Realistisk mål??

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Realistisk mål??
Hejsa alle

Jeg vil gerne tabe sådan ca. 8-10 kg alt i alt. Jeg vejer omkring 61 kg - jeg er ikke overvægtig, men har været nede på den vægt før og vil gerne have mit slanke jeg tilbage!
Er det ikke et realistisk mål på et halvt år? Jeg vil selvfølgelig tage det i små "etaper" ...

Men med et kcal indtag på 13-1400 om dagen og ture i motionscentret et par gange i ugen, vil jeg vel kunne smide ½ kilo på en uge. Så for mig ser det realistisk nok ud, selvom jeg ikke er overvægtig, men bare gerne vil af med kiloene igen..

Er i andre enige? Andre som er i normalzonen, men også gerne vil af med mavedellen og det lidt ekstra..?
:-)
14 år18. februar 2010 kl. 17:40
re: Realistisk mål??
Hm realistisk? Godt spørgsmål.
Det er lidt svært at svare på, når man ikke kender de generelle omstændigheder for dig.
Og jeg tror, at folk vægrer sig lidt ved at svare dig fordi madital på det sidste har været overrendt af teenagere med anorektiske tendenser og som tror de skal veje det samme som de gjorde, da de var 12.

For ja måske har du vejet 10 kg mindre - men hvor gammel er du? Hvis du vejede det for 3 år siden og du i dag er 17 så er det jo forkert af dig at ville derned igen. Piger modnes til kvinder og får de former som der nu hører med - det vejer altså ekstra.

Hvis du er teenager, vil jeg advare dig imod at tabe dig når du nu ikke er overvægtig - har simpelthen hørt om for mange piger der får smadret deres stofskifte ved det og derfor slås med overvægt når de bliver voksne.
I stedet kunne du måske flytte fokus til at blive sundere. Spise grønt og fiberrigt og dyrke en fornuftigt mængde motion.

Men det kan jo være din situation er helt anderledes- Måske er du virkeligt ikke ret høj (155 cm eller derunder) og slet ikke teenager og så kan du jo helt se bort fra mit indlæg :-D

fra Superwoman - der også har en lille topmave som kæresten elsker og som aldrig forsvinder.
14 år19. februar 2010 kl. 08:00
re: Realistisk mål??
Synes det lyder meget realistisk. 1300-1400 kcal om dagen lyder også meget fornuftigt hvis du også dyrker motion. Men som du nok godt ved bliver det hårdt arbejde, ved self ikke hvor høj du er, men det er altid de sidste kilo der sidder bedst fast!

Jeg er lidt i samme situation som dig. Jeg vejer 63,5 kg og vil gerne ned på omkring de 57-55 til april måned. Jeg er 165 høj så det er ikke fordi jeg er overvægtig, men har før vejet der omkring og synes det klædte mig lidt bedre. Har siden nytår tabt mig omkring 6 kg, hvilket egentlig ikke har været vildt svært, men nu sidder jeg lidt fast :(
14 år21. februar 2010 kl. 13:49

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...