Mod 80 uge 13

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Mod 80 uge 13
Jeg vil lige se om der mon er stemning for at genoptage denne her.

Er nemlig ret meget i krise og kunne bruge noget opbakning (andet end når telefonen ringer og anden ende med glæde fortæller at der bliver bagt æbletærte eller som i dag at "nu spiser vi årets første soft-ice).

De sidste 3-4 uger er vægten nemlig lige så stille og ubemærket kravlet op. Kun ½ til 1 kg men det er jo skævt når jeg gerne vil ned i vægt.
Denne uge har indtil videre budt på 9½ times motion og vægten rykker sig ikke.
Kosten har været OK i løbet af dagen men jeg falder typisk i efter kl.20.
14 år2. april 2010 kl. 20:34
re: Mod 80 uge 13
Hej gtfh.

Øv øv....kan godt at du har brug for opbakning. Det er aldrig godt når vægten går den forkerte vej.

Hvis du dyrker 9 timers motion på en uge tænker jeg at du i løbet af dagen skal være meget opmærksom på dine indtag. Måske du på den måde kan gemme lidt "godt" til efter kl. 20?

Hvis du bryder dig om det kan du allerede om eftermiddagen afveje en mængde af feks. rosiner + mandler, ting til smoothie eller hvad du nu vælger.

Vil gerne bakke op, regner selv med at være her i laaang tid;o)

Håber du får fod på det:o)
14 år3. april 2010 kl. 09:19
Jeg er stadig på vej mod de 80. Synes det er svært at nå 7 tallet, så jeg er med endnu! Jeg er på 82,5 kg nu!

Hvor langt har du igen!

Jeg har været rigtig dårlig til at spise de sidste par uger!
14 år4. april 2010 kl. 16:55
Ja, jeg vil også godt være med igen. Har ikke været her længe ....dødsfald i familien har nok gjort, at mine prioriteter har været anderledes. Nu er jeg klar igen. Jeg har ikke været på vægten - hopper på i morgen, så melder jeg ind igen. Længes efter at se et 7-tal først!
14 år5. april 2010 kl. 10:49
Jeg har også lige selv været i krise og er begyndt at tage mig sammen igen. Så jeg tror at man komme rud for sådanne "huller" og så er det rigtig godt med sådna et forum som dette.

Så jeg håber at du finder rytmen og styrken igen

Maria
14 år5. april 2010 kl. 12:03
Vil ogsaa gerne vaere med her, jeg arbejder mig ogsaa stille og roligt ned mod 80. Jeg har indtil nu tabt 7 kg og og vejer nu 89,8 kg. Jeg synes ogsaa det er deprimerende naar man motionerer meget og vaegten staar stille, men det kommer meget i ryk.

Jeg synes det hjaelper mod aften sliksygen, at taste ind paa forhaand hvad jeg maa spise, saa bliver det mere bevidst hvad jeg spiser.
14 år5. april 2010 kl. 20:15
Så kom der hul på bylden.
Mentalt var der rart at melde ud at NU! skulle det altså være - det har lige givet noget stædighed til at komme forbi de små perioder med lyst til mad udenfor programmet.

Og så har påsken budt på en pokkers masse cykling - det har også hjulpet.

Nu er butikkerne jo ikke ryddet for påskeguf endnu men er ret stolt af at være kommet igennem uden et eneste hverken chokolade- eller marcipanæg som jeg eller elsker.
14 år6. april 2010 kl. 09:47
Det er rart at se vi er flere der skal igennem 80´erne!

Vægten står nu på 81,7 kg, så det går den rigtige vej igen!
14 år6. april 2010 kl. 14:10
Jeg er også igang igen. Jeg startede med at tabe 4 kilo, men har nu taget de 2 kilo på igen, så nu går det altså ikke længere med alt den usunde mad. Påsken har været virkelig hård angående den sunde mad. Jeg har egentlig bare spist hvad jeg havde lyst til, men det var en meget dårlig ide:-)
Jeg håber at nå under 80 kilo inden måneden er slut. Jeg er begyndt at løbe igen, jeg løb 4,5 kilometer igår med en enkelt pause undervejs. En gang om ugen går jeg til aquaspinning og ellers går jeg tur med mine hunde så motionen er der helt styr på.
Det er altså maden jeg skal fokusere på og det er her jeg har brug for jeres opbakning og støtte. Tit synes jeg det er nok bare at kigge ind på siden for at holde motivationen oppe, andre gange har jeg brug for lidt mere, så jeg glæder mig til at vi fortsat kan støtte og hjælpe hinanden.
God vind og godt vægttab :-)
14 år6. april 2010 kl. 17:43
Jeg vil gerne være med også :)

Jeg har tabt 5-6 kg siden d. begyndelsen af slutningen af februar. Men med nuværende 88,5 er der lang vej endnu :)

Målet er at ramme slut-70'erne og tage det derfra. Jeg er meget usikker på, hvordan jeg skal beregne min idealvægt, da jeg dyrker en del motion (veksler mellem 5 og 15 timer om ugen afhængig af arbejdspresset) og derudover er rimelig aktiv i min hverdag (mindst 1 times cykling i moderat/højt tempo om dagen). Derudover er mit ekstra fedt temmelig fornuftigt fordelt og det ser egentlig slet ikke så galt ud :) selvom der selvfølgelig er en lille topmave og lidt ekstra på arme og lår. Hvis der er nogen, der kender en god metode til at beregne idealvægt - så er jeg lydhør!

Ellers tilslutter jeg mig lige ved offentliggørelsen af mine mål:

Højde 178
Vægt 88,5
Bryst: 108
Talje: 75
Hofte: 112

Tempoet for mit vægttab er jeg egentlig revnende ligeglad med - bare jeg aldrig rammer 90'erne igen. Det har jeg dog sagt før, og så har jeg smidt alle de gode vaner ud og begyndt at spise sødmælks yoghurt eller havregryn med mælk på til mellemmåltid (Ja, det er min last. Suk.)
14 år7. april 2010 kl. 08:58

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...