#1 af Anonym
nem motion
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Anonym
Hej jeg er ny og skal igang med at tabe mig, problemet er bare at jeg har astma og ja vejer jo alt for meget, så jeg bliver hurtigt træt og taber vejret, er der nogen der har nogle forslag til noget motion der er mildt at starte op med. jeg har ikke mulighed for at gå til noget, da jeg har en handikappet søn som tager min tid til han skal sove kl 20.
14 år12. januar 2010 kl. 21:19
ileby (slettet)
re: nem motion
gå en tur er jo absolutt meget nemt, og hvis man tilsætter et par stave, skal man visst have optil 20% større kalorie forbrænning.
ellers ercykling skånsomt, og jeg synesheller ikke man bliver forpustet på samme måde som i f.eks løb.
Efter kl. 20 bliver det noksvært at komme i svømmehald, men ellers erdet rigtig godt.
Jeg har investeret i en stepper, som jeg en gang i mellem hopper på i 10 minutter. og man forbrenner faktisk rigtigmange kalorier ved det. alt efter hvor meget gas man giver den.
men det kunde evt være en mulighed for dig, som ikke har såstor mulighed forat kommeud af huset.
2x10 minutter om dagen er jo en god start.
man skal heller ikke overdrive medbrugen af den, da man nok kan få lidt ondt i knærene.
ellers kunde du jo starte med et løbe-program.
gå 10 min, løbe 2 osv.
eller bare løbe 100 meter, eller så langt du nu kan, for atfå pulsen i vejret, og dermed også kalorie forbrenningen.
Jeg har aldrig kundet lide at løbe, men nu elsker jeg det...
man kommer hurtig i form, og detbliver en slags konkurence mod mig selv, hvorlangt jeg kan løbe.
held og lykke med dit vægt tab!!
knus sandra
ellers ercykling skånsomt, og jeg synesheller ikke man bliver forpustet på samme måde som i f.eks løb.
Efter kl. 20 bliver det noksvært at komme i svømmehald, men ellers erdet rigtig godt.
Jeg har investeret i en stepper, som jeg en gang i mellem hopper på i 10 minutter. og man forbrenner faktisk rigtigmange kalorier ved det. alt efter hvor meget gas man giver den.
men det kunde evt være en mulighed for dig, som ikke har såstor mulighed forat kommeud af huset.
2x10 minutter om dagen er jo en god start.
man skal heller ikke overdrive medbrugen af den, da man nok kan få lidt ondt i knærene.
ellers kunde du jo starte med et løbe-program.
gå 10 min, løbe 2 osv.
eller bare løbe 100 meter, eller så langt du nu kan, for atfå pulsen i vejret, og dermed også kalorie forbrenningen.
Jeg har aldrig kundet lide at løbe, men nu elsker jeg det...
man kommer hurtig i form, og detbliver en slags konkurence mod mig selv, hvorlangt jeg kan løbe.
held og lykke med dit vægt tab!!
knus sandra
14 år12. januar 2010 kl. 21:31
solstråle1974
nogle fitness videoer/dvd til derhjemme således at du kan dyrke det når din søn sover. - Ellers er der nogle vægte - eller når du sidder foran computeren at træne ben og mellemgulv
pøj pøj med det ; 9 )
pøj pøj med det ; 9 )
14 år13. januar 2010 kl. 00:20
Stronger (slettet)
Vi har Wii fit herhjemme, jeg har haft sved på panden mange gange over den. Og så behøver man jo hellere ikke komme ud, hvis nu du har behov for at være hjemme pga. sønnen. Ellers vil jeg også foreslå en alm. gåtur! Her er det kun gåture med barnevognen der i puljen! Det er en god start. Bare så man får et behov for at motioner. For når først man kommer i gang med at rører sig, så bliver man faktisk afhængig af det :-)
14 år13. januar 2010 kl. 00:58
Sannew (slettet)
Jeg vil også foreslå sådan noget som wii fit, motionsdvd'er og gåture (evt hjemme, der findes hjemme-gå-programmer for vægttab).
Men det vil nok være en god ide at kontakte asma- og allergiforeningen for at høre hvilke motionsformer, der er bedst for dig. Jeg ved at karate og yoga skulle være godt, fordi de styrker åndedræt og mellemgulvsmusklerne. Jeg ville selv tro at tai chi ville være fantastisk. Men prøv at tjekke det først.
Hvilket handicap har din søn? Kunne I evt finde på noget motion, I kunne lave sammen i løbet af dagen? Jeg har selv en handicappet dreng, og jeg tager ham med i flere af de ting, jeg laver. Det kommer selvfølgelig lidt an på, hvilket handicap, han har, men ALLE mennesker har jo godt af at røre sig, og man kan næsten altid finde et eller andet, der passer.
Men det vil nok være en god ide at kontakte asma- og allergiforeningen for at høre hvilke motionsformer, der er bedst for dig. Jeg ved at karate og yoga skulle være godt, fordi de styrker åndedræt og mellemgulvsmusklerne. Jeg ville selv tro at tai chi ville være fantastisk. Men prøv at tjekke det først.
Hvilket handicap har din søn? Kunne I evt finde på noget motion, I kunne lave sammen i løbet af dagen? Jeg har selv en handicappet dreng, og jeg tager ham med i flere af de ting, jeg laver. Det kommer selvfølgelig lidt an på, hvilket handicap, han har, men ALLE mennesker har jo godt af at røre sig, og man kan næsten altid finde et eller andet, der passer.
14 år13. januar 2010 kl. 10:49
Belfast (slettet)
Jeg har anskaffet mig en crosstrainer... købt den billigt på den blå avis på nettet.
Den er let at springe på når man lige har tid.
Istarten var jeg helt færdig efter 7 min. men nu kan jeg tage 30 min i højt tempo...
Den er effektiv både mod forbrænding og jeg kan mærke min kondition bliver bedre og bedre...
Held og lykke
belfast
Den er let at springe på når man lige har tid.
Istarten var jeg helt færdig efter 7 min. men nu kan jeg tage 30 min i højt tempo...
Den er effektiv både mod forbrænding og jeg kan mærke min kondition bliver bedre og bedre...
Held og lykke
belfast
14 år13. januar 2010 kl. 21:14
Anonym
Hvis du har en trappe i hjemmet kan du bruge nederste trin - hvis det vel at mærke ikke er et smalt trin, fødderne skal jo kunne være der.
bare træd op med først den ene så den anden fod, og ned igen i samme rækkefølge. og bliv så ved i den mængde tid du føler passende
bare træd op med først den ene så den anden fod, og ned igen i samme rækkefølge. og bliv så ved i den mængde tid du føler passende
14 år16. januar 2010 kl. 20:34