#2 af Maddie (slettet)
Amning og slankekur, nogen med viden om det?
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Maddie (slettet)
re: Amning og slankekur, nogen med viden om det?
Hej,
Jeg synes, at det lyder som en god idé: at spise sundt og skære ned på sukkeret måske.
Det vigtigste er jo, at dit barn får god - og rigelig mad. Det er næsten ikke til at bære, hvis man føler, at man ikke har mælk nok. Du skal nok tabe dig alligevel. Gå nogle friske ture med barnevognen og hold dig fra småkager, chips og chokolade.
Venlig hilsen
Maddie
Jeg synes, at det lyder som en god idé: at spise sundt og skære ned på sukkeret måske.
Det vigtigste er jo, at dit barn får god - og rigelig mad. Det er næsten ikke til at bære, hvis man føler, at man ikke har mælk nok. Du skal nok tabe dig alligevel. Gå nogle friske ture med barnevognen og hold dig fra småkager, chips og chokolade.
Venlig hilsen
Maddie
15 år1. januar 2010 kl. 19:01
solstråle1974
re: Amning og slankekur, nogen med viden om det?
Ja, jeg vil nok også skrive det sammen som ovennævnte.
Du skal jo huske at passe på mælken til dit barn, lad ikke den komme på bekostning af vægten.
Tror at du ikke skal tænke så meget over det, men nyde samværet med dit barn, spise sundt, tjeck hvilke grøntsager du skal undgå - der er nogle som kan give barnet mavepine ( kan selvfølgelig ikke lige huske hvilke ) - Jeg ammede begge børn til de var over 9 mdr. gamle - og så bare ud og dyrke motion - mange steder kan du stille barnevognen og så har de personale der holder øje med barnet , så du kan dyrke motion mens barnet sover.
Eller nogle gode gåture -
så bare fat mod og afsted og når noget driller/ er godt osv. så bare skriv herinde - vi støtter dig ; )
15 år2. januar 2010 kl. 01:38
Ja nu skal det jo for alvor stå at jeg skal tabe mig. Jeg står bare i den situation at jeg ammer vores snart 3uger gammelt barn på fuldtid. Min krop har på nuværende tidspunkt allerede svært ved at følge med om aften med hensyn til mælkeproduktionen, ellers går det ganske godt med at amme. Men mit spørgsmål er hvordan jeg skal forholde mig til mig slankekur. Har jo været inde og læse en masse hvad folk de skriver, men kan ikke rigtig finde noget svar på det jeg gerne vil vide. Vi skal jo ifølge madital min. have 1200 kcal om dagen! Men hvad med når jeg ammer. Kan kun finde man skal have 500 kcal mere end normalt, det betyder jeg skal spise 2500 kcal. Men må man skære ned på sine kcal, fx. til 1800 kcal hver dag! Går ikke så meget op i kcal, men der er så mange der siger man absolut ikke må gå på slankekur når man ammer. Men jeg vil jo gerne tabe mig. Skal jeg bare spise sundt og så ellers ikke tænke for meget over hvor meget jeg spiser, eller hvordan skal jeg dog gribe det an. Har jo en drøm om at amme mit barn til hun er 4-6 mdr. gammelt. Men jeg vil bare også så gerne udnytte min barsel med hensyn til at tabe mig!
På nuværende tidspunkt spiser jeg bare som jeg altid har gjort. Altså bare uden det usunde. Det ser stadig ud til at jeg taber mig ved denne metode. Så jeg tænker på om jeg bare skal lade slik og søde sager være og så ellers ikke skære ned på kcal. Må nok ærligt indrømme amningen gør at man skal tvinge sig selv til at huske at spise, for elers glemmer man det nemt!
Er der nogen der ligger inde med viden omkring dette emne, eller ved hvor jeg kan finde noget. Måske der er nogen der har egne erfaringer...