En god idé er at gå en god lang tur på mindst en halv time... Hvis man bor i byen er det en rigtigt god idé hvis man sørger for ikke at gå forbi en hel masse fast food steder på vejen for duften alene kan være demoraliserende...
Drik et stort glas vand og tag dig så den ostemad... Få det ud af systemet så at sige...
Ting man mener man ikke må vokser i bevidstheden og til sidst er det næsten det eneste man kan tænke på...det man ikke må få...
En god snack er rosiner eller vindruer fordi de er meget søde og derfor hjælper lidt med at udlyse de endorfiner man plejer at få glæde af når man spiser forkert...
Samme virkning har man fra gåturen...
Når du motioneerer er det en god ide at stille lidt højere forventninger til dig selv end du normalt ville...for det at mestre noget man ikke normalt forventer man kan udløser også endorfiner...
Men lad være med at forbyde dig selv ting for det gør chancen for at man falder i eller giver op større
#2 af mrs credible (slettet)
Jeg har - som mange andre tror jeg - et problem sidst på eftermiddagen, hvor jeg bliver sulten og træt og bare trænger til noget opkvikkende. Det skal jo helst være noget der passer ind i en sund kost, men sommetider har man altså bare lyst til hvidt brød med tandsmør og fuldfed ost:) Og det dur jo ikke når målet er vægttab
Jeg har gennem mit arbejde meget med Isis at gøre, og er derfor nok lidt (eller meget:)) farvet. Men deres snackbarer (jordbær og lækkerbar) eller deres spejderbolcher er altså super gode, når jeg bare er ved at dø efter noget sødt.
Hvad gør I andre sidst på eftermiddagen eller på andre tider, hvor I bare trænger til noget andet end gulerødder? Gode råd efterlyses!
/Marianne