Gode råd vedrørende "Pausekost" søges.

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Gode råd vedrørende "Pausekost" søges.
Jeg er 32 og er i gang med et større vægttab. Min historie er som mange andres. Jeg tabte mig for et par år siden fra 93 til 68 kg, men var desværre endt på 86, da jeg endelig tog mod til mig og steg på vægten i December. Da jeg stod/står overfor en forandring i mit liv (brud med kæresten), besluttede jeg at nu skulle jeg igen vende bøtten og kæmpe mig tilbage til et acceptabelt udseende. I dag står vægten på 77,7, så det kan jeg kun være glad for. Mit mål er i første omgang 72, da jeg husker at denne vægt ikke er fuldstændig tåbelig i relation til at være bare en smule attraktiv. Her kommer så mit problem og årsagen til at jeg skriver herinde: Jeg startede 1/9 med frisk at gå på Nupo only (det virkede jo sidste gang), men kunne slet ikke finde motivationen. Jeg fik dog alligevel skåret lidt ned, men den 16/11 var der kun røget 4 kg og rent mentalt var det bare ikke nok for mig. Så gik jeg på Nupo, hvilket holdt en uge, hvorefter min krop sagde stop. Herefter gik jeg over til at spise tåbeligt. Nu er jeg så på Nupo igen, har været igang i fem dage og det fungerer p.t. Problemet er, at sandsynligheden for at jeg kan holde den på Nupo ikke er stor og det er jo bestemt heller ikke ønsket for resten af livet. Efter at have defineret problemet kommer jeg så (langt om længe) til mit spørgsmål: Er der nogen, der har gode råd til "pausekost"? Jeg har tænkt mig at køre Nupo i de perioder min arbejds- og livssituation tillader det, men vil meget gerne finde et fornuftigt alternativ til de perioder, hvor jeg ikke magter det....Et alternativ, som forhåbentligt vil lære mig at vende "pausekost" til livsstil. Måske er det et tåbeligt spørgsmål...vi ved jo alle at vi skal have grøntsager og alt det der, men jeg tænkte at specifikke "retter" eller lignende (den hurtige aftensmad, den "bærbare frokost) måske alligevel kunne give mig det boost jeg leder efter. Jeg håber, at I kan finde rundt i min mail...jeg havde vist ret meget på hjerte :)
15 år8. december 2009 kl. 21:36
re: Gode råd vedrørende "Pausekost" søges.
Jeg skulle selvfølgelig have skrevet: ...tog mod til mig og steg på vægten i SEPTEMBER ;)
15 år8. december 2009 kl. 22:10
Jeg er selv lige gået igang og det med frugt og grønt halter også hos mig, men jeg overholder det antal kcal jeg har sagt at jeg må spise.

Det værste er vel også at du tager Nupo selvom du slet ikke har lyst, så er det klart at motivationen slet ikke er der. MEN du har da tabt 10 kg nu - Det er flot ! har du prøvet at mærke efter hvorfor det er her, du ligesom går i stå ?? ( grunden til at jeg spørger er at jeg selv har prøvet det et par gange, hvor sabotere det for sig selv ubevidst )

Istf. Nupo hele tiden, hvor for så ikke tage det om morgen og så en god bolle/sandwich med mager pålæg og lidt grønt i.

til dagen et par frugter og nogle gulerødder, så er du allerede godt på vej mod de 600 gram frugt og grønt hver.

Aftensmaden alm. dansk kost - bare mindre og så en fedtfattig sovs , hvis du har behov for den,

På arbejdet, nårjeg ikke havde fået lavet madpakke - så var det kylling bryst stykker fra Aldi og så enten de der frostgrøntsags bakker de har eller alm. pose med frosne grøntsager - så har du en meget nem froksot - hvis du har mulighed for at bruge microovn ved frokost tid -

ellers tag de der kødstykker der er tilovers fra afstensmaden og skal du have 300 g. grøntsager - så tag en gulerod, 1 tomat og en eller 2 så ahr du 300 gram.

Håber at du kunne bruge dette til noget ;)

og god vind
15 år8. december 2009 kl. 22:37
Hej. Ja, det kan jeg absolut bruge til noget. Dit svar er dejligt konkret med et par input til, hvordan jeg kan supplere Nupo uden at gå i den forkerte retning.
Jeg ved ikke, hvorfor det er nu jeg går i stå. Måske er det modløsheden over stadig at mangle så meget før jeg falder i den rigtige BMI-kategori. Jeg er stadig i gang med Nupo og det fungerer som sagt lige nu, men tror det er vigtigt for mig at have en helt konkret plan B, hvor jeg kan "synde" fra Nupo uden at synde fra min slankekur. På den måde kan jeg stadig se mig selv i spejlet uden at ærgre mig over manglende rygrad og endnu vigtigere sætte mig selv på vægten uden at se det igen går den forkerte vej.
Du skal have tusind tak for dine gode råd - er ret vild med at du helt konkret angiver, hvor jeg kan købe tingene :)

Knus Sophia
15 år9. december 2009 kl. 21:05

Jeg har tidligere prøvet Nupo fra en anden kollega og vi fik det til at smage rimeliget godt ved at supplere det med juice og så frosne frugter ( der er blevet tøet lidt op ) blende det med en stavblender - det lå rigtigt godt i maven samt at de smagte herligt ala smoothie agtigt - måske et forslag mere ; ) - godt vi kan hjælpe hinaden ; )

Kn

Maria
15 år9. december 2009 kl. 22:24
Nu spiser jeg ikke nupo, men når jeg får syndet med fx chokolade osv i denne tid, så kan jeg holde vægten ved at være meget fokuseret ved måltiderne. Jeg spiser ofter 100-200 gram kylling og så 3-400 gram kogte bønner. Det giver mig mæthed og meget få kcal. Det kan du også bruge hvis du har travle perioder og fx din frokst er lidt for fed. SÅ kan du til aftensmaden rette op ved at spise meget lav-kcal.
15 år17. december 2009 kl. 04:27

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...