#2 af Stronger (slettet)
cm frem for kg
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Stronger (slettet)
re: cm frem for kg
Jeg har også prøvet lidt i de cm. Men mest fordi jeg synes min "vom" efter fødsel var noget slatten...... Og selv om der ikke skete meget med vægten, røg der altså mange cm. om maven, så nogen gange kan det være en god ide!
14 år23. februar 2010 kl. 08:59
rdrd (slettet)
Jeg måler og vejer om søndagen, men vil da godt være med. Har dog en tilføjelse - højde :-)
Vægt: 70,8 kg
Højde: 158 cm
overarm: 30,5 cm
bryst: 99 cm
talje: 73 cm
hofte: 93 cm
lår: 65 cm
læg: 39 cm
Vægt: 70,8 kg
Højde: 158 cm
overarm: 30,5 cm
bryst: 99 cm
talje: 73 cm
hofte: 93 cm
lår: 65 cm
læg: 39 cm
14 år23. februar 2010 kl. 15:50
bruger slettet
Jeg har aldrig fattet det med taljemål... Hvis man er høj og kraftigt bygget, er ens ribben da automatisk bredere og ens talje kan jo derfor ikke være ligeså tynd som en lille tøs'. Derfor er taljemål da nøjagtig ligeså utilregneligt som bmi?
Tror altså ikke på at en kvinde er så overvægtig at det er skadeligt for helbredet hvis hendes talje er over 80cm... Ellers er jeg kun 15cm fra overvægtig, og jeg har ikke den mindste delle på maven og mine ribben og hofteben stikker ud...
Synes ikke der skal gives meget mere af målebåndet før jeg ville have mave nok til at blive klassificeret som tyk... virker ulogisk i mit hoved
Nogen der kan hjælpe mig med at forstå det eller har en forklaring?
Tror altså ikke på at en kvinde er så overvægtig at det er skadeligt for helbredet hvis hendes talje er over 80cm... Ellers er jeg kun 15cm fra overvægtig, og jeg har ikke den mindste delle på maven og mine ribben og hofteben stikker ud...
Synes ikke der skal gives meget mere af målebåndet før jeg ville have mave nok til at blive klassificeret som tyk... virker ulogisk i mit hoved
Nogen der kan hjælpe mig med at forstå det eller har en forklaring?
14 år23. februar 2010 kl. 16:24
rdrd (slettet)
15 cm er faktisk rigtigt meget når du tænker på hvad det fulde mål er.
eks. Din talje er 65 cm og må maks være 80 cm, dvs før du bliver for tyk på maven skal du tage mere end 19 % på. Omregnet i kilo, såfremt at dine kilo stiger med det samme som dine cm, så skal du tage 11,4 kg på, når du vejer 60 kg, for at få en 15 cm bredere talje.
Så før du bliver for flomset på mavsen skal du altså op og veje over 71,4 kg.
De 80 cm er ment som et ca tal, for at se om man har en sund figur kan man bruge følgende formel: taljemål/hoftemål < 0,8
Så hvis man bruger mine tal: 73 cm / 93 cm = 0,78
Dvs. så længe jeg har min runde bagdel er min fedtfordeling sundere end hvis mit fedt sad på maven.
Med et taljemål på 65 cm skal dine hofter altså helst være mindst 82 cm brede for at have den rigtige fedtfordeling som kvinde.
Håber det kunne forklare det lidt.
eks. Din talje er 65 cm og må maks være 80 cm, dvs før du bliver for tyk på maven skal du tage mere end 19 % på. Omregnet i kilo, såfremt at dine kilo stiger med det samme som dine cm, så skal du tage 11,4 kg på, når du vejer 60 kg, for at få en 15 cm bredere talje.
Så før du bliver for flomset på mavsen skal du altså op og veje over 71,4 kg.
De 80 cm er ment som et ca tal, for at se om man har en sund figur kan man bruge følgende formel: taljemål/hoftemål < 0,8
Så hvis man bruger mine tal: 73 cm / 93 cm = 0,78
Dvs. så længe jeg har min runde bagdel er min fedtfordeling sundere end hvis mit fedt sad på maven.
Med et taljemål på 65 cm skal dine hofter altså helst være mindst 82 cm brede for at have den rigtige fedtfordeling som kvinde.
Håber det kunne forklare det lidt.
14 år23. februar 2010 kl. 18:42
rdrd (slettet)
Dette er man så nødt til at holde op mod bmi. For når man er så lav som jeg er, skal der ikke så meget til før jeg vejer for meget.
bmi= kg / (højde*højde)= 70,8 / (1,58*1,58) = 28,36
altså er jeg 8,8 kg for tyk selvom mit talje/hoftemål var ok.
bmi= kg / (højde*højde)= 70,8 / (1,58*1,58) = 28,36
altså er jeg 8,8 kg for tyk selvom mit talje/hoftemål var ok.
14 år23. februar 2010 kl. 18:47
mrs credible (slettet)
ok.ok...rdrd hvis vi skal følges ad for alvor så kommer de sidste tal her ;-)
Højde 168
bmi 30,29
Poisongirl sorry babe men jeg forstår på ingen måde din pointe... mit mål omkring ribbenskassen er 70cm og det har det været siden jeg var teenager.... dog var mit taljemål da jeg vejede 43kg som 21årig 56cm og det vil jeg ikke ligefrem mene betyder jeg var indenfor samme galakse som overvægten.... Man skal ikke blande bananer og appelsiner sammen for det fordærver frugten og jeg vil sætte pris på hvis du vil være så venlig ikke at blande røvhuller og knaphuller sammen heller.... p.f.t. Tina
Højde 168
bmi 30,29
Poisongirl sorry babe men jeg forstår på ingen måde din pointe... mit mål omkring ribbenskassen er 70cm og det har det været siden jeg var teenager.... dog var mit taljemål da jeg vejede 43kg som 21årig 56cm og det vil jeg ikke ligefrem mene betyder jeg var indenfor samme galakse som overvægten.... Man skal ikke blande bananer og appelsiner sammen for det fordærver frugten og jeg vil sætte pris på hvis du vil være så venlig ikke at blande røvhuller og knaphuller sammen heller.... p.f.t. Tina
14 år24. februar 2010 kl. 05:11
Rov (slettet)
Nu skal du jo heller ikke måle taljen om dine ribben, taljen er midt mellem hofterne og det nedeste af ribbenene, altså omkring navle højde :P
14 år24. februar 2010 kl. 09:06
Rov (slettet)
eeeeh altså over navlen :)
14 år24. februar 2010 kl. 09:09
rdrd (slettet)
dagens tal:
højde 158 cm
vægt 70,6 kg = - 200 g
overarm 30,5 cm = det samme
bryst 102 cm = + 3 cm
talje 71 cm = - 2 cm
hofte 96 cm = + 3 cm
lår 66 cm = + 1 cm
læg 39 cm = det samme
min fedtprocent er faldet og min vandprocent er steget.
højde 158 cm
vægt 70,6 kg = - 200 g
overarm 30,5 cm = det samme
bryst 102 cm = + 3 cm
talje 71 cm = - 2 cm
hofte 96 cm = + 3 cm
lår 66 cm = + 1 cm
læg 39 cm = det samme
min fedtprocent er faldet og min vandprocent er steget.
14 år28. februar 2010 kl. 12:01
Da jeg selv lige er startet op igen idag vil jeg skrive mine opstartstal op:
Overarm: 31cm
Bryst: 110cm
Talje: 96cm
Hofte: 116cm
Lår: 71cm
Læg: 39 cm
Min vægt stod i morges på 85,5kg
God vind til alle og lad os nu tilsammen tabe de første 10 meter.