Goddag og god påske :)

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Goddag og god påske :)
Er lige faldet over siden her, og hvilken vidunderlig overraskelse. Tænk engang... jeg er SÅ posetivt overrasket. Måske er dette den rettesnor jeg har ledt efter?

Jeg har hidtil sat mig overkommelige og mindre mål, som jeg egentligt synes, jeg er godt på vej med. Men har stadig lang vej endnu.

Jeg er 35 år, måler 160 cm...
1. juni 2009 vejede jeg 80 kg.
1. januar 2010 vejede jeg 75 kg.
1. april vejede jeg 72 kg.

Planen var at tabe et kg om måneden. Støt og roligt! Ved bevidsthed om kostindtagelse og øget bevægelse. Når 2010 så var omme, skulle jeg veje 63 kg, stadig ca 10 kg for meget. Men dog alligevel 12 kg lettere end ved start. Og, mon ikke jeg så kunne klare et år mere og lette min krop for de sidste 10 kg.

Men jeg har fået mod på mere.
Vil ikke bare nøjes med at ændre mit liv en lille smule, jeg vil gøre en indsats og gå helhjertet ind i sagen.

Jeg ønsker ikke at blive fanatisk og ændre ALT.
Jeg har flere familiemedlemmer og mit eget helbred at tage hensyn til.

Min plan er:
halvanden times motion 2-3 x ugentligt.
Lægge kosten om mht sukker og fedt. Flere fibre osv.
Cykle og gå i stedet for bilen.

Mit nye mål er at tabe 2 kg om måneden i stedet for 1 kg.
Det er 250 gram om ugen. Lyder ikke umiddelbart af meget, når nogen herinde smider 1-2 kg om ugen.
Men MIT mål om min idealvægt på 55 kg er derfor opnåeligt i år! Det ville være skønt.

Hold da op. Det kan jeg godt. Selvfølgelig kan jeg det. Siden her skal hjælpe mig og jeg er allerede top inspireret.

Glæder mig til at komme i gang og til at lære jer alle at kende.

:) Pøj pøj til jer alle.

mamma_long
14 år4. april 2010 kl. 20:57
re: Goddag og god påske :)
Velkommen til! Du skal nok blive glad for at være her.
14 år4. april 2010 kl. 21:34
Velkommen til!

Blev faktisk helt glad for at læse dine mål, for hold da op, hvis vi andre bare kunne tage den lidt med ro engang imellem! Jeg har selv tildens til at stresse over vægten. Men tænk hvis man "bare" havde sat 1 kg per måned, så vil det gå stille pg roligt, men ned af! Og man vil ikke få et "det kan også bare være ligemeget" flip og så kaste sig over noget:-)

Og go påske til dig også! Glæder mig til at følge endnu flere, det er så spændende og motiverende at snakke med andre om vægten!

Og tillykke med dit nuværende vægttab. Du når langt med din indstilling, det er jeg sikker på!
14 år4. april 2010 kl. 22:34
Velkommen til og som de andre skriver så tror jeg også at du bliver rigtig glad for at være her.

Det er flot det du allerede har nået så jeg tror også at du er godt på vej

Maria
14 år5. april 2010 kl. 12:06
Hej og velkommen :O)

Det lyder som fine og realistiske mål du har sat dig - og det er flot du har tålmodigheden til det :)
Når man smider 1 - 2 kilo om ugen er det som oftest også starten af et vægttab ligesom mig der pt. smider 1,5+ kilo om ugen - det går nok snart over i et langsommere vægttab og så har jeg brug for goood tålmodighed, som jeg ellers ikke har ;)

Pøj pøj

KH
Carina
14 år5. april 2010 kl. 12:18
Velkommen til :-)

Blev så glad af at læse dit indlæg, netop fordi du har et langsigtet mål, og ikke forhaster dig. Det tyder helt klart på at du mener det, OG (det mest vigtige :-)) kan holde vægttabet bagefter.

Selvfølgelig kan du klare dit nye mål, nu er du kommet så langt, så det sidste klarer du som en mis ;-) Og dit nye mål er jo mindst lige så realistisk som det gamle.

Held og lykke med det sidste....glæder mig til at følge dig :-)

Vh Karin
14 år5. april 2010 kl. 21:30

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...