#2 af rdrd (slettet)
Mod et sundt vægttab uge 9
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+rdrd (slettet)
re: Mod et sundt vægttab uge 9
Held og lykke mopsie. Jeg har fundet ud af at den bedste kur mod ømme muskler, er at træne ømheden væk.
I sidste uge fik jeg trænet hver dag undtagen fredag og som ugen skred frem blev det nemmere og nemmere at komme ud af sengen om morgenen uden at sige av, av, av.
I sidste uge fik jeg trænet hver dag undtagen fredag og som ugen skred frem blev det nemmere og nemmere at komme ud af sengen om morgenen uden at sige av, av, av.
14 år1. marts 2010 kl. 10:51
SiriS (slettet)
Kroppen bygger kun op mens den restituerer, så giv den ro! rdrd, det er altså ikke sundt at træne det væk. Man kan godt træne hver dag, men så skal det være forskellige muskelgrupper.
14 år1. marts 2010 kl. 11:55
SiriS (slettet)
Mopsie, til lykke med at du er seriøst i gang med vægttabet! Flot start!
14 år1. marts 2010 kl. 11:56
rdrd (slettet)
Ja, forskellige muskel grupper og en hviledag om ugen.
Det jeg har gjort, for at være mere specifik, er at jeg skiftevis har lavet hårde ting som sprællemænd, knæbøjninger o.l. og mindre hårde ting som pilates og gå i rask tempo.
Muskelømheden opstår, når man laver noget uvandt og der opstår en muskelskade, hvor der kommer ødem. Når kroppen så er blevet vandt til den nye uvandte ting, så opstår muskelskaderne ikke mere og ømheden ophører.
Ved disse muskelskader kan man risikere at musklerne bliver for stramme og derfor er det vigtigt at man også strækker musklerne ud for at bevare smidigheden.
Men det nytter ikke noget at sætte sig i sofaen i en uge og vente på at ømheden aftager, for så får man bare ondt igen næste gang.
Så til mopsie er der dømt udstrækning, pilates eller yoga i dag :-)
Det jeg har gjort, for at være mere specifik, er at jeg skiftevis har lavet hårde ting som sprællemænd, knæbøjninger o.l. og mindre hårde ting som pilates og gå i rask tempo.
Muskelømheden opstår, når man laver noget uvandt og der opstår en muskelskade, hvor der kommer ødem. Når kroppen så er blevet vandt til den nye uvandte ting, så opstår muskelskaderne ikke mere og ømheden ophører.
Ved disse muskelskader kan man risikere at musklerne bliver for stramme og derfor er det vigtigt at man også strækker musklerne ud for at bevare smidigheden.
Men det nytter ikke noget at sætte sig i sofaen i en uge og vente på at ømheden aftager, for så får man bare ondt igen næste gang.
Så til mopsie er der dømt udstrækning, pilates eller yoga i dag :-)
14 år1. marts 2010 kl. 15:28
mopsie
Tak for jeres gode råd, det blev til en gang udstrækning og 10 km. cykeltur. Hvilket faktisk har hjulpet rigtigt meget, så ømheden er væk nu.
14 år1. marts 2010 kl. 19:58
rdrd (slettet)
Sådan!
14 år1. marts 2010 kl. 21:44
SiriS (slettet)
:-)
14 år3. marts 2010 kl. 20:41
mrs credible (slettet)
En god måde at minimere chancen for skader er at strække ud både før og efter træning fordi muskelfibrene så får lettere ved at skulle holde til den ekstra belastning... og pas nu på det der med at det skal arbejdes væk når det gør ondt... Har selv lige været nødsaget til kun at gå det der er nødvendigt pga af et stort ødem rundt om den muskel der sidder i svangen under den ene fod... og det bare fordi den gjorde lidt ondt og jeg så bare gik lidt ekstra til den for at vænne musklen til mere belastning efter 2mdrs sygemelding....
så husk også at passe på dig selv ;-)
så husk også at passe på dig selv ;-)
14 år5. marts 2010 kl. 22:09
Jeg er desværre i en vægtklasse så det ikke er et sandsynligt mål for mig at deltage i 70- og 80 kg klubberne. Så denne tråd er mere generel uden noget fælles mål. Kunne måske egentlig bare have kaldt den mandagsvejning, men ved ikke om den fællesvejning eksisterer mere.
Jeg er (endnu engang) startet op igen, har flere gange tabt mig de samme kg ved hjælp af denne side. Men nu skal det være. Er kommet med i et projekt hvor der er fælles motion og kostvejledning.
Startede i tirsdags og har på lidt under en uge tabt mig 2,5 kg, hvilket jo er en dejlig start. Derudover kan jeg allerede mærke de dejlige fordele ved at have omlagt min kost, har fået mere energi og mit humør er steget betydeligt på trods af det grå vejr der er udenfor.
Desværre har jeg været lidt for begejstret da jeg var oppe og træne igår, og har vidst løftet lidt for mange kilo, er i hvert fald smadret helt i kroppen.
Håber der er andre der vil være med herinde.