Desperat !!!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Desperat !!!
Hjælp jeg er desperat - har prøvet ALT....har været på kur i 30 år og er led og ked af at lave madplaner, som jeg aldrig holder pga. at der liiiige kommer noget i vejen......men nu har jeg opdaget madital, som måske kan hjælpe mig videre. Jeg vil helst spise normal mad og skal have mad nok, ellers bliver jeg småneurotisk og hysterisk, he he
Så ud med NUPO og andre mærkelige kure og ind med almindelig mad og motion. Måske man bare skal acceptere, at et vægttab på mellem 8-15 kg tager den tid, det tager.....
Er der nogen, som vil dele deres mad-ugeplaner, for jeg er fuldstændig blank, når jeg selv skal lave dem ? Jeg kan blive i tvivl, om hvad det egentlig er, man kan spise og samtidig smide kg, når familien også skal spise med....kh
14 år27. februar 2010 kl. 10:21
re: Desperat !!!
Hejsa.
Mod på - det skal nok gå.
Det du kan gøre alleførst er at spise helt som du plejer og så bare veje alt og skrive det ned i en lille bog. Ved slutningen af ugen skriver du så det hele ind i madital dag for dag. På den måde opdager du let hvor det "går galt" for dig og hvilke madvaner du skal ændre på.

Måske ville en mulighed for dig være at lave maden som du plejer til familien og så eller bare supplere maden med en masse ekstra grønt - salater, kogte grøntsager osv. Så kan de tage hvad de vil have og du kan tage mere af det grønne.
Måske ville en god løsning for dig være at køre "tallerken-metoden". Halvdelen af din aftensmadstallerken fyldes op med grønt. 1/4 del med kød og den sidste 1/4 del med stivelse (kartofler/ris/majs). Og kun een portion!
Det er ret nemt at huske.
Held og lykke - det skal nok lykkes.
14 år27. februar 2010 kl. 12:23
Madital.dk har hjulpet mig meget, men selv om stedet er meget brugervenligt, er det ikke alle, som kan bruge det. Min bror, som også er vægttabsdesperado, kastede et kort blik på det og snakkede så hurtigt om noget andet. Metoden appellerer slet ikke til ham, uanset de mange vidnesbyrd om vægttab her.
Det vigtigste er sådan set at holde fast i processen. Jeg har sendt mig selv tilbage til start med en periode på 3 måneder hvor det var ude af fokus, men før det tabte jeg ca et kilo om måneden ved at opstille overskuelige delmål og stille og roligt at justere min kost efter programmets anbefalinger samt forbrænde mere.
Personligt skriver jeg alt ind hver dag, jeg logger på et par gange om dagen, det er alle tiders overspringshandling, hehe!
Desperation er en effektiv drivkraft, så udnyt den!
Der er brugere som deler madplaner her på sitet, og du kan også finde dem flere steder rundt omkring på nettet. Jeg kan ikke selv bruge dem til mere end inspiration. Lad være med at slå dig selv i hovedet med det du ikke kan få til at fungere, men erkend, at sådan er det for dig. Vælg at bruge energien på noget der fungerer.
14 år27. februar 2010 kl. 15:59
Jeg kan kun tilslutte mig det de andre siger. Har lige et par ekstra råd - skift smørret ud med minarine 30 eller 40 % fedt, spis fedtfattige protein kilder som f.eks rejer, kylling, rødspætte, torskerogn, mørbrad. Køb fedtfattige mælkeprodukter - cheasy 0,1 % yoghurt, 6 - 10 % ost, skummetmælk. Det fedt du så skal have det skal helst komme fra vegatabilske kilder som nødder, olie, frø og kerner, og en gang om ugen fra fed fisk som makrel og laks.
14 år28. februar 2010 kl. 00:52

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...