½ kg om ugen?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

½ kg om ugen?
jeg starter på mit vægttab imorgen og jeg ville høre om ½ kg om ugen er for lidt? jeg har ikke et bestemt ønske om hvor mange kg jeg vil tabe mig, jeg vil bare gerne ændre livsstil og få mere selvtillid.
14 år11. april 2010 kl. 09:22
re: ½ kg om ugen?
Hej med dig

½ kg om ugen er helt perfekt :-)

For at få et sundt vægttab, som også holder i den sidste ende, anbefales det at man taber sig ca. ½-1 kg om ugen.

Det vil så også komme an på hvad du vejer i forvejen, jo mere du vejer, jo mere smider du i starten, men til de sidste 5-10 kg er ½ kg om ugen perfekt.

Vh Karin
14 år11. april 2010 kl. 09:28
Først og fremmest. God tilgang, for en sund livsstil vil gøre dig slank - og så er antallet af kg underordnet. Det kan dog godt være en god ide at have en idealvægt at sigte efter. Mine forældre fx lever det man må betegne som et sundt liv med motion og sund mad - de spiser bare for meget af den sunde mad - og er derfor noget overvægtige.

Så min pointe er, hvis du gerne vil tabe dig, så læg livsstil om, men hav en ide om hvor du gerne vil ligge vægtmæssigt, det gør det mere konkret, både når du skal smide kg og holde vægten.

0,5 kg lyder umiddelbart fint, men hvor meget vejer du? Er du meget overvægtig, så er 0,5 kg umiddelbart noget lavt sat. Så kan du godt hæve ambitionen til 1-2 kg om ugen ihvertfald i starten, som Karin også siger.

Skriv hvis du har andre spørgsmål, og god kamp mod flæsket!
14 år11. april 2010 kl. 14:29
Der er aldrig noget der er for lidt eller for meget synes jeg, jeg synes det hele er en smagssag! Jeg synes personligt ½ kg om ugen er rigtig fint, jeg er bare selv for utålmodig til ½ kg om ugen, jeg vil helst nå 1 kg om ugen!

Men held og lykke med det i hvert fald:-)
14 år11. april 2010 kl. 17:07

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...