#2 af bruger slettet
Ædeflip!!
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+bruger slettet
re: Ædeflip!!
Jeg tror at alle har den slags perioder, jeg har selv en lige for tiden hvor jeg virkelig må stramme mig an for ikke at ende i sofaen med en pose slik hver aften...
Men man må prøve at tænke over hvad der udløser den trang, jeg har selv fundet ud af at det er stress der udløser min trang, og så snart følelsen er identificeret så er det nemmere... Men stadig svært, især hvis jeg ikke kan gøre noget ved stress-problemet...
Man skal prøve at finde nogle ting som gør en glad, andet end mad, og så gøre dem og fokusere på hvor dejlig ens egen krop er og at man ønsker at den skal forblive sådan.. man skal værdsætte alle de ting man har opnået for den ekstra selvtillid gør det faktisk også mere motiverende at fortsætte den sunde livsstil synes jeg...
Men det er jo en individuel ting så intet er vel ens for nogen :S
Men jeg ønsker dig i hvert fald held og lykke med projektet og tillykke med alle de tabte kilo, det er smadder flot! :-)
Men man må prøve at tænke over hvad der udløser den trang, jeg har selv fundet ud af at det er stress der udløser min trang, og så snart følelsen er identificeret så er det nemmere... Men stadig svært, især hvis jeg ikke kan gøre noget ved stress-problemet...
Man skal prøve at finde nogle ting som gør en glad, andet end mad, og så gøre dem og fokusere på hvor dejlig ens egen krop er og at man ønsker at den skal forblive sådan.. man skal værdsætte alle de ting man har opnået for den ekstra selvtillid gør det faktisk også mere motiverende at fortsætte den sunde livsstil synes jeg...
Men det er jo en individuel ting så intet er vel ens for nogen :S
Men jeg ønsker dig i hvert fald held og lykke med projektet og tillykke med alle de tabte kilo, det er smadder flot! :-)
14 år2. februar 2010 kl. 10:57
bisseb (slettet)
Jeg har bestemt mig for at jeg ikke vil ligge under for mine impulser!
Når jeg får trang til noget som ikke er godt, prøver jeg at styre undenom ved at bruge mit hoved.
Får jeg sukkertrang, så siger jeg til mig selv at det er min krop som forsøger at narre mit hoved. Og så tager mit hoved beslutningen om at gå en tur i stedet, og tænke mine favorit positive tanker.
Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men det er en teknik som virker for mig.
Når jeg får trang til noget som ikke er godt, prøver jeg at styre undenom ved at bruge mit hoved.
Får jeg sukkertrang, så siger jeg til mig selv at det er min krop som forsøger at narre mit hoved. Og så tager mit hoved beslutningen om at gå en tur i stedet, og tænke mine favorit positive tanker.
Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men det er en teknik som virker for mig.
14 år2. februar 2010 kl. 16:03
AnneF (slettet)
Hej jk. Træt af dig selv??? Du har tabt næsten 20 kg! Du skal være pavestolt. Du har en fantastisk viljestyrke når du har kunnet tabe dig så meget. Husk også at være lidt god ved dig selv. Lad være med at få det så dårligt over at have lyst til alt muligt usundt men giv dig selv lov til det i passende mængder og så NYD det. Tænk over, hvad du ville blive helt glad for at spise og så gør det til en hyggelig situation og en bevidsthed om, at du giver dig selv lov. Ikke noget med at kaste sig over en pose chips direkte fra posen, men hvis det er chips du har lyst til at forkæle dig selv med, så køb nogen af en god kvalitet, lad dem ligge i skabet til det tidspunkt, du beslutter dig for, at du vil spise dem, og så op i en god skål og tændte stearinlys og noget godt på tossen og så nyd dem. Og så op på hesten igen næste dag - husk alle måltider i løbet af dagen, så du ikke gør og er sulten - det der tit sker for mig, er at jeg springer morgenmad og når det går galt også frokost over og så er det rigtig svært at lade være med at kaste sig over det første det bedste. Håber du kan bruge det - jeg skal selv ud og spise med min mand i aften - god mad og dejlig vin - og det bliver bestemt ikke en lille skål salat jeg vil nøjes med. Men jeg glæder mig og vil nyde det...
14 år12. februar 2010 kl. 07:57
bruger slettet
Hej
Jeg læste i ude og hjemme igår at når man har været på "kur" i længere tid var det en god ide at holde en fridag. Giv dig selv lov til at holde fri fra en enkelt dag og få det ud af systemet. Fortsæt derefter som før, du har jo gjort det skide flot. Jeg ved ikke om det hjælper men det var da værd at prøve.
Jeg læste i ude og hjemme igår at når man har været på "kur" i længere tid var det en god ide at holde en fridag. Giv dig selv lov til at holde fri fra en enkelt dag og få det ud af systemet. Fortsæt derefter som før, du har jo gjort det skide flot. Jeg ved ikke om det hjælper men det var da værd at prøve.
14 år12. februar 2010 kl. 09:10
Jeg har næsten tabt 20kg og jeg ønsker at forsætte mit vægttab. Jeg har tabt mig ved at spise fornuftigt, undgå sukker og fedt, drikke 2-3liter vand om dagen og dyrke motion 2-3 gange om ugen.
Men de sidste par dage, har jeg ikke kunne styrer mig, jeg har lyst til alt muligt usundt og føler mig konstant sulten..
Hvad skal jeg gøre for at komme videre og ændre mine tanker omkring alt det mad jeg ønsker at spise?