rygskade og 12 kg af. hård kamp?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

rygskade og 12 kg af. hård kamp?
Hej alle. Jeg er helt ny herinde, Er lige oprettet. Jeg har en skade i ryggen der gør at jeg skal tabe vommen. Er 163 høj og vejer 68 og skal ned på en 55-56 kg har jeg fået anbefalet. Jeg har bare så svært ved at komme igang. Jeg elsker alt der indeholder kalorier, især slik, chokolade, chips, ja alt der er dårligt for kroppen elsker jeg. Og så naturligvis også god mad. Har før også vejet 78 så er da kommet lidt ned i vægt, men de sidste 12 kg. Wops den bliver hård. Andre i felten der har det lidt svært med at finde motivationen? Nogle gode råd til at komme igang?
14 år28. januar 2010 kl. 02:07
re: rygskade og 12 kg af. hård kamp?
svømning og cykling er bedre med rygskade..
spis med under 50kcal pr 100gram.
14 år28. januar 2010 kl. 07:58
Hejsa med dig. og velkommen til.

Jeg render selv rundt med en rygskade, og kender godt til det med alle de søde sager. Men der er mange måder at komme de søde sager til livs på.
Jeg får f.eks. dagligt 10 g mærkt chokolade samt 30 g cashewnødder... så bliver sliksulten slukket der, det skal lige siges at de ikke må indtages sammen da dit blodsukkert måske vil gå helt amok.

Jeg har været colaholiker igennem de sidste 10 år, og det tog mig 3 dage med hovedpine, utilpashed og følte hele min krop gav efter, er er nu nede på at jeg måske 2 gange om ugen får et glas cola light.

Motivationen kender jeg kun alt for godt, min rygskade går ned i den ene balde, så det begrænser hvor længe jeg kan gå, stå og være aktiv. Men det er jeg igang med at arbejde på, det er en gåtur på ca 15-20 min om morgen, igen om middagen, og så en tur om aften. Jeg har desværre dage hvor jeg intet kan foretage mig, og det er en sur en.

Der findes et hav af fedtfattige opskrifter på nettet, som jeg gør brug af, hvor det så også er sådan at fedtfattigt mad ikke behøver at være kedeligt mad. Kun fantasien sætter grænser.
14 år28. januar 2010 kl. 09:47
monolith - jeg har som dig også rigtig svært ved det. jeg skal tabe mig 10 kilo og syntes det er rigtig svært. jeg har selv knæskade, som jeg har haft mega mange problemer med! men det er ved at være bedre.
mine bedste råd må være at være tålmodig og ikke give op, selvom det til tider kan være hårdt. find nogle der kan holde dig i ørene, som kan hanke lidt op i dig. svømning er rigtig godt som andre også siger. eksperimenter med maden og også noget lækkert. evt. nogle lækre og sunde frugt desserter til de dage, hvor du har rigtig meget lyst til noget.
husk at drikke en masse vand så du får skyllet kroppen igennem. og gør det til en vane at taste ind her, det syntes jeg hjælper. hvis motivationen fejler, så fortæl det til nogen. evt. skriv herinde, så er alle rigtig hurtige til at få dig igang igen. held og lykke.. (:
14 år28. januar 2010 kl. 09:52
Hej med jer. Tak for jeres svar:)
Jeg tænkte nok at der var andre der også havde skader og derved ikke kan gå helt amok i træning osv. Men det hjælper mig at høre at I gør det på trods af jeres skader. I holder ud og gør det. Det synes jeg er flot og rigtig motiverende:)
Jeg har faktisk også tænkt på den med svømning, selvom det betyder at skulle vise sig i bikini.. eller endnu værre en badedragt.. men altså, måske kan man gøre det om morgenen hvor der kun er seriøse svømmere til stede. Svømmer I også?
Har fået det kraftigt anbefalet. Også til knæskade. Har ikke fået anbefalet løb og gang for meget også pga. at det simpelthen giver for mange smerter. Cykling (hvilket jeg hader) svømning og ellers pilates og sådan noget skulle være godt. Jeg synes desværre bare at det er så forfærdelig kedeligt. Gik til boksning for nogle år siden hvor man jo blev kastet rundt og det var frygteligt hårdt, men det var samtidig også sjovt, og man havde det bare så godt bagefter. Men det kan jeg ikke mere pga den arcolyse jeg har. Jeg tror jeg simpelthen begynder at gå lange ture som I siger. Rundt om damhussøen. Nogle der bor i nærheden og der godt vil med?
14 år28. januar 2010 kl. 13:19
jeg svømmer! og er bestemt heller ikke glad for at vise mig frem i badetøj, men lige så snart jeg er igang med at svømme, så er det ikke slemt, så kan folk ikke se en (:
det er klart rarest på et tidspunkt, hvor der ikke er så mange, så det er godt at komme på de lidt skæve tidspunkter. med tiden bliver man lidt bedre til at klare flere blikke, sådan har jeg det i hvert fald (:
jeg tror det ville være godt for dig at begynde (:
14 år28. januar 2010 kl. 17:04
Rygskade? Det er sævrt at anbefale en sport, når man ikke ved, hvad skade det drejer sig om.
jeg har selv fået lavet en rygafstivende operation og har 2 mere i vente i de kommende år, men lægen på privathospitalet anbefalede først og fremmest svømning og cykling (mange byer har faktisk svømmehold for overvægtige). Og har man en rygskade har nogle hospitaler særlige hold.
Men ellers fik jeg af vide, at jeg skulle prøve de sportsgrene af, jeg havde lyst til, LANGSOMT, og mærke efter. Så finder man ud af, hvad man kan eller ej.
Mit stofskifte gik bare ned, og da jeg før jeg blev opereret ikke kunne ret meget, så..... kilo kilo kilo.
Før da kunne jeg spise hvad jeg ville, og var bare slank.
Så jeg kæmper mod stofskifte og stiv ryg :)
Har tabt mig fra 94 til 86, 5 på et år. Er sulten hele tiden, men hver gang jeg kan aflever for stort tøj til genbrugen, er det den knurrende mave værd :)
14 år15. februar 2010 kl. 13:27
Jebbie. At smide for stort tøj ud, og fryde sig over det. Det er i sig selv et stort skulderklap. Det er fedt at læse.

Jeg er desværre så ny i rygskadeverden, at min læge ikke tør give mig nogle idéer, selv om han ved at jeg er startet på at smide kiloerne.
Men jeg har heldigvis 2 hunde, hvoraf den ene er hyperaktiv, så vi får da nogle ture ud af det. Og det i sig selv er jo godt, for man kan jo taste det herinde. Jeg er begyndt at taste alle miine former for aktivitet herinde, for det er da meget rart at vide om man overhovedet røre sig nok, selv om man er plaget af div. skader og smerter.

Min læge har dog anbefalet mig dette: tag dine smertestillende. Lad dem ligge i maven i ca 15 minutter, og tag så overtøjet på, og gå en tur, så passer det med det meste medicin at det er begyndt at virke når man kommer tilbage. der er jo ingen der siger at man skal lunte afsted. Og når du så kommer hjem, så er man mystisk nok ved bedre humør og man kan sætte sig ned, uden at blive overmandet af smerter fordi man lige har givet sig selv for meget.

Jeg holder pauser under mine ture, og øger og sænker farten undervejs.
14 år17. februar 2010 kl. 11:14

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...