Nystartet bruger

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Nystartet bruger
Hej alle
Jeg er ny på denne side, og glæder mig rigtig meget til at komme ordentlig igang med at bruge den.
Da jeg i december 2008 blev gravid, var jeg i gang med et vægttab, jeg havde overskuddet og motivationen. Det var jeg igennem hele graviditeten. Desværre føder jeg 10 uger for tidligt en lille dreng, som viser sig at være meget skrøbeligt. Det første år var vi inde og ud af sygehuset hele tiden. Det var rigtig hårdt, og min lyst til at tabe mig forsvandt. Jeg havde ikke overskuddet til det. Nu her 1½ år efter fødslen, kan jeg mærke at overskuddet er ved at være tilbage. Så nu skal jeg bare klø på.

Derfor er jeg interesseret i, hvordan I andre kom i gang? Gjorde I noget specielt den første tid, til at holde motivationen oppe?

vh.

lenemaj
14 år10. januar 2010 kl. 21:11
re: Nystartet bruger
Hej Lenemaj. Jeg er også ny bruger. Efter en fødsel for 5 år siden, døjer jeg stadig med nogen kiloer. Og de er sikkert grunden til jeg ikke kan blive gravid igen. Jeg håber vi kan støtte hinanden. For 2 år siden tabte jeg mig 20 kg hos WW, men de er desværre røget på igen. Kh Karinasp1
14 år10. januar 2010 kl. 21:29
Hejsa velkommen til!

Jeg har lige været gravid, så jeg skal bare have smidt de ekstra kilo inden de gror fast:-) Tog godt nok alt for meget på!

Med hensyn til motivationen tror jeg det er meget forskelligt hvordan den holdes. Nogen køber lækkert til sig selv når de når deres delmål, altså tøj osv. Og andre bruger noget andet. Men jeg synes det er vigtigt at man sætter overskuelige delmål. Og lære at acceptere at der bare nogen gange er stilstand i et vægttab, især når den første tid er ovre. Man taber sig meget i starten og så kommer der altså små pauser. Hvis ikke man når sine delmål, så lad vær med at blive sur på sig selv!

Hvordan kom jeg i gang: Ja jeg gik simpelthen bare i gang. Startede med at tælle kcal for mit alm. madbudget, og fik egentlig et chok. Så begyndte jeg at skære ned på dem, vælge nogle andre fødevarer osv. efterhånden kunne jeg undvære at tælle kcal. Og i dag tæller jeg overhovedet ikke kcal, kun inde i mit hoved sådan en ca. beregning.

Men bare klø på, det skal nok komme. Og husk, hvert nederlag som man ikke dør af, blir man stærkere af! For der vil komme nederlag med også. Men brug dem til at blive klogere på. Men den følelse af at tabe sig, er så vidunderlig.....

Held og lykke.
14 år11. januar 2010 kl. 00:06
Hej
Jeg er også ny herinde :)
Jeg har ikke været gravid, men skulle det ske engang i år gør det ikke noget :)
Men min vægt viser desværre os for meget, har engang tidligere tabt 11 kg, så jeg ved at jeg kan.

Men jeg synes godt nok det er svært at komme igang :(
Jeg tror jeg har brug for at der er nogen der "følger mig", altså nogen som jeg skal "vise" hvad jeg har spist og hvordan vægten ser ud.
Og her er Madital.dk jo helt fantastisk :)
Glæder mig rigtig meget til at følge jer andre :)
Og held og lykke til jer :)
Vh.
Vædderen
14 år11. januar 2010 kl. 08:59
Hej Karina

Glæder mig rigtig meget til at følge og støtte dig. De der kiloer kan være møj belastende at komme af med.
hvor meget vil du tabe dig?

Vh.

Lenemaj
14 år12. januar 2010 kl. 15:10
Hej Lenemaj. Mit mål er at tabe mig godt 20 kilo. Jeg skal til bryllup til august og derfor må og skal jeg tabe mig inden. Min drøm er at kunne passe en en kjole, har aldrig haft en fin kjole før. Så det er mit mål. Kh Karina.
14 år13. januar 2010 kl. 14:19
Hej Karina.
Mine kilo er også røget på på samme måde som dig...
Tog kun 6 kilo på under min graviditet og havde smidt 6 da jeg havde født, men fødslen kom også alt for tidligt 8 uger. Det var tiden derefter der var for hård og som gav mig de ekstra kilo jeg nu kæmper med.
Oven i hatten var jeg så heldig at jeg også fik sukkersyge for lavt stofskifte og for højt kolesterol og for højt blodtryk!!!

MEN nu er jeg klar til at kæmpe og har været i gang i et stykke tid.
Det går ikke hurtigt men det går fremad og det er sådan det skal være!!!

Held og lykke med vægttabet og det hele.

Rikke
14 år13. januar 2010 kl. 21:09
Ved ikke hvorfor jeg skrev hej Karina... jeg mente selvfølgelig
Hej Lenemaj
14 år13. januar 2010 kl. 21:10
Hejsa
Jeg fødte i november 2008 og tog 21 kg på mens jeg var gravid mangler stadig at komme af med noget af det, men nu synes jeg at motivationen er der efter at jeg har læst jeres..
14 år14. januar 2010 kl. 14:34

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...