Tilbage i kampen og allerede en masse tanker

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Tilbage i kampen og allerede en masse tanker
Nu har jeg siddet og læst lidt på forum for at komme up to date. Jeg har ikke nået det hele, men vil prøve at kigge lidt mere i løbet af weekenden. Men jeg føler allerede motivationen komme snigende og der er en masse tanker som melder sig på banen.

Jeg synes det er en lidt sjov tanke at de andre gange jeg har startet kur har det været nemt at komme igang med mad-delen, hvorimod motion har haltet. Men denne gang føles det ikke så slemt at skulle igang med motionen. Jeg har mit karate ca 2 gange om ugen. Og så vil jeg gerne ud at løbe ind imellem (ikke lige pt fordi der er koldt og glat, men jeg løb da nytårsaften). Ud over det har jeg min wii og tager helt sikkert i weekenden på en kælketur eller to med ungerne hvor vi får lidt bakketræning :-)

Nå men jeg plejer at sætte mig nogle mål for den kommende uge, så det må jeg hellere gøre....

- Jeg skal have trappet ned på slik, søde sager og junkfood.
- Jeg skal lave madplan (det gik i fisk i december ellers har jeg haft månedlig madplan siden sommer).
- Jeg skal til karate mandag + onsdag + minimum 1 løbetur + en anden alternativ form for motion (wii eller andet).
- Jeg skal igang med at taste mad i madital.

Så er der vist også nok at se til.
14 år8. januar 2010 kl. 11:29
re: Tilbage i kampen og allerede en masse tanker
Hvor sejt at du går til karate :)
held og lykke med at komme igang:)
jeg er selv lige startet og super motiveret...

hilsen sandra
14 år8. januar 2010 kl. 12:02
Det er faktisk også karate, der gør at jeg holder fast i motionen, så det er fantastisk. Jeg startede for 2 år siden sammen med min søn. Det var mens kuren var på sit højeste og jeg havde brug for noget motion ud over løb. Da jeg havde tabt de 20 kilo og begyndte at tage ting meget afslappet blev det også så som så med løbeturene, men karate kom jeg stadig afsted til. I november/december gik vi helt amok og var afsted til karate mandag 1 - 1½ time)og onsdag 1-2 timer og lørdag 1½ - 2 timer. Så følte man sig lidt sej. Men det var af nød, for vi skulle blive gode nok til at gå til graduering. Men det lykkedes også, så vi har nu grønt bælte.
14 år8. januar 2010 kl. 12:25
Hej Karina
Hvor er det dejligt du er så motiveret. Man kan på dig rigtig se, at det er det at vælge den rigtige motion, er det der holder motivationen fast.
Held og lykke.
Selvom jeg ikke en ung "sild" som dig så har min motion ( Pilates 2x ugl. + 1 x linedance ugl. + stavgang el. alm gang ) også været det der skal holde mig i hånden de næste 5-6 mdr.
Vi må heppe på hinanden.
Anom

14 år8. januar 2010 kl. 14:11

Jeg har det svært med at komme igang med motionen, men dette indæg er med til at jeg vil fokusere mere på det ; )

Det bedste jeg kunne tænke mig er kickboxing, men der ligger desværre ikke noget i nærheden øv, men så må jeg bar e slå ud i luften ; )

Syntes også at det er super godt at du har karate , det er fedt ;)

14 år8. januar 2010 kl. 16:19
Totalt sejt at være så overskuds agtig at lave mad plan for en måned af gangen. Det må da give rigtig gode resultater mht både kost, miljø og økonomi :)
14 år8. januar 2010 kl. 17:53
Mariap: Jeg tror ikke det er helt det samme at stå og sparke ud i luften. Det ville det ikke være for mig i hvert tilfælde, men du kan jo være anderledes skruet sammen. Men for mig er det fede ved karate at det er fast to gange om ugen. Jo jo vi kan da vælge det fra og gør det også ind imellem hvis kalenderen er for presset. Men jeg er afsted sammen med min søn og prioriterer det meget højt at komme afsted. Så på den måde virker det bedre for mig. Og når man så har karate mandag og onsdag bliver det meget nemt at lave et program, hvor man lægger en løbetur eller to ind og så lidt wii, så har man faktisk en god ugeplan ;-)

Angelique: Det med madplanen blev netop trigget af at vi skulle spare lidt på pengene på vores madkonto fordi den var helt nede. Ovenpå julen er den det igen, så på det punkt ville det være fint at få lavet plan igen. Men også fordi det giver meget mere ro i hverdagen at det er afgjort hvad menuen skal være. Og så sørger jeg selvfølgelig for at der med på planen også er det sunde tilbehør. Det kan jeg mærke der er meget brug for oven på alt for meget junk og hurtig mad, hvor der slet ikke har været fokus på grøntsagerne. Jeg kan varmt anbefale månedsmadplanen. Man sparer altså også tid. For uden planen handler jeg hver eller hver anden dag. Med planen handler jeg stort ind en gang om ugen og så en lille shoppetur i løbet af ugen, men her kan jeg ofte sende sønnen fordi det bare er mælk og rugbrød ;-)
14 år10. januar 2010 kl. 09:30

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...