#2 af SiriS (slettet)
For lidt kalorier?
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+SiriS (slettet)
re: For lidt kalorier?
Ekstra fiberrig kost - grove grønsager - og masser af vand giver et ryk nedad, hvorimod kød og brød holder på maden, og ofte er årsag til midlertidig stagnation i vægttabet. Slutresultatet bliver det samme i længden, selvfølgelig, men hvis du trænger til et hurtigt ryk ned på vægten, er det et håndtag at dreje på.
15 år24. november 2009 kl. 20:54
xony (slettet)
tak for svar :o)
Jeg sidder lige med en morgenvægt, som siger +3 kg i forhold til i går!! Jeg spiste 120 g brød i går, og det plejer jeg ikke at gøre. Så måske holder det på maden/væske osv.?
Jeg sidder lige med en morgenvægt, som siger +3 kg i forhold til i går!! Jeg spiste 120 g brød i går, og det plejer jeg ikke at gøre. Så måske holder det på maden/væske osv.?
15 år25. november 2009 kl. 05:38
angelique (slettet)
Det er godt nok et voldsomt vægt udsving du har der. Det kan da ikke være andet end vand og mad.
Der har været flere diskussioner vedr minimums indtaget på de 1200 kcal.
Reelt skal man jo ikke indtage færre kcal end ens basal stofskifte bruger og for de fleste ligger basal stofskiftet en slat over de 1200 kcal som er en gennemsnitlig værdi beregnet for en standart kvinde.
Jeg vil mene at du sagtens kan og muligvis osse burde spise lidt mere nogle dage og samtidig self holde dig i det kalorieunderskud du nu har valgt.
Der har været flere diskussioner vedr minimums indtaget på de 1200 kcal.
Reelt skal man jo ikke indtage færre kcal end ens basal stofskifte bruger og for de fleste ligger basal stofskiftet en slat over de 1200 kcal som er en gennemsnitlig værdi beregnet for en standart kvinde.
Jeg vil mene at du sagtens kan og muligvis osse burde spise lidt mere nogle dage og samtidig self holde dig i det kalorieunderskud du nu har valgt.
15 år25. november 2009 kl. 07:20
SiriS (slettet)
Jeg skrev 'holder på maden' i går, men jeg mener 'holder på væske'. :-)
Ja, sikke et udsving! Så er det med at vide med sig selv at man gør det rigtige. Og det tror jeg du gør. 120 g brød er normal daglig dosis.
Jeg taber mig meget langsomt. Jeg har vejet det samme med to måneders mellemrum, men ind imellem har min vægt i starten ligget 2 kg over og for nylig 1 kg under, Så det kan være frustrerende, men det er bare om at bevar tilliden til processen. Belønningen kommer!
Ja, sikke et udsving! Så er det med at vide med sig selv at man gør det rigtige. Og det tror jeg du gør. 120 g brød er normal daglig dosis.
Jeg taber mig meget langsomt. Jeg har vejet det samme med to måneders mellemrum, men ind imellem har min vægt i starten ligget 2 kg over og for nylig 1 kg under, Så det kan være frustrerende, men det er bare om at bevar tilliden til processen. Belønningen kommer!
15 år25. november 2009 kl. 10:44
-jeg har et spørgsmål vedr. kalorieindtaget. Lige nu får jeg ca 1200 kcal om dagen, og jeg spiser enormt meget mad, synes jeg! Vægttabet går rigtig godt lige nu. Men det bliver ikke vel ikke ved med at gå så hurtigt med at tabe vægten.
Når vægten står stille på trods af lavt kalorieindtag og masser af motion, er det så smart at indtage færre eller flere kalorier for at booste vægttabet?
Håber på masser af svar :)