#2 af bruger slettet
Madplan til at tabe 1 kg om ugen søges!
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+bruger slettet
re: Madplan til at tabe 1 kg om ugen søges!
Så langt har jeg slet ikke tænkt, og nu hvor jeg har tastet mit nye mål ind, kan jeg se at det bliver mere og mere urealistisk det jeg har sat mig i hovedet.
Jeg skal nemlig spise væsentlig mindre end mit basalbehov, for at nå mit mål, og det er jo ikke så godt :-/
Må se om jeg kan redde den med motionsdelen, men skal vist have lagt hovedet i blød for at få det til at gå op i en højere enhed.
Nå men det skal nok gå......har jo sat mig det i hovedet ;-)
Vh Karin
Jeg skal nemlig spise væsentlig mindre end mit basalbehov, for at nå mit mål, og det er jo ikke så godt :-/
Må se om jeg kan redde den med motionsdelen, men skal vist have lagt hovedet i blød for at få det til at gå op i en højere enhed.
Nå men det skal nok gå......har jo sat mig det i hovedet ;-)
Vh Karin
14 år9. april 2010 kl. 17:37
solstråle1974
mit er nok det at jeg vil spise 300 gram grøntsagter ved frokosten og aftensmaden samt fisk/kød til ca. 80-120 gram
14 år9. april 2010 kl. 18:45
mopsie
Jeg tror heller ikke at jeg som sådan skal følge nogen bestemt madplan. Vil taste så meget som muligt af min kost ind her på siden og arrangere mit indtag så det ligger på ca. 1500 kalorier. Så vil jeg uge for uge regulerer indtaget så det forhåbentlig kommer til at passe med det ene kilo om ugen.
Jeg er bestemt heller ikke til et par gulerødder og et glas vand, så kan min krop slet ikke fungerer og jeg bliver sur og tvær.
Hvis jeg skal stille en madplan op vil jeg forestille mig at mit udgangspunkt bliver således:
Morgen:
50 g. havregryn
15 g. rosiner
og tilhørende mælk og kaffe
Middag:
1 ½ stk. rugbrød
fiske/kød pålæg
Tilhørende lækre grøntsager efter humør
Aften:
Alm. måltid. Dog med reducerede kulhydrater og flere grøntsager.
Ind imellem skal jeg have nogle mellemmåltider, det er her jeg vil kunne regulerede i kalorieindtaget. Måltiderne vil kunne bestå af frugt, grøntsager, knækbrød, nødder. og selvfølgelig skal der drikkes vand til.
Selvom jeg gerne vil tabe mig et kilo om ugen skal de 20 uger også være udholdelige, dvs. at der for mit vedkommende også skal være plads til at "synde" lidt engang imellem. Så må jeg bare dyrke den ekstra motion.
Jeg vil sørge for at dyrke en masse motion i disse uger, som min. 3 x hvor jeg får sved på panden.
Jeg er bestemt heller ikke til et par gulerødder og et glas vand, så kan min krop slet ikke fungerer og jeg bliver sur og tvær.
Hvis jeg skal stille en madplan op vil jeg forestille mig at mit udgangspunkt bliver således:
Morgen:
50 g. havregryn
15 g. rosiner
og tilhørende mælk og kaffe
Middag:
1 ½ stk. rugbrød
fiske/kød pålæg
Tilhørende lækre grøntsager efter humør
Aften:
Alm. måltid. Dog med reducerede kulhydrater og flere grøntsager.
Ind imellem skal jeg have nogle mellemmåltider, det er her jeg vil kunne regulerede i kalorieindtaget. Måltiderne vil kunne bestå af frugt, grøntsager, knækbrød, nødder. og selvfølgelig skal der drikkes vand til.
Selvom jeg gerne vil tabe mig et kilo om ugen skal de 20 uger også være udholdelige, dvs. at der for mit vedkommende også skal være plads til at "synde" lidt engang imellem. Så må jeg bare dyrke den ekstra motion.
Jeg vil sørge for at dyrke en masse motion i disse uger, som min. 3 x hvor jeg får sved på panden.
14 år9. april 2010 kl. 22:00
Maddie (slettet)
Hej, her får du lige den kostplan, som jeg har planer om at følge:
Kostplan
Morgen kl. ca. 6.00:
1½- 2 dl fiberrigt morgenmadsprodukt – f.eks rugfras/all brand eller 1 - 1½ dl havregryn med ca. 2 dl mager mælk/surmælksprodukt og evt. 1 tskf. sukker
eller
1 grovbolle/ 1 stk fiberbrød (50g) – med mager pålæg eller marmelade og honningeller
2 x ½ stk rugbrød (50g) med mager ost eller andet magert pålæg Check dit pålæg
Formiddag kl. ca. 9.30:
½ stk. groft brød f.eks grovbolle (25g) eller ½ stk rugbrød (25g) eller en skive groft knækbrød med pålæg og et stk. frugt (100g)
Middag kl. ca. 11.30:
2 x ½ stk. rugbrød (50g) –med magert pålæg
og
Mindst 150 g grøntsager med mere end 2 g fibre pr. 100 g -
eller
frokostsalat af:
150 - 250 g salat/grøntsager og ca 50 g fisk, skaldyr eller magert kød og ca. 1½ dl tilberedt ris/bulgur/pasta/kartoffel og en mager dressing med max 5% fedt
Eftermiddag kl. ca. 14.30:
Som formiddag
Aften kl. ca. 18.30:
Mindst 250 g grøntsager – mere end 2 g fibre pr. 100 g
Max 125 g kartofler, ris eller pasta – tilberedt vægt (ikke tørvægt) eller 50 - 75 g brød
Ca. 100 g kød - tilberedt vægt
Gerne mager sauce
1 tskf fedtstof til madlavningen
Sen aften kl. ca. 21.00:
½ stk. grovbrød/bolle (25g) med pålæg
eller
1 stk frugt
½ stk. brød/bolle er lig med 25 g frisk brød eller 1 skive groft knækbrød (15g)
Herudover er det bedst at dit brød er helt uden fedtstof og at alle dine drikkevarer ikke indeholder kalorier. Du kan eventuelt som erstatning for fedtstof bruge alle former for sennep, 5% mayonaise, Miracel Whip Balance eller en light smøreost - det hjælper godt.
Som drikkevarer kan du max drikke ½ liter mælkeprodukt (incl. evt. mælkeprodukter til morgenmaden) og resten skal være energifrit -
Kostplan
Morgen kl. ca. 6.00:
1½- 2 dl fiberrigt morgenmadsprodukt – f.eks rugfras/all brand eller 1 - 1½ dl havregryn med ca. 2 dl mager mælk/surmælksprodukt og evt. 1 tskf. sukker
eller
1 grovbolle/ 1 stk fiberbrød (50g) – med mager pålæg eller marmelade og honningeller
2 x ½ stk rugbrød (50g) med mager ost eller andet magert pålæg Check dit pålæg
Formiddag kl. ca. 9.30:
½ stk. groft brød f.eks grovbolle (25g) eller ½ stk rugbrød (25g) eller en skive groft knækbrød med pålæg og et stk. frugt (100g)
Middag kl. ca. 11.30:
2 x ½ stk. rugbrød (50g) –med magert pålæg
og
Mindst 150 g grøntsager med mere end 2 g fibre pr. 100 g -
eller
frokostsalat af:
150 - 250 g salat/grøntsager og ca 50 g fisk, skaldyr eller magert kød og ca. 1½ dl tilberedt ris/bulgur/pasta/kartoffel og en mager dressing med max 5% fedt
Eftermiddag kl. ca. 14.30:
Som formiddag
Aften kl. ca. 18.30:
Mindst 250 g grøntsager – mere end 2 g fibre pr. 100 g
Max 125 g kartofler, ris eller pasta – tilberedt vægt (ikke tørvægt) eller 50 - 75 g brød
Ca. 100 g kød - tilberedt vægt
Gerne mager sauce
1 tskf fedtstof til madlavningen
Sen aften kl. ca. 21.00:
½ stk. grovbrød/bolle (25g) med pålæg
eller
1 stk frugt
½ stk. brød/bolle er lig med 25 g frisk brød eller 1 skive groft knækbrød (15g)
Herudover er det bedst at dit brød er helt uden fedtstof og at alle dine drikkevarer ikke indeholder kalorier. Du kan eventuelt som erstatning for fedtstof bruge alle former for sennep, 5% mayonaise, Miracel Whip Balance eller en light smøreost - det hjælper godt.
Som drikkevarer kan du max drikke ½ liter mælkeprodukt (incl. evt. mælkeprodukter til morgenmaden) og resten skal være energifrit -
14 år9. april 2010 kl. 22:31
Jegkanogjegvil (slettet)
En dag for mig kunne nemt se sådan her ud. Jeg spiser altid det samme til morgenmad, for har brug for havregrøden til at sætte min mave i gang og det er samtidig det eneste jeg ikke bliver træt af. Jeg undgår at spise måltider efter kl. 19.00 og ligger som regel det største kalorieindtag tidligt på dagen:
Morgenmad:
Havregryn, 50 gr
1 banan, ca. 180 gr
Skummetmælk, 200 gr
Kaffe med mælk
Frokost:
Fuldkornspasta 50 gr
Pesto 5 gr
Rejer, tun, kylling osv. 100 gr
Tomat 200 gr
Agurk 200 gr
Aftensmad:
Rejer, fisk, skaldyr eller kylling 100 - 200 gr
En grov grntsag ca. 200-300 gr
Mellemmåltider:
Frugt, ærter, yoghurt, kaffe, nødder
Morgenmad:
Havregryn, 50 gr
1 banan, ca. 180 gr
Skummetmælk, 200 gr
Kaffe med mælk
Frokost:
Fuldkornspasta 50 gr
Pesto 5 gr
Rejer, tun, kylling osv. 100 gr
Tomat 200 gr
Agurk 200 gr
Aftensmad:
Rejer, fisk, skaldyr eller kylling 100 - 200 gr
En grov grntsag ca. 200-300 gr
Mellemmåltider:
Frugt, ærter, yoghurt, kaffe, nødder
14 år10. april 2010 kl. 04:15
Stronger (slettet)
Super, tusind tak for inspiration!
14 år10. april 2010 kl. 07:38
Ja nu er vi jo en del der vil være med i prjekt 20 kg på 20 uger. Men har i overvejet at følge en madplan. Det tror jeg nemlig jeg har brug for. Er der nogen der ligger inde med en god madplan.
Jeg har altså behov for at få rigtig mad og mellemmåltider. Ikke sådan noget med at leve af et par gulerødder og et glas vand!
Jeg er helt blank, men det kunne være sjovt at se hvad jeres madplaner, hvis i bruger sådan nogle!