Hej Maria
Jeg kender det ALT for godt!
Jeg har det som regel fint indtil en del af mig giver lidt efter og tænker "arhh jeg kunne da godt liige tage et lille stykke kage" eller "mon ikke jeg burde vente til i morgen med motionen"...
Når først den mulighed har sået sig i mit hovede, så ryger den ikke ud før jeg er faldet i. Og det er jo noget skidt.
Jeg har også denne gode side af mig selv som så fortæller mig hvad der er rigtigt og hvad jeg egentlig burde gøre. Og de to stemmer kan komme totalt op at slås inde i hovedet! :-(
Jeg har lært mig selv at se dem som personer (haha alle der har læst så langt her har sikkert allerede erklæret mig mentalt ustabil by now xD) som har form som en lille djævel og en lille engel.
Hvis jeg tager mig en løbetur, eller kommer på fitness så tager det som regel og hjælper rigtig meget. Ellers hjælper det hvis jeg kan distrahere mig selv med at tygge noget sukkerfrit tyggegummi og se en god serie i tv.
#2 af bruger slettet
Jeg er selv blevet mere bevidst om det og prøver at tænke logisk når tanker inde i selv går på vej mod "chokoladen osv.... " Når den indre siger at det kan du godt tillade dig og bare et enkelt stykke.
Jeg er også begyndt at bruge dette forum noget mere og går gerne herind hvis jeg kan mærke at trængen trækker på så jeg kan få inspiation fra andre gode opmundrende inlæg
Hvad gør I - jeg er begyndt at lave noget andet så vidt muligt, men overvejer at have en at ringe til i ved når man er ved at være desperat over den lækkere nougat der ligger og kalder ens navn..