Mod 70 uge 13

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Mod 70 uge 13
Så er vi jo gået igang med en ny uge. Klar til at gøre status over sidste uge og sætte nye mål for denne.

Min uge gik rigtig godt mht motion. Selvom jeg ikke fik helt så meget motion i weekenden som det var planen, men de andre dage gik det forrygende. Til gengæld er jeg ikke helt kommet på sporet mht. mad. Får ikke planlagt mad ordentlig, så det bliver tit nogle hovsaløsninger, hvor jeg dog forsøger at sørge for altid at få grøntsager. Men ud over det spiser jeg stadig lidt for meget chokolade.

Realistisk får jeg ikke lavet så meget om på kosten i denne uge. Det er påskeferie og vi har en del planer som involverer gæster til spisning eller spisning hos andre.

Men jeg vil have fokus på motionen igen. Jeg vil sørge for at få en eller anden form for motion hver dag i denne uge. Og det bliver lidt en udfordring, da der er ferie fra karate. Men ugen er startet godt med at jeg var ude ata løbe i går 4,2 km på 32 minutter. Jeg har fået et lille program til min iphone, som kan måle for mig.

Planen for resten af ugen:
tirsdag: Gå en tur på 5 km evt med min datter i løbevognen.
Onsdag: Løbe 4-5 km
Torsdag: Løbetur om formiddagen inden vi får gæster
Fredag: Gåtur (Geocaching)
Lørdag: Løbetur 4-5 km
Søndag: Gåtur

Ambitiøst, men ikke urealistisk. Håber jeg kommer afsted.

Hvad med jer andre - hvordan er fokus denne uge? Og hvordan går det i det hele taget?
14 år30. marts 2010 kl. 08:17
re: Mod 70 uge 13
Hej Karina

Må jeg ikke lige høre; hvad hedder det program du har til din iPhone?
14 år30. marts 2010 kl. 08:34
Det hedder Endomondo - man starter det når man tager på løbe eller gåtur. Og så måler programmet løbende hastighed og holder øje med hvor man bevæger sig hen vha GPS. Den kommer med løbende meldinger for hver kilometer. Hvor lang tid den samlede tur har taget og hvor lang tid sidste kilometer har taget. Når man kommer hjem kan man se ruten på et kort og man kan gå på nettet og se flere detaljer som højdeprofil og den slags. Man kan blive venner med nogle man kender og på den måde holde øje med hinanden og sammenligne resultater.

Men jeg synes det fede er at jeg kan konkurrere med mig selv. Ved at løbe de samme ruter kan jeg direkte sammenligne mine resultater og se forbedringer. Jeg synes allerede jeg er kommet i bedre form inden jeg startede.
14 år30. marts 2010 kl. 08:39
Ja det er virkelig smart...
Jeg er klar til gå/løbetur lørdag :0)

Mit mål for denne uge er at gøre mig mentalt klar til at starte på kur mandag....hvor det så går løs!!!
14 år30. marts 2010 kl. 08:45
Jamen det lyder også som en rigtig vigtig uge.

Jeg er lidt oppe at ringe i dag, da min vægt for første gang længe er gået nedad. Har svinget op og ned, så på de sidste 4 dage har jeg faktisk tabt ca 1,5 kilo. Nu føles det for alvor som om jeg er igang. Mangler bare lige at få kostplanen på plads, men altså det bliver fra næste uge.

Kan forresten også være at jeg skal lave ZUMBA (hmm hvordan er det nu man staver det) sidst på ugen når jeg får en dvd - det glæder jeg mig til.
14 år30. marts 2010 kl. 08:53

God plan for denne uge og det er godt at du er så målrettet - skriv lige i en ny tråd om hvordan det der zumba virker på dig med den dvd er også blevet inspireret, men ved ikke om den er pengene værd at invistere i ; )

14 år31. marts 2010 kl. 13:16

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...