Fantastiske gulerødder :)

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Fantastiske gulerødder :)
Ihh hvor er gulerødder fantastiske.
Lav kalorieindhold - smager fantastisk og kan bruges stort set alle steder.

Når jeg kigger igennem hvor det er at jeg henter mit væggtab må jeg give den lille orange sag æren. Jeg spiser dem alle dage og det er dem der holder sulten væk. De mætter godt og sætter maven igang.

Dette var en hyldest til den grøntsag jeg syntes er fantastisk.. Har i andre nogle som holder jer fra at synde?? og hjælper det hele på vej?

Godt forår.. Marie
14 år8. april 2010 kl. 10:03
re: Fantastiske gulerødder :)
ærter i bælg og saltede græskarkerner med skal, når man skal pille dem med tænderne og tungen så er det meget begrænset hvor mange man kan nå at spise....
14 år8. april 2010 kl. 10:14
Rødbede er helt klart min favorit. Spiser dem flere gange ugentligt, enten bagt eller i diverse salater. Kommer til at savne dem, når nu sæsonen ebber ud om lidt :-(

Men så kommer der jo en masse nye grønsager jeg kan smæske mig i.......nye tomater, ærter, majs og blomkål glæder jeg mig til :-)
14 år8. april 2010 kl. 10:27
Jeg er også rigtig glad for gulerødder, de ligger her på bordet og venter på at eftermiddags sulten kommer og så bliver de indtaget

Om aftenen spiser jeg nogle gange riskiks med mørk chokolade hvis jeg er lækkersulten.
De kan gøre at jeg ikke syntes det er så surt.. :O)
14 år8. april 2010 kl. 12:01
Jeg synes at rå blomkål smager fantastisk og udover det er jeg vild med revne gulerødder med æbletern, det er lidt sødt så det er godt mod sen søde tand. Desværre er jeg ret vild ned cola light også, gid jeg kunne finde en grønsag til at erstatte det :-)
14 år8. april 2010 kl. 12:39
Jeg er med på gulerodsvognen, det er en fantastisk grøntsag, den smager godt og mætter. Jeg hørte engang at de kalorier en gulerod indeholder forbrændes ved at spise den, da den skal tykkes grundigt. Om det passer ved jeg ikke men det ville da bare gøre den endnu mere attraktiv.

Som tilbehør til varme retter er jeg vild med broccoli, den smager også fantastisk, men er desværre ikke så vild med den rå.

Om sommeren er det bedste danske modne tomater, de smager som... - ja som sommer.

Der findes masser af fantastiske grøntsager så jeg kunne blive ved, jeg elsker foråret hvor de danske salater begynder at komme. Jeg spiser helst kun danske grøntsager og helst kun økologisk, så jeg spiser meget sæsonorienteret.
14 år8. april 2010 kl. 12:40
Gulerødder for mig er den grøntsag der følger mig hele året. Jeg har alle dage en bøtte med gulerodsstave med som ligger klar til sulten hvis den kommer (og det gør den)

Når vi rammer september begynder jeg at savne rodfrugterne. Dem der skal i ovnen med lidt krydderier.. Det er ren forkælelse.. Hvortil jeg nu syntes de danske friske grøntsager er super lækre - Her tænker jeg på salat, agurk osv..
Og ikke mindst alle dem som jeg kan finde i eget drivhus..

14 år8. april 2010 kl. 13:39
GULD´e roden er jo bare guld værd! :-)
14 år8. april 2010 kl. 15:53
Jeg er også klart med på gulerødderne, dog synes jeg nogle dage at de gør mig mere sulten, lidt ligesom æbler også kan gøre det.
Jeg spiser en del Minimum-kiks, dem med tørrede tranebær, de smager lidt sødt, har tonsvis af fibre, og der er virkelig noget at tygge på. De mætter og er nemme at have med i tasken.

De smager også fantasktis med en lille skive mager ost til en kop kaffe eller te.....
14 år8. april 2010 kl. 17:41
Mmm gulerødder - også en stor favorit her ...

Jeg har næsten altid skrællede gulerødder med i frokostpakken og sammen med æbler og hjemmebagt rugbrød (i tykke skiver uden noget på) er det mit faste våben mod fristelser, når jeg er ude i byen og shoppe mv.

Jeg har faktisk også netop lavet en kæmpe portion gulerodssuppe ... ;0)
14 år8. april 2010 kl. 18:45

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...