Ny på siden -sjov motion og slik-trang

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Ny på siden -sjov motion og slik-trang
Så er jeg kommet på motionsvognen. Det har aldrig været min stærke side, og finder det hurtigt kedeligt. Men så kom min søde kæreste hjem med Wii fit til mig..
pulsen kommer op og så skal jeg ikke tænke over at andre ser mig klumpe rundt..

Ville bare dele det med jer, hvis der er andre der vil prøve lidt anderledes hvor man ikke skal bevæge sig ud blandt andre ;)

Med hensyn til slik trang.. jeg har aldrig været den helt store slik spiser, men nu hvor jeg ikke spiser slik eller søde sager, så er trangen der bare helt vildt!! jeg er ikke faldet i (har også kun været igang i 2 dage)
men her bliver viljestyrken sat på prøve, og jeg kan bevise mig selv at jeg virkelig vil det her, og der ikke er noget der hedder.."bare et stykke".

Håber at komme til at kende jer herinde, for tror dette forum med alle de gode features vil gøre det lettere for mig at stå fast ved min beslutning, og ikke lade stå til en gang mere...
15 år25. november 2009 kl. 11:40
re: Ny på siden -sjov motion og slik-trang
Hej kalp17,

velkommen til! Tak for tippet om Wii fit! mht sliktrangen, så kan den dæmpes hvis du også skærer ned på andet sukker end lige slik i en periode. Der er også nogen der mener at den kan dæmpes med et tilskud af magnesium, men der skal du nok ud at google for at få en uddybning.

Hel og lykke med at svede foran skærmen og hænge ud herinde, her er plads til allae, uanset hvor store! :-)
15 år25. november 2009 kl. 16:20
Hej ;-)
Hvor lyder det godt med Wii Fit. Vi har også en Wii, og jeg har tit tænkt på, at det ville være fedt med dét Fit dér ;-) Det er bare lidt dyrt, men måske jeg og kæresten kunne give hinanden det i julegave.
Jeg er også først lige gået i gang med kostomlægning i denne uge, of indtil videre foregår min motion på motionscykel en halv time hver aften. Det fungerer meget godt, men det kunne være rart med lidt afveksling!
Sejt, at du modstår din sliktrang, jeg tror det bliver nemmere med tiden. Faktisk kørte jeg uden overhovedet at tænke over det sådan et lille stykke mørkt caféchokolade ind i dag, fordi det fulgte med min latte. Hvis jeg havde haft hovedet med, havde jeg selvfølgelig undladet at indtage det, og det kom helt bag på mig bagefter, at jeg havde spist det, det skete helt per automatik. Det tager nok lidt tid at ændre alle de vaner, man har tillagt sig gennem mange år.
Held og lykke med både kost og wii-motion!
15 år25. november 2009 kl. 16:42
Hej,

Jeg er startet på min million'te (ca :-)) kostomlægning for 2 mdr. siden - og for første gang nogensinde har jeg fundet en kostplan, hvor jeg ikke har trang til de søde sager, og hvor jeg undgik de 3 dages hovedpine og surhed i opstartsfasen, som jeg normalt får, når jeg omlægger til sund kost.

Opskriften for mig har været: Masser af proteiner + ingen sukker overhovedet - og selvfølgelig de 'sædvanlige' 3 hovedmåltider + 2-3 mellemmåltider. I starten spiste jeg op til 50 g mandler om dagen (udover de 1400 kcal mad) - og jeg har tabt 1 kg om ugen i gennemsnit + har fået meget lettere ved at sige 'nej tak' til de søde sager.

HVIS jeg alligevel en dag har lyst til sødt, så vælger jeg de sukkerfri alternativer indenfor mit kcal-antal, dvs. som et mellemmåltid (hurra for Isis lækkerbar og Nellie Dellies vingummier!) - og jeg kan tydeligt mærke, at jeg dels har meget nemmere ved kun at spise lidt + at blodsukkeret ikke stiger eksplosivt, som det gør, når jeg spiser sukker.

Jeg har fået lagt min kostplan af en diætist - men hvis man ikke har råd/tid/lyst til det, så er det samme principper som i bøgerne 'Spis dig glad' og 'Spis dig sund' af Charlotte Hartvig - og jeg kan kun anbefale dem.
Jeg har tabt mig et kg om ugen før på andre kostplaner - men aldrig uden at være voldsomt lækkersulten altid. Og for mig virker det meget mere overskueligt at skulle leve med denne kost i mindst et år (og vel egentlig i en eller anden grad altid), når jeg ikke konstant har en trang efter ting, jeg ikke bør spise :)

Jeg har haft WII fit stående hjemme i skabet i et halvt år uden at få det pakket ud...kunne være, jeg skulle gøre noget ved det...

Maria
15 år26. november 2009 kl. 13:53

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...