#2 af angelique (slettet)
Vægt tab = Meget mad.
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+angelique (slettet)
re: Vægt tab = Meget mad.
Har en fornemmelse af stort set alle mennesker er undeernærede på den ene eller anden måde og især hvis man svinger mellem sukker/junk kost og slanke kure.
Har bemærket af jeg selv de fleste dage herinde ikke får opfyldt mine vitamin og mineral behov uden vitamin piller selvom jeg har skåret alle tomme kcal. Men1500 kcal om dagen er heller ikke meget.
Jeg synes der er meget frugt i din kostplan og ingen grøntsager. Måske du ville få gavn af at udskifte et par af dine frugter med noget grøntsager.
Har bemærket af jeg selv de fleste dage herinde ikke får opfyldt mine vitamin og mineral behov uden vitamin piller selvom jeg har skåret alle tomme kcal. Men1500 kcal om dagen er heller ikke meget.
Jeg synes der er meget frugt i din kostplan og ingen grøntsager. Måske du ville få gavn af at udskifte et par af dine frugter med noget grøntsager.
14 år14. april 2010 kl. 11:06
bruger slettet
Det er en forglemmelse fra min side.
Jeg skal spise grøntsager til alle hovedmåltiderne
Jeg skal spise grøntsager til alle hovedmåltiderne
14 år14. april 2010 kl. 11:11
bruger slettet
Mange får et chok når de ser, hvor meget mad man egentlig kan spise, når bare man vælger det rigtige :)
Syntes din kostplan ser fin ud, bare husk at have hjernen med når du skal spise frokost, selv om diætisten har sagt at du må spise ad libitum - magert kød, groft brød og grøntsager er gode valg :) måske også lidt nødder eller en avocado, som er rig på sundt fedt :)
Og ved de 100 g kød, som er en del af planen i de fleste måltider, ville jeg nok vælge noget magert som f.eks. kylling eller kalkun :)
Håber det kan bruges...
Syntes din kostplan ser fin ud, bare husk at have hjernen med når du skal spise frokost, selv om diætisten har sagt at du må spise ad libitum - magert kød, groft brød og grøntsager er gode valg :) måske også lidt nødder eller en avocado, som er rig på sundt fedt :)
Og ved de 100 g kød, som er en del af planen i de fleste måltider, ville jeg nok vælge noget magert som f.eks. kylling eller kalkun :)
Håber det kan bruges...
14 år14. april 2010 kl. 11:47
bruger slettet
Lækkert med lidt mere respons - og samtidig høre at jeg er meget godt kørende.
Jeg forsøger selvfølgelig at bruge tænkeren en lille smule.
Må indrømme at det er noget af en omvæltning at indtage så meget, når jeg kommer fra en "kur" jeg selv har strikket sammen tidligere.
Jeg forsøger selvfølgelig at bruge tænkeren en lille smule.
Må indrømme at det er noget af en omvæltning at indtage så meget, når jeg kommer fra en "kur" jeg selv har strikket sammen tidligere.
14 år14. april 2010 kl. 21:04
bruger slettet
Ja det kan godt være lidt af en omvæltning :) men det er jo rart nok at man kan spise sig mæt, for der er bare ikke noget værre end at være sulten!
14 år15. april 2010 kl. 20:41
Jeg har netop meldt mig ind i et af de lokale motionscentere. i den forbindelse var der vejning og kostvejledning inden første træning.
Vi snakker frem og tilbage, og han fortæller at jeg er blevet så stor (fed) fordi jeg er stærkt underernæret, så nu skal der virkelig noget mad indenbords.
Herunder skriver jeg hans umiddelbare forslag:
7:00: Morgenmad. Start med Udo's Choice Olie. Spis derefter så meget du overhovedet kan - Sørg for at indtage 40g protein.
9:00 Mellemmåltid: 100g kød + 2 stykker frugt
11:00 Mellemmåltid: 100g kød + 2 stykker frugt.
13:00 Frokost: Spis alibitum - Sørg for at indtage 40g protein
16:00 Mellemmåltid: 100g kød + 2 stykker frugt
19:00 Aftensmad: Hold lidt igen med mængden af mad. Sørg for at indtage 40g protein.
22:00 Mellemmåltid: 100g kød + 2 stykker frugt
Madmad (30 min. inden sengetid): Noget jeg selv syns er lækkert - Sørg for 40g protein.
Hvad siger I så? :) :)