#2 af Sannew (slettet)
Hi - NY HER! var 117 kg, nu 113 kg, mål 85 kg (6+ mdr min.)
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Sannew (slettet)
re: Hi - NY HER! var 117 kg, nu 113 kg, mål 85 kg (6+ mdr min.)
Hej Alex
Det er dejligt at du er her :-)
Jeg håber at du får succes med dine vægttabsmål, men det lyder jo som om at det går den rigtige vej.
Rigtig god vind!
Det er dejligt at du er her :-)
Jeg håber at du får succes med dine vægttabsmål, men det lyder jo som om at det går den rigtige vej.
Rigtig god vind!
14 år20. februar 2010 kl. 18:26
bruger slettet
hej tigerwan.jeg synes det er godt gået,med de problemer du har og ovenikøbet også stoppet med at ryge.flot.
14 år21. februar 2010 kl. 16:27
ileby (slettet)
synes virkelig det er flot at du gør noget ved din vægt, trods al modgang...
håber du finder en motionsven, så ikke kan støtte hinanden.
håber du finder en motionsven, så ikke kan støtte hinanden.
14 år21. februar 2010 kl. 19:57
Jeg er en 61 årige herre, der har i forvejen vægt problemer, skyldes svære Myxødem (meget lav stofgifte). I november 2008, var jeg ud for stor traffik ulykke, og er blevet invalideret, og må bruge speciel stok eller kørestol.
Jeg har desværre også spist for meget, mere end jeg kan tåle, og tog på, sådan at jeg kom op på 117 kilo, (jeg er 187-189 cm høj), og efter en uge, og stabilisering, er noget længere nede på 113,3 kg. Det er en BMI lige omkring de 31,5. Det er IKKE godt for mig, med al den vægt på min mave, og med også den ene ben fyldt med metal fra ulykken hele vejen op og ned, og i anklen og hofte, ville det være meget hensigtsmæssigt, at jeg kommer ned til en mindst 85 kilo vægt, hvis ville være okay, og er godkendt af læge.
Jeg får desuden medicin med vægtøgning som bivirkning. Men det KAN og VIL lade sig gøre.
Jeg holdt op med rygning for 3 uger siden, og det er MEGET vigtigt for mig, at det er det endelige stop. Jeg har stillet imod en stop i flere år, men har ikke "kunnet" holde stoppene; jeg håber, DENNE stop er den sidste - og succesrige fuldt ud stop. '
Helbredet er meget vigtigt for mig, så vægten skal med, og ned. Derfor, er jeg ind på Madital dagligt, og skriver ned alt, hvad jeg indtager af mad og væske. Økonomi er en faktor, så det er ikke altid den aller "sundeste" mad, jeg har råd til. Undgår sukker dog.
Jeg har meget væske indsamling i især ben, og må bruge vanddrivende piller. Så det er svært at regne med blot en nogenlunde præcis vægt hver morgen. Men, men morgen og aften vejninger, som guidelines, skulle jeg kunne regne med en okay vægt tab hver uge. Jeg tror helt og holdent på, at hvis jeg følger planen, og virkelig skriver ned alle indtaget kalorier og sådan, at det stille og roligt vil lykkes.
Til trods for at jeg er stærkt handicappet, ER det lykkes for mig at få en del motion flere gange i den forløbne uge - op til 45 minuts ekstra gang, med trapper også, trods brug af handicappe midler. Det gør ondt, og jeg har smerter i det meste af kroppen (svære smerter) konstant, men det er noget, jeg må vende mig til, og sådan set, er det ikke en klage over hovedet, blot en konstatering
Hvis der er nogen, der skal tabe de 20 kilo eller mere, eller kan se ligeheder i jeres egne situation, kunne vi måske følges ad. Det kunne blive motiverende.
Jeg takker, fordi jeg måtte være med.
Alex (tigerwan)