#1 af Jegkanogjegvil (slettet)
Fra 80erne til 60erne...
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Jegkanogjegvil (slettet)
Jeg tager mig lige den frihed at starte en tråd hvori jeg vil beskrive min proces mod mit mål. Jeg vil gerne fra 85 til 69 kg! Jeg har det bedst når jeg klynger mig til noget, ex. dette forum og projektet har en lille grad af besættelse. Lidt ligesom når man har en hobby man går vildt meget op i, som forberedelserne til en drømmerejse eller måske mere ligesom småbesættelsen af en fyr! Derfor vil jeg såvidt muligt opdatere denne tråd dagligt for at holde mig selv til ilden. Ved ikke om det har interesse, men jeg synes især det har været spændende at læse om andres proces mod deres mål - om opture og nedture! Det har været virkelig inspirerende! Derfor kunne det være rigtig skønt hvis andre ville skrive med!
14 år2. april 2010 kl. 11:29
Jegkanogjegvil (slettet)
re: Fra 80erne til 60erne...
Kort og godt består mit mål i at tabe mig til i hvert fald 69 kg! Og gerne så jeg når dette mål til juli! Det vigtigste er dog at det går fremad! Har i den seneste måned ligget og rodet med 2 (kg) skridt frem og tilbage og har prøvet at analysere hvad der sker når jeg mister min motivation! Først og fremmest er der det sociale element! Svært at sige nej når det nu er så hyggeligt at spise/drikke/ osv. Hvad jeg også har opdaget er at det er vigtigt at dele det med nogen, så man ikke kun rapporterer opture til sig selv. Eller nedture for den sags skyld. Dagens vægt: 86,9 kg - auch, lidt for god uge! Det skal jeg nok få gjort noget ved.
14 år2. april 2010 kl. 11:36
Jegkanogjegvil (slettet)
re: Fra 80erne til 60erne...
Skal lige nævnes at jeg har vejet, så vidt jeg ved da jeg aldrig har praktiseret vejning før nu, op til 93 kg. Der er røget af ved et generelt større aktivitetsniveau og bevidsthed om hvad jeg putter i munden. Har været nede på 82,4 kg i sidste måned, men opholder mig pt i udlandet og har rejst en del rundt - derfor manglende rutine! Og som om jeg tager 4 liter væske på hver gang jeg ser en pastaskrue, hjælper selvfølgelig ikke at jeg står på tærsklen af menstruation, men generelt har de gode tanker sat sig fast.
14 år2. april 2010 kl. 11:52
Jegkanogjegvil (slettet)
Minus 1,2 kg
Her til morgen har jeg vejet mig igen! Utroligt at min vægt er faldet fra de 86,9 til i dag 85,7 - altså 1,2 kg! Viser virkelig at mad binder væske...
14 år3. april 2010 kl. 03:01
Muimui89 (slettet)
re: Minus 1,2 kg
Hej med dig :)
Jeg står cirka i samme situation som dig. Jeg vil også gerne ned på de 69 kg. ca. Lige nu ligger vægten på 81,9. Jeg har siden jul tabt mig cirka 5 kg. så det går jo ikke ligefrem hurtigt. Det er dejligt at høre at nogen er i samme båd.
Jeg står cirka i samme situation som dig. Jeg vil også gerne ned på de 69 kg. ca. Lige nu ligger vægten på 81,9. Jeg har siden jul tabt mig cirka 5 kg. så det går jo ikke ligefrem hurtigt. Det er dejligt at høre at nogen er i samme båd.
14 år3. april 2010 kl. 13:09
Belfast (slettet)
re: Minus 1,2 kg
Jeg er gså på samme vej...
Jeg er nu på 89 ohåber på at ende på 69 om 20 uger...
Det bliver hårdt men burde nne lade sig gøre...
Jeg er nu på 89 ohåber på at ende på 69 om 20 uger...
Det bliver hårdt men burde nne lade sig gøre...
14 år3. april 2010 kl. 14:58
Jegkanogjegvil (slettet)
Suppestart
Halløj på dækket! Vi skal nok må vores mål med lidt ihærdighed. Ja og for mig er det vigtigt der er resultater i starten - tror derfor jeg starter på den dersens famøse suppekur fra på mandag! Har i hvert fald købt ind til den! Den er heldigvis ikke så kompliceret at stykke sammen, har desværre kun en mikrogryde - så må splitte den i 4 ...
14 år3. april 2010 kl. 16:53
lilja (slettet)
Også fra 80´erne til 60´erne
Jeg vil gerne ende på 65 kilo, er startet på 85,6 så det er også lige rundt regnet 20 kilo der skal smides :)
Jeg er startet på en blanding mellem suppekur, nupo og lavkalorie diæt. Om morgenen fungerer det for mig at tage en Nupo. I løbet af dagen spiser jeg suppe og mange grøntsager samt hvis der er lidt andet jeg har lyst til (små mængder). Jeg praktiserer også sukkerafholdenhed, da jeg faktisk må kunne siges at være afhængig. Det hjælper meget på min sukkertrang når jeg helt holder mig fra sukker :) Det var lidt hårdt de først 3 - 4 dage, men nu efter 2 uger kører det godt.
Jeg er startet på en blanding mellem suppekur, nupo og lavkalorie diæt. Om morgenen fungerer det for mig at tage en Nupo. I løbet af dagen spiser jeg suppe og mange grøntsager samt hvis der er lidt andet jeg har lyst til (små mængder). Jeg praktiserer også sukkerafholdenhed, da jeg faktisk må kunne siges at være afhængig. Det hjælper meget på min sukkertrang når jeg helt holder mig fra sukker :) Det var lidt hårdt de først 3 - 4 dage, men nu efter 2 uger kører det godt.
14 år3. april 2010 kl. 17:00
Jegkanogjegvil (slettet)
re: Også fra 80´erne til 60´erne
Hej Lilja! Tror jeg har det ligesom dig! Min tand er helt klart en sød én! Og jeg har det bedst hvis jeg bare totalt fjerner tilsat sukker! Det irriterende er dog at jeg pt er i udlandet - hvor de ikke har tradition for mejeriprodukter - dvs. de putter sukker i mælken! Der står non-fat på flasken, men hvad gør det når de pumper skidtet med sukker? Og jeg skal altså have min mælk i kaffen og til min havregryn. Noget andet er at jeg også rigtig gerne vil prøve NUPO, men det kan jeg ikke få her - så det må vente til jeg kommer hjem! Har læst om folk der har haft rigtig gode resultater.
Jeg er glad for at høre at det går godt med at holde din kur. Det handler i den sidste ende jo om at finde det der fungerer for én selv. Finde en kur man kan holde ud i mange måneder!
Jeg er glad for at høre at det går godt med at holde din kur. Det handler i den sidste ende jo om at finde det der fungerer for én selv. Finde en kur man kan holde ud i mange måneder!
14 år3. april 2010 kl. 17:17
guest
yderligere 1/2 kg
Her til morgen viste vægten så 1/2 kg mindre end i går! Rart at alt det overflødige vand ryger ud!
14 år4. april 2010 kl. 05:55