modgang = ædeflip

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

modgang = ædeflip
Tja så fik man lige et slag i hovedet. for at gøre en lang historie kort, er jeg ansat i et vikariat, som løber til 31.12. i september måned får jeg så at vide at jeg vil blive fast-ansat, efter 31.12. MEN det var en lovning som kom inden det var clearet af økonomisk. føler nu at lovningen kom for at sikre dem, således at hvis de fik lov at beholde mig at jeg ikke skulle finde noget andet.

Nu står jeg så i den situation at have fået at vide at jeg skal holde 31.12 men der måske er mulighed for en vikariat forlængelse på 3 måneder i en helt anden afdeling.
Jeg er så glad for mit job og har endelig fundet min rette hylde, og var jo lykkelig over at kunne blive.. troede jeg.

Nu er jeg bare ked og rigtig modløs over hele situationen, og min tidligere adfærd ville være at æde, og være fuldstændig ligeglad.. men det er nu prøven skal ståes, at jeg skal lave om på mit mønster.. Men for hulen hvor er det svært, jeg er endnu ikke faldet i, og ønsker heller ikke at gøre det.
Jeg gider ikke spise bare fordi jeg synes at det er synd for mig selv.

men hvad gør i når trangen bliver stor???? og mønsteret skal brydes?
15 år9. december 2009 kl. 14:14
re: modgang = ædeflip

Personligt bruger jeg træning til at bryde mønstre. Eller bare det at gøre tingene på en lidt anden måde.

F.eks. sæt dig i sofaen, men ikke der hvor du plejer eller i den stilling du plejer. Bare det at man sidder et andet sted med et andet udsyn til stuen gør at man er mere bevidst om sig selv den aften. På den måde har man allerede brudt rutinen med at sidde samme sted i sofaen og derved er det også lettere ikke at skulle spise noget. Hvis trangen til virkelig at gå løs på køleskabet er der så spis frugt. Skær æbler ud, tag en appelsin med hen til sofaen og vær bevidst om at du spiser den. Tag en kop te med mælk og noget sødt - det kan virkelig også holde spisetrangen tilbage.

og så snak om det... skriv om det... med hvem som helst; manden, din mor, en veninde eller herinde. Det får virkelig en til at vende tingene en ekstra gang... måske få en andens perspektiv på det ens eget problem.

Jeg kan også finde på at lave overspringshandlinger... f.eks. ved at tage ned og træne. Gå en tur. eller bare gå i seng om aftenen. Hvis trangen til at spise er lige ved at overmande mig så er det bedste næsten bare at komme ind og putte og vide at det hele er en smule lysere næste dag.

Hvor længe bliver du ved med at have lyst til at spise når du oplever modgang???

Gine
15 år9. december 2009 kl. 15:42
re: modgang = ædeflip
Det er altid surt når tingene går imod det man lige så, så positivt på. - Jeg kan også godt lave de der "hvor er det syndt for mig " handlingerne - MEN tænk over hvem det er du straffer ? - det er jo kun dig selv - jeg selv er virkelig begyndt at tænke mere over det.

Har du når du oplever trangen en du kan ringe til ?, så får du det på afstand og så har du fået tankerne på andet end maden, el. Lækkerbiskner " Der visker dit navn" .

Gine´s råd er også ret gode og hvis du sætter dig ned og skriver ned lige når du får den der oplevelse , sætter sig ned og skriver dine frustrationer ned med det samme, så får du det også ud fra kroppen/sindet - Skriv herinde når du har det sådan , så vil vi hjælpe hinanden.

Kn

maria
15 år9. december 2009 kl. 22:33

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...