HAR BRUG FOR DIN HJÆLP

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

HAR BRUG FOR DIN HJÆLP
jeg spiser og spiser igen og humøret er langt nede fordi jeg tager på
det gik ellers så godt men nu er jeg røget i fælden igen og kan ikke komme fri......MEGA TRÆLS.........
15 år25. november 2009 kl. 17:05
re: HAR BRUG FOR DIN HJÆLP
hej søstergård

Ved du hvad, jeg har det nøjagtig ligesom dig for tiden. Jeg kan slet ikke styre hvad jeg spiser, og jeg bliver SÅ deprimeret når jeg ser at vægten stiger og at jeg ikke når mine mål. Jeg har konstant trang til slik og motivationen er absolut i BUND.

Tror du at det kan have noget med vinteren, mørket og kulden at gøre at man bliver lidt depri? Om sommeren har jeg aldrig problemer med at holde vægten..

Det er en rigtig ond cirkel det med at spise når man bliver depri og blive endnu mere depri fordi man så tager på og så spise endnu mere fordi man er endnu mere depri...

Vi må være stærke og holde hovedet koldt. Standse op i øjeblikket og spørge os selv hvad det er vi har gang i. For vi er bedre end det og vi kan godt klare det hvis vi husker os selv på hvad vi kan og hvad der virkelig betyder noget :-)
15 år25. november 2009 kl. 20:46
Jeg falder også konstant i og det r LORTE MØG IRRITERENDE... Åh hvor er jeg træt af at der sker ingenting.

Jeg har siden januar 2009 tabt små 5 kg. Jeg tænkte for 14 dage siden at NU skulle der ske noget og jeg ville smide 5 kg mere frem til nytår. Og hvad er der sket? NADA, fordi jeg er en klaphat... tsk tsk... Så skæld mig ud og bak mig op :) Jeg vil gerne gøre noget for at trække mig op af hullet. 5 kg frem til nytår bør kunne lade sig gøre. Mit delmål hedder 92 kg inden nytår, fordi så er jeg under BMI på 30, hvilket gør mig overvægtig, fremfor svært overvægtig.
15 år26. november 2009 kl. 00:28
Hallo, I tre! i skal vist råbes lidt op, hva'? :-)

Jeg kan jo læse ud af det I skriver, at I alle har fuldstændig styr på hvad i gerne vil og hvordan I skal nå jeres mål, men I trænger til at der er nogen der hjælper jer, måske gør det for jer.

Jeg har det ind imellem (læs: tit) sådan med mit arbejdsliv. Jeg ved godt hvad jeg bør gøre for at tiltrække kunder, men jeg håber sådan, at de kommer af sig selv, eller at nogen opdager og promoverer mig.

Det vil ikke ske! I mellemtiden kan vi give os selv omsorg og inspiration. Læse bøger om sund mad. Blive klogere. Endnu klogere. Gå ture, til vi har lyst til at slå over i løb. Sankke om det med hinanden og andre til vi er ved at brække os. Læse blogindlæg af Chris MacDonald og andre guruer. Og spise gulerødder til vi bliver orange i hovedet. Lægge planer og hvile ud.

Jeg tror, at grunden til at vi ikke kan gennemføre p.t. er at vi har lidt lav energi generelt. Sørg for at sove nok. Om natten, og måske en skraber sidst på eftermiddagen, men ikke for længe. Give os selv omsorg. Få en gang massage. Tage på kunstmuseum med en god veninde, få gang i et strikketøj, købe en ny bh eller tage en weekend i sommerhus - alene eller med kæresten. Tage en dag ud til at gøre LIGE HVAD VI VIL! Slap af!

Jeg kan mærke at jeg skriver til mig selv. Jeg er to dage bagefter mit løbeprogram, fordi jeg føler mig lidt slatten.

Spis vitaminpiller og sund mad, så I får energi! Tag sol! Mediter!

Op med humøret! Måske er det ikke tiden lige nu. Men så sørg i det mindste for ikke at tage på i mellemtiden. Invester i at bygge motivationen op igen, og accepter at ting tager tid!

Kærlig hilsen Siri, sister in arms!
15 år26. november 2009 kl. 16:03
Jeg roser mig selv dagligt, fordi jeg ikke har taget det tabte på, men holder min vægt. Her til morgen var vægten krøbet nedad og jeg har spist fornuftigt indtil videre idag :)

For mig virker det, når jeg ryger i et hul at skære ned på ris, pasta og brød fordi så får jeg færre kcal og så er der plads til det usunde som jeg VED jeg spiser når jeg mister fokus.
15 år26. november 2009 kl. 19:47

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...