det går MEGET langsomt

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

det går MEGET langsomt
Jeg har her i det nye år tabt 1kg. Så er det svært at holde motivationen.

Programmet her siger at jeg skulle have tabt mig 2.9 kg. Jeg har indtastet mad ind i 30 dage udaf 36. og jeg mangeler kun 2 smileyer i den periode og det er i fisk og fedtsyreforeling.

Jeg ved ikke hvad jeg gør forkert, men jeg kan da glæde mig over at jeg i det mindste spiser sundt. I dag er der dog røget et lille stk. kage indebords.
14 år8. februar 2010 kl. 17:24
re: det går MEGET langsomt
Øv det er da ikke en særlig god start på det nye år.

Har du prøvet at måle dig, kan jo være det er centimeterene det kan ses på og ikke vægten.

Ellers kan det være at den sunde mad skal krydres med lidt træning.

Håber du snart kan se fremskridt, så du kan få lidt motivation til at fortsætte den sunde linje.
14 år8. februar 2010 kl. 19:03
Årh Kirsten - jeg kan virkelig godt forstå at det er svært at holde motivationen, men tænk på at hvis du IKKE holder den, hvis du ikke gør det gode for din krop med sund mad og motion, så er det meget nemt at tage på.
Så er det trods alt bedre at det går lidt langsomt.

Selvom programmet meddeler at du skulle ha tabt 2,9 kg, så behøver det ikke betyde at du gør noget forkert.
Ét er et program, noget helt andet er din unikke krop som ikke er magen til nogen anden krop, og man kan ikke helt nøjagtigt vide hvad den gør og hvad der sker i forhold til energioverskud og underskud.

Keep up the good work, og nyd processen.

Hvis det går helt i stå, så kig lidt på om du evt. spiser for ensformigt, de samme madvarer, det samme antal kcal pr. dag, det kan nemlig godt betyde noget.

mvh
Bøge
14 år8. februar 2010 kl. 19:25
Ja det er træls når det går lidt i stå! Men min egen erfaring med mine vægttab er, at lige meget hvor meget jeg gør, så kommer der nogle perioder hvor vægten lige som holder sig et sted og stabilisere sig. Ved ikke om der er nogen fysiologisk forklaring på det, men det oplever jeg altså! Og især hvis du har tabt dig hurtigt lige før. Tænk på det på en anden måde, det er trods alt flot også at holde sin vægt. Jeg har også lige haft et tal der var svær at komme under, men det kommer, du skal bare blive ved. Som Bøge siger det med antal kcal om dagen, variere det lidt. Det er også min gde erfaring...

Men kan kun tilslutte mig: KEEP UP THE GOOD WORK!
14 år8. februar 2010 kl. 22:06
Ja endelig blive ved. Desværre kommer de perioder hvor man slet ikke taber sig selvom man gør alt det rigtige. Enkelte gange kan man jo også blive overrasket den anden vej med at have tabt sig selvom man har spist ganske ufornuftigt. Men det sker ikke så tit. I sådan et længere forløb med vægttab vil der bare komme perioder hvor det hele står stille. Og her kommer motivationen på prøve. Man har nemlig tendens til at tænke - hmmm der sker jo ikke en skid alligevel, så jeg kan lige så godt spise det jeg har lyst til. Men det er bare en farlig tanke. Man skal bare hænge i og gøre alt det rigtige. Og så skal man måske holde en pause fra vægten og finde på andre måder at se vægttabet lige et par uger. Glæd dig over det du trods alt HAR tabt. Prøv at måle med målebåndet.

Nu kan jeg ikke huske hvor meget du har tabt (?) Men hvis du allerede nu har tabt flere kilo kan du huske at glæde dig over at tøjet ikke sidder så stramt som det har gjort. Hvis du ikke har tabt så meget endnu, så mål med målebåndet og tag fokus lidt væk fra vægten. Dine cm-mål kan du så bruge senere når du kommer i en periode hvor vægten holder stille.
14 år9. februar 2010 kl. 07:58
tak for jeres opmuntrende ord. Jeg startede først igen seriøs her i det nye år efter at have taget 6 kg på så det burde have gået lidt hurtigere.

Dog må jeg indrømme at jeg ikke har motioneret så meget som jeg plejer, men det kommer igen i næste uge når jeg er færdig med kursus.

Desværre er der hellere ikke sket så meget med målebåndet.

Jeg har dog ikke opgivet så på et eller andet tidspunkt må jeg blive belønnet

14 år9. februar 2010 kl. 16:05
Hej Kirsten, måske du har valgt en for høj aktivitet under din profil, under ret profil kan du vælge aktivitetsniveau. Hvis du har sat det højere end du rent faktisk er, kan det måske stå for noget af forskellen.

1 kg er da flot, bare hæng ved!

Jeg skulle selv tabe 20+ kg og har med gode resultater "kickstartet" med Nupo et par gange. Virker godt på mig, jeg har ikke taget på derefter og det er motiverende til at holde den "almindelige" kur.
14 år9. februar 2010 kl. 20:34
Oh og mht indtastning, hvis du ikke vejer alting men kun sjusser kan det også gøre en forskel i længden. Brainstormer bare lidt for dig hehe.
14 år9. februar 2010 kl. 20:35
Ja nogle dage er aktivitetniveauet sat for højt som f.eks de sidste 3 dage hvor jeg har været på kursus, og helt ærligt har jeg ikke været så flittig i motioncenteret som jeg plejer. Det bliver der så lavet om på fra næste uge, hvor jeg må ind i min gamle rytme.

Jeg vejer det meste af min mad der er dog undtagelser som f.eks til kurset.
tak for forslagene.

14 år10. februar 2010 kl. 17:09
Det hjælper at klage sig lidt. Nu har jeg tabt mig 1 kg siden i mandags og har ramt kurven i mit målkurve og mit bmi er lige nøjagtig på 30.

Det er dog min arbejdsweekend og det er der det er værst og jeg ved der er fastelavnsboller i eftermiddag. har ikke besluttet endnu om jeg må få en. Det må jeg lade stå åben indtil jeg står foran udfordringen. imorgen skal vi have brunch og der skal jeg også passe på ikke at spise for meget.
14 år13. februar 2010 kl. 10:40

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...