ikke kunne får ret meget ned af den!!
Den første dag spiste jeg 2 x 200 g af den og det var sådan set også det jeg planlagde at gøre på dag 2......men selv om jeg varmede 200 g kunne jeg bare ikke klemme det ned, det tog mig en evighed, og suppen blev kold, hvilket ikke gjorde det bedre :-(
Men jeg måtte opgive efter 2 hele dage, 1 kg og masser af suppe i overskud.
Men med hensyn til næring, så tror jeg da det er hip som hap om du spiser suppen (som jo "bare" er kogte grønsager) eller om du spiser grønsagerne rå/kogte, som er det du må på anden dagen.......jeg tror ikke at denne kur, er næringsmæssigt helt forsvarligt alligevel....ihvert fald ikke de første dage, hvor du jo kun får frugt og grønt.
Så hvis du ikke kan spise suppen, så prøv om du kan nøjes med det andet du må få.....så går det da ikke helt fløjten.....jeg havde gjort det, hvis ikke det var fordi min krop hungrede efter havregryn ;-)
Vh Karin
Jeg syntes nu ikke supen var stærk, men nøøøøj hvor jeg bare ikke kunne får ret meget ned af den!!
Den første dag spiste jeg 2 x 200 g af den og det var sådan set også det jeg planlagde at gøre på dag 2......men selv om jeg varmede 200 g kunne jeg bare ikke klemme det ned, det tog mig en evighed, og suppen blev kold, hvilket ikke gjorde det bedre :-(
Men jeg måtte opgive efter 2 hele dage, 1 kg og masser af suppe i overskud.
Men med hensyn til næring, så tror jeg da det er hip som hap om du spiser suppen (som jo "bare" er kogte grønsager) eller om du spiser grønsagerne rå/kogte, som er det du må på anden dagen.......jeg tror ikke at denne kur, er næringsmæssigt helt forsvarligt alligevel....ihvert fald ikke de første dage, hvor du jo kun får frugt og grønt.
Så hvis du ikke kan spise suppen, så prøv om du kan nøjes med det andet du må få.....så går det da ikke helt fløjten.....jeg havde gjort det, hvis ikke det var fordi min krop hungrede efter havregryn ;-)
Vh Karin
14 år15. april 2010 kl. 08:31
Belfast (slettet)
Når jeg laver suppe plejer jeg at krydre den portion jeg skal spise så kan jeg nemlig variere smagen lige som jeg har lyst. Med karry, chili, hvidløg eller andet.
14 år15. april 2010 kl. 08:35
misslulu (slettet)
Hejsa :)
Jeg har også selv prøvet den - og har syntes at den virkede godt :) Jeg vil give dig ret i at den kan blive lidt ensformig i længden.
Jeg har aldrig blendet min suppe. Til gengæld har jeg sørget for at der var stykker der kunne tygges, da jeg synes man kommer til at mangle det.
Jeg har spist meget de første par dage og mindre de sidste 5 ;) - men har også nydt at kunne supplere med 'tillægskosten'
Jeg har også benyttet suppen som et suplement til hverdagen - og spist den morgen og middag - og det samme som resten af familien om aftenen. Det har ikke fungeret lige så godt, men følelsen af at gøre noget var der bestemt :)
Og pas på med chillien... huha, der skal ikke meget i :)
God ide at krydre 'færdig' bagefter... det må jeg prøve :)
Tror sørme jeg vil lave suppe i weekenden :D
Jeg har også selv prøvet den - og har syntes at den virkede godt :) Jeg vil give dig ret i at den kan blive lidt ensformig i længden.
Jeg har aldrig blendet min suppe. Til gengæld har jeg sørget for at der var stykker der kunne tygges, da jeg synes man kommer til at mangle det.
Jeg har spist meget de første par dage og mindre de sidste 5 ;) - men har også nydt at kunne supplere med 'tillægskosten'
Jeg har også benyttet suppen som et suplement til hverdagen - og spist den morgen og middag - og det samme som resten af familien om aftenen. Det har ikke fungeret lige så godt, men følelsen af at gøre noget var der bestemt :)
Og pas på med chillien... huha, der skal ikke meget i :)
God ide at krydre 'færdig' bagefter... det må jeg prøve :)
Tror sørme jeg vil lave suppe i weekenden :D
14 år15. april 2010 kl. 09:21
ive (slettet)
Synes også at den suppe jeg fik lavet var ekstrem stærk og kunne slet ikke få den ned fordi det brændte så meget .. Så endte med at smide det hele ud og stoppede der :-(
Har overvejet at lave den igen og så vil jeg vente med at tilsætte de stærke ting, eller ihvertfald i lidt mindre mængder fra starten og så smage til senere.
Jeg kunne forestille mig at den avr nemmere at spise hvis den ikk evar blendet, ved jeg ville komme til at svane at tygge i noget hvis der skulle spises så meget suppe :-)
pøj pøj med væddemålet, håber du klarer den alligevel, evt. lav en ny portion der ikke er så stærk :-)
Vh Inge
Har overvejet at lave den igen og så vil jeg vente med at tilsætte de stærke ting, eller ihvertfald i lidt mindre mængder fra starten og så smage til senere.
Jeg kunne forestille mig at den avr nemmere at spise hvis den ikk evar blendet, ved jeg ville komme til at svane at tygge i noget hvis der skulle spises så meget suppe :-)
pøj pøj med væddemålet, håber du klarer den alligevel, evt. lav en ny portion der ikke er så stærk :-)
Vh Inge
14 år15. april 2010 kl. 10:24
LarsJ (slettet)
Jeg har har siden Januar tabt mig 10kg, og brugte suppen til at kickstarte kuren... Det er en super udrenser. Men man bliver rigtig nok træt af den efter 14 dage... Jeg gjorde det at jeg puttede alt muligt i den, og hold mig ikke til nogle fast lagte grønsager. Jeg brugte altid bønner og majs da de "knaser" lidt, og giver noget bid.
Jeg spiste 600-1000g hver aften og smed altid et eller andet kød i. Det var som oftes kylling, men skinkestrimler og kalkun bacon er også super.
No matter what så duer det ikke at være på en kur som man hader. Brug suppen som "basis" og tilpas med det som du synes gør det bedst :-)
Held og lykke.... Også til I andre. Det her var mit første aktive forumsindlæg. Har været medlem i ca 6 uger for at kunne holde vægten... Rigtig fin side :-)
Pøj pøj Lars
Jeg spiste 600-1000g hver aften og smed altid et eller andet kød i. Det var som oftes kylling, men skinkestrimler og kalkun bacon er også super.
No matter what så duer det ikke at være på en kur som man hader. Brug suppen som "basis" og tilpas med det som du synes gør det bedst :-)
Held og lykke.... Også til I andre. Det her var mit første aktive forumsindlæg. Har været medlem i ca 6 uger for at kunne holde vægten... Rigtig fin side :-)
Pøj pøj Lars
14 år15. april 2010 kl. 14:46
Stronger (slettet)
HA HA HA HA vi har har kraftedme puttet en hel TABASCO sovs i og ikke TACO sovs! Øhhh underligt jeg næsten kaster op når jeg spiser det!!!
14 år15. april 2010 kl. 15:29
rdrd (slettet)
I må nok hellere lave en ny portion :-) med de rigtige ingredienser
14 år15. april 2010 kl. 15:37
bruger slettet
Jeg har aldrig selv kørt suppekuren men jeg har lavet suppen til aftensmad et par gange...
Jeg ved ikke om den mister sin effekt fordi man ikke blender den, men den smager altså 100 gange bedre når den ikke er blendet... Synes jeg i hvert fald... :-)
Jeg ved ikke om den mister sin effekt fordi man ikke blender den, men den smager altså 100 gange bedre når den ikke er blendet... Synes jeg i hvert fald... :-)
14 år15. april 2010 kl. 17:17
rdrd (slettet)
Man må selv om, om man blender.
14 år15. april 2010 kl. 22:29
Ja første dag er overstået, tabte 1,4 kg det er lidt vildt synes jeg. Men hold da op her på 2. dagen hvor er jeg sulten... Igår var intet problem.
Men har virkelig et KÆMPE problem, jeg er lige ved at kaste op når jeg spiser suppen, om er blendet og tyndet op med vand:-) Jeg kan kun lige nå en portion om dagen, hvis ikke det kun er en halv portion jeg får. Hvad gør jeg, er er ikke nogen der har noget der kan neutralisere den lidt, for satan den er stærk!
Hvor meget suppe har i andre spist, vi har væddemål kørende herhjemme hvem der taber mest, så vil jo nødig springe fra. Men hvis ikke jeg kan få suppen ned, så bør jeg vel springe fra af hensyn til min krop eller hva..... Altså får den næring nok hvis jeg spiser minimalt af suppen!
Øv hvorfor kunne den ikke bare smage godt, er så opsat på den her uge, selv om maven rumler nu :-)