#2 af Superwoman
Vildt overrasket
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Superwoman
re: Vildt overrasket
Ja jeg har også tabt mig mere ved at sætte kalorieindtaget lidt op til mellem 1450-1600.
Jeg tror, det er fordi man faktisk sulter kroppen når man kun indtager 1200 kcal, som jo er noget mindre end de fleste menneskers basalforbrænding (altså det som kroppen som MINIMUM skal bruge for at opretholde sig selv dvs. indre organer og den slags). Og når man sulter kroppen holde den endnu mere fast på dens depoter (fedt). Det er min teori.
Jeg har nemlig også altid fået fortalt at 1200 kcal var det magiske nummer i vægttab - men det tror jeg nu er noget fis :-D og jeg holder mig til de ca. 1500. Det virker.
Jeg tror, det er fordi man faktisk sulter kroppen når man kun indtager 1200 kcal, som jo er noget mindre end de fleste menneskers basalforbrænding (altså det som kroppen som MINIMUM skal bruge for at opretholde sig selv dvs. indre organer og den slags). Og når man sulter kroppen holde den endnu mere fast på dens depoter (fedt). Det er min teori.
Jeg har nemlig også altid fået fortalt at 1200 kcal var det magiske nummer i vægttab - men det tror jeg nu er noget fis :-D og jeg holder mig til de ca. 1500. Det virker.
14 år6. februar 2010 kl. 19:27
tynd74
hej
min erfaring var, at når indtaget øges ( for mit vedkommende vedligeholdelse) tager man lidt på, men sættes det så ned til de 1500kcal pr dag i en periode , taber man sig igen. men ja på 1200kcal i længere tid , tror kroppen den sulter :-
lise
min erfaring var, at når indtaget øges ( for mit vedkommende vedligeholdelse) tager man lidt på, men sættes det så ned til de 1500kcal pr dag i en periode , taber man sig igen. men ja på 1200kcal i længere tid , tror kroppen den sulter :-
lise
14 år6. februar 2010 kl. 23:57
angelique (slettet)
De 1200 kcal passer hvis man bruger flere af de anerkendte BMR ligninger for en kvinde på 160cm og 50kg med en alder på 30år hvilket jo er meget gennemsnitlig og overhovet ikke passer på nogen herinde.
BMR beregneren på motion online er baseret på en undersøgelse bestilt af WHO i 1985 og er en af de mere anerkendte og generelt brugte og det er også den ligning mange andre forsøg bliver sammenholdt med.
BMR beregneren på motion online er baseret på en undersøgelse bestilt af WHO i 1985 og er en af de mere anerkendte og generelt brugte og det er også den ligning mange andre forsøg bliver sammenholdt med.
14 år7. februar 2010 kl. 23:10
rdrd (slettet)
Så kommer det forhåbentlig næsten til at passe på mig. Jeg er 158 cm og skulle gerne veje 50 kg inden jeg fylder 30 i november :-)
14 år9. februar 2010 kl. 08:34
Jeg har tastet ind i aboott mobile fitness siden august 2009, hvor jeg måtte få 1200 kcal dagligt, og tabte mig fra 86 kg - 68 kg og tog 'lidt' på i julen og endte på 73 kg. Jeg havde fået adgang til sitet af min læge. I onsdags fik jeg så en sms om at de lukkede gratis delen og at man fremover skulle betale 120 kr. om måneden, hvis man ville fortsætte.
Umiddelbart gik jeg i panik, for hvad skulle jeg nu gøre. Så fandt jeg sitet her i torsdags og beslutede at give det en chance. Og hurra for det! Til trods for at jeg nu skal have minimum 1500 kcal, alså 300 kcal mere end før, har jeg nu smidt 1,4 kg på de tre dage der er gået. Jeg er vildt overrasket!