Respons på at der skal tabes 10 kg "Ja ja, det har du jo sagt før! "

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Respons på at der skal tabes 10 kg "Ja ja, det har du jo sagt før! "
Og jeg bliver bare så sur.... og ked af af det

Svaret er kommet fra både min mand og min mor da jeg for nyligt sagde at nu måtte det være...

Er nyligt hjemvendt fra en kærlighedsferie med min mand i Milano hvor vi også fejrede nytårsaften. Vi snakkede meget om hvad 2010 kommer til at indeholde - blandt andet vil det være det år hvor vi skal fejre 1-års bryllupsdag...
Jeg fortalte ham at 2010 også skulle være året hvor jeg tabte mig min. 10 kg... hvorefter han svarede at det havde jeg jo annonceret før!!!! Sikke man så bliver motiveret...

Jeg ved da godt at jeg har haft flere mislykkede forsøg med flere kilo på kroppen som resultat, men hvorfor kan de ikke bare lade mig fortælle om min plan?

Jeg har brug for at motivere mig selv ved at fortælle andre om hvad jeg har planer om at gøre. Når det så ikke lykkes skal jeg så straffes for at forsøge?? Det lyder på dem som om de har givet op, hvis man kan kalde det det.
Men jeg giver jo ikke op... jeg prøver igen og igen og ikke med deciderede kure, men med at droppe søde sager og dyrke mere motion.
Jeg har prøvet længe at finde ud af hvad mit "problem" er - hvorfor det ikke lykkes... For jeg spiser ikke meget sødt... jeg elsker grønt og frugt og har nemt ved at få det spist... Først afvænnede jeg mig fra vægten - jeg havde en idé om at vægten fik mig til at fokusere ekstra meget på maden og det gjorde den rent faktisk - nu er jeg ikke længere slave af vægten. Nu føler jeg at jeg kan starte og jeg ved hvordan - portionsstørrelser - jeg spiser simpelthen for meget. og selv for meget frugt og grønt kan være skidt...

Så nu er jeg endnu en gang på hesten... kaster mig ud i -12 kg inden vores bryllupsdags som er præcis 6 mdr fra idag... Glæder mig og er helt høj af at nu prøver jeg igen... så kryds fingre for at min motivation holder - det gør jeg!!!

Tak fordi I lyttede:o)

14 år4. januar 2010 kl. 13:21
re: Respons på at der skal tabes 10 kg "Ja ja, det har du jo sagt før! "

Kan godt forstå at du bliver såret når du fortæller din plan. Det havde jo været bedre hvishan havde sagt " jeg vil da gøre mit til at støtte dig " det var nok mere det du havde brug for at høre, men nu kan vi være her for dig ; ).

Jeg har købt Dr. Phils - " aldrig mere slankekur " og jeg må indrømme at der er nogle gode øvelser i bogen, som for en til at tænke mere overfor hvorfor, hvordan og hvorledes - jeg er ikke igennem hele bogen endnu.

Så velkommen til , så kan vi støtte hinanden ; )

Kn

Maria
14 år4. januar 2010 kl. 15:38
hej Gine, du kan tro vi nok skal heppe! Jeg tænkte på om du ikke kunne mobilisere noget vrede istedet? bliv da llidt gal, og sig: de skal tage fejl skal de! og hver gang du er ved at putte noget i munden du ikke har godt af, eller prøver at springe motionen over, tænke: Jeg skal vise dem - og lad da være med at fortælle så meget om det - når resultaterne viser sig, skal de nok komme krybende.
Man kunne også vælge at tro, at både din mand og familie, tænker at de vil beskytte dig mod at føle svigt når det ikke lykkes !! lidt på en klodset måde, måske, men alligevel. de blicer måske også lidt usikre, hvis du flere gange har sagt at du gerne ville tabe dig, og det så ikke lykkes, hvad skal de så sige? skal du holde dig op på det du har sagt, eller skal de bare tie det ihjel?
Kærlige tanker

14 år6. januar 2010 kl. 09:28
Jeg ville blive motiveret af sådan en kommentar for så skal jeg f..... vise dem. Men sårende er det.

Det er faktisk sådan jeg er kommet igang med at løbe. Der var en fitnessinstruktør der gav mig et foredrag om hvor belastende det var at løbe og underforstået at det kunne jeg ikke, så det skulle jeg nok vise hende.
14 år6. januar 2010 kl. 16:49
Både til dygtig og Kirsten:

Jeg bliver egentlig også sur... men det holder sjældent længe nok til at give mig et ordetnligt vægttab...

men nu er jeg top motiveret... er gået tilbage til mine gamle kostvaner for - tosset som det må lyde - så er jeg vant til grønt og sundt og ikke at spise sødt... levede flere år efter vægtkonsulenterne hvilket har givet nogle gode vaner...
og i morgen begynder jeg at træne igen...:o)

jeg har også en anden lidt mere hemmelig drivkraft - nemlig at min søster osgå er begyndt at tabe sig og gud hjælpe mig hvis hun kommer ned og vejer mindre end mig hehe... skal lige siges at hun er 7 cm højere og vejer derfor naturligt mere end mig... men en drivkraft er det da:o)

men tak for svarene... det er altid rart at få tingene sat i perspektiv
14 år6. januar 2010 kl. 19:33
Jeg synes først og fremmest det er mangel på respekt at sig sådan til folk.... Men de har formentlig ikke gjort det i ond mening. Jeg vil i hvert fald også heppe på dig og selvfølgelig kan du klare det du skal bare holde i.......Det er lige som med alle andre ting i denne verden, hvis man tager en beslutning skal man bare holde fast ved den. (lettere sagt end gjort).

Men som de ande skriver, brug da bare deres svar som motivation.

Vi ved du kan klare det os herinde, og så længe du selv ved du kan klar det, så er det det der tæller!

Pøj pøj med det
14 år6. januar 2010 kl. 21:52

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...