#2 af mrs credible (slettet)
Gode råd til noget opkvikkende om eftermiddagen efterlyses
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+mrs credible (slettet)
re: Gode råd til noget opkvikkende om eftermiddagen efterlyses
En god idé er at gå en god lang tur på mindst en halv time... Hvis man bor i byen er det en rigtigt god idé hvis man sørger for ikke at gå forbi en hel masse fast food steder på vejen for duften alene kan være demoraliserende...
Drik et stort glas vand og tag dig så den ostemad... Få det ud af systemet så at sige...
Ting man mener man ikke må vokser i bevidstheden og til sidst er det næsten det eneste man kan tænke på...det man ikke må få...
En god snack er rosiner eller vindruer fordi de er meget søde og derfor hjælper lidt med at udlyse de endorfiner man plejer at få glæde af når man spiser forkert...
Samme virkning har man fra gåturen...
Når du motioneerer er det en god ide at stille lidt højere forventninger til dig selv end du normalt ville...for det at mestre noget man ikke normalt forventer man kan udløser også endorfiner...
Men lad være med at forbyde dig selv ting for det gør chancen for at man falder i eller giver op større
Drik et stort glas vand og tag dig så den ostemad... Få det ud af systemet så at sige...
Ting man mener man ikke må vokser i bevidstheden og til sidst er det næsten det eneste man kan tænke på...det man ikke må få...
En god snack er rosiner eller vindruer fordi de er meget søde og derfor hjælper lidt med at udlyse de endorfiner man plejer at få glæde af når man spiser forkert...
Samme virkning har man fra gåturen...
Når du motioneerer er det en god ide at stille lidt højere forventninger til dig selv end du normalt ville...for det at mestre noget man ikke normalt forventer man kan udløser også endorfiner...
Men lad være med at forbyde dig selv ting for det gør chancen for at man falder i eller giver op større
14 år5. marts 2010 kl. 14:48
rdrd (slettet)
Ellers skal man i hvert fald lade være med at tage pengene med ud at gå!
Jeg drikker smoothie om eftermiddagen pt. Blender ca 500 g halv optøede bær og sidder og nyder den med et sugerør.
Der er ikke plads til ret meget mere i maven ovenpå sådan en!
Jeg drikker smoothie om eftermiddagen pt. Blender ca 500 g halv optøede bær og sidder og nyder den med et sugerør.
Der er ikke plads til ret meget mere i maven ovenpå sådan en!
14 år5. marts 2010 kl. 16:07
mrs credible (slettet)
ja smoothie funger supergodt :-)
men selvom man ikke har penge med ud har jeg ihvertfald selv en tendens til at blive fristet til at spise forkert når jeg så kommer hjem hvis jeg har gået i lugten af friturefritter eller kinamad...
men det er stadig vigtigt at huske at alt er tilladt i små mængder og ikke daglige mængder... hvis det kradser så klø det og tage så fat i nakken på dig selv og kom videre...
Efter et stykke tid hvor man har kigget på kalorieoversigten og man kan se at man er gået sulten i seng eller har overskredet det tilladte så kan man gøre én af to ting.... give op (kan ikke betale sig for man vender tilbage senere) eller beslutte sig for at de der dumme kalorier ikke er det værd og man kan derfor ikke få sig selv til at spise de kedelige kalorier, dem der ellers plejede at smage så godt, fordi de ikke smager godt nok til at man vil acceptere konsekvenserne af at leve af dem
men selvom man ikke har penge med ud har jeg ihvertfald selv en tendens til at blive fristet til at spise forkert når jeg så kommer hjem hvis jeg har gået i lugten af friturefritter eller kinamad...
men det er stadig vigtigt at huske at alt er tilladt i små mængder og ikke daglige mængder... hvis det kradser så klø det og tage så fat i nakken på dig selv og kom videre...
Efter et stykke tid hvor man har kigget på kalorieoversigten og man kan se at man er gået sulten i seng eller har overskredet det tilladte så kan man gøre én af to ting.... give op (kan ikke betale sig for man vender tilbage senere) eller beslutte sig for at de der dumme kalorier ikke er det værd og man kan derfor ikke få sig selv til at spise de kedelige kalorier, dem der ellers plejede at smage så godt, fordi de ikke smager godt nok til at man vil acceptere konsekvenserne af at leve af dem
14 år5. marts 2010 kl. 16:27
SundDiæt (slettet)
Hvis du drikker kaffe, så er en kop nescafé med skummetmælk genial til både at mætte og give energi sidst på eftermiddagen. Det bruger jeg ofte til at udskyde sulten ...
14 år5. marts 2010 kl. 19:07
bruger slettet
Jeg synes at et stykke kanelknækbrød og en banan er super om eftermiddagen. Det hjælper mig til at holde sulten væk til vi når til aftensmaden. Ellers vil jeg også sige at en gåtur eller noget andet aktivt hjælper en hel del så man får fokus væk fra sulten.
14 år7. marts 2010 kl. 07:35
Stronger (slettet)
For lige at gøre det lidt lækkert, altså smoothie osv. er jo super lækkert, men sådan en myslibar med en let chokolade over, samger jo fantastisk, og så får man også lidt sødt til ganen. Der er ikke mange flere kcal i end en banan og et stykke knækbrød, hvis der da overhovedet er flere i. Men igen, det kommer jo nok an på hvilken "kur" man følger. For mig er det en livstil og ikke en kur, derfor er der ingen forbudte ting! Og som der er en anden der skriver Isis har også mange produkter!
En myslibar i forhold til en smoothie tror jeg faktisk indeholdere færrer kcal. Selv om en smothie er sund, er der jo forholdsvis mange kcal i hvis du tager et stort glas!
En myslibar i forhold til en smoothie tror jeg faktisk indeholdere færrer kcal. Selv om en smothie er sund, er der jo forholdsvis mange kcal i hvis du tager et stort glas!
14 år7. marts 2010 kl. 08:25
Stronger (slettet)
Det var så dig selv der skrev om Isis :-)
14 år7. marts 2010 kl. 08:27
rdrd (slettet)
en smoothie lavet af 500 g halvt optøede jordbær indeholder 175 kcal, og fylder noget mere end en lækkerbar i maven der indeholder samme antal kcal. Den kan lige være i vores store ølglas :-)
14 år7. marts 2010 kl. 09:21
ARM (slettet)
Efter jeg tager ekstra D-vitamin behøver jeg faktisk ikke altid noget til at kvikke op...
14 år7. marts 2010 kl. 19:51
Jeg har - som mange andre tror jeg - et problem sidst på eftermiddagen, hvor jeg bliver sulten og træt og bare trænger til noget opkvikkende. Det skal jo helst være noget der passer ind i en sund kost, men sommetider har man altså bare lyst til hvidt brød med tandsmør og fuldfed ost:) Og det dur jo ikke når målet er vægttab
Jeg har gennem mit arbejde meget med Isis at gøre, og er derfor nok lidt (eller meget:)) farvet. Men deres snackbarer (jordbær og lækkerbar) eller deres spejderbolcher er altså super gode, når jeg bare er ved at dø efter noget sødt.
Hvad gør I andre sidst på eftermiddagen eller på andre tider, hvor I bare trænger til noget andet end gulerødder? Gode råd efterlyses!
/Marianne